AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 434 menn tok sitt eget liv i 2011, mot 164 kvinner. Gutter er taperne i skolen. 80% av barna som bor hos en forelder bor hos mor. Hvorfor er det ikke noe fokus på dette? http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Flere-ma-bli-bevisste-pa-menns-problemer-609297b.html Anonymkode: e2ea2...951 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Fordi menn ikke bryr seg om hverandre. At kvinner bryr seg er ikke nok, når halve befolkningen er likegyldige. Anonymkode: 6de58...a17 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Mulig jeg tar feil men mener tidligere å ha lest at litt av årsaken til at flere menn havner i selvmords-statistikken også handler om hvordan menn tar livet sitt. Menn gjør det mer brutalt i form av metoder man ikke overlever "med litt flaks". Mens jenter oftere kutter seg eller tar piller går menn "all in" med våpen, henger seg etc. Og da hjelper det lite om noen oppdager deg kort tid etterpå Anonymkode: 8ff06...0b1 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Det er kvinners problemer som betyr noe. Menn får bare slutte å syte og begynne å oppføre seg som menn. Anonymkode: b92e6...166
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg tar feil men mener tidligere å ha lest at litt av årsaken til at flere menn havner i selvmords-statistikken også handler om hvordan menn tar livet sitt. Menn gjør det mer brutalt i form av metoder man ikke overlever "med litt flaks". Mens jenter oftere kutter seg eller tar piller går menn "all in" med våpen, henger seg etc. Og da hjelper det lite om noen oppdager deg kort tid etterpå Anonymkode: 8ff06...0b1 Tror det kan være noe i det. Jeg mener jeg også har lest at noen menn noen ganger har vanskeligere for å oppsøke hjelp. Mener man skal være sterk å klare det selv og ser på det å oppsøke hjelp for psykiske vansker som en svakhet. Dette er noe som bør tas tak i. Lære fra barndommen av at det er et teng på styrke at man innser at man trenger hjelp og da ber om det for eksempel. Anonymkode: 496b8...666
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg tar feil men mener tidligere å ha lest at litt av årsaken til at flere menn havner i selvmords-statistikken også handler om hvordan menn tar livet sitt. Menn gjør det mer brutalt i form av metoder man ikke overlever "med litt flaks". Mens jenter oftere kutter seg eller tar piller går menn "all in" med våpen, henger seg etc. Og da hjelper det lite om noen oppdager deg kort tid etterpå Anonymkode: 8ff06...0b1 Det handler jo også om at ikke alle kvinnene som begår selvmordsforsøk VIL ta livet sitt, men at det noen ganger er et "rop om hjelp". Anonymkode: 6de58...a17
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig jeg tar feil men mener tidligere å ha lest at litt av årsaken til at flere menn havner i selvmords-statistikken også handler om hvordan menn tar livet sitt. Menn gjør det mer brutalt i form av metoder man ikke overlever "med litt flaks". Mens jenter oftere kutter seg eller tar piller går menn "all in" med våpen, henger seg etc. Og da hjelper det lite om noen oppdager deg kort tid etterpå Anonymkode: 8ff06...0b1 Dette er helt korrekt. Menn er mer voldelig i sin måte å ta livet sitt på enn kvinner (nå snakker jeg generelt). I tillegg er menn flest dårlig på å oppsøke hjelp. Det er faktisk svært vanskelig å få noen til å oppsøke hjelp når de ikke vil ha det, og det er ens eget valg om en ikke vil leve lenger. Det handler ikke om at noen tror at menn ikke tar selvmord, men at det er ikke så mye å gjøre med det dersom de ikke sier fra og får hjelp. Anonymkode: 7d68f...997
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det handler jo også om at ikke alle kvinnene som begår selvmordsforsøk VIL ta livet sitt, men at det noen ganger er et "rop om hjelp". Anonymkode: 6de58...a17 Dette gjelder jo akkurat like mye for noen av mennene som tar f.eks overdose på legemiddel også, så vet ikke hvorfor du kun skriver kvinner her. Anonymkode: 7d68f...997
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder jo akkurat like mye for noen av mennene som tar f.eks overdose på legemiddel også, så vet ikke hvorfor du kun skriver kvinner her. Anonymkode: 7d68f...997 Jeg skriver kvinner fordi vedkommende jeg siterte mener at kvinner bruker legemidler etc. oftere? Selvsagt gjelder det for de mennene som bruker mindre brutale metoder og. Anonymkode: 6de58...a17
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kvinners problemer som betyr noe. Menn får bare slutte å syte og begynne å oppføre seg som menn. Anonymkode: b92e6...166 Jeg er gift med en mann, er mor til sønner, har erfart flere av menns utfordringer i dagens samfunn, og jeg har flere ganger stilt meg på barrikadene for å rette søkelyset på problemene mange gutter/menn kan møte. Men i stedet for å stille seg bak de som ønsker å rette søkelyset på problemene, går mange menn i mot dem som ser problemene, og som ønsker å gjøre noe med dem. Vi, som kvinner, skal ikke tro at vi vet noe om deres problemer! Og vi skal i alle fall ikke gjøre noe! Jeg har fått så mye dritt slengt etter meg når jeg har prøvd å gjøre noe for menns rettigheter, at jeg har gitt opp! Nå står jeg på for dem som vil ha min hjelp (guttene mine), men orker ikke lenger stille på barrikadene for resten. Mitt inntrykk er at mange menn sier "vi har problemer - fiks dem!", men vil ikke gjøre noe for å få det bedre selv. Og når noen prøver å fikse det, er alt som blir gjort feil! Hvorfor gjør de det ikke selv da? Og, en anen utfordring er at mange menn vil kun rette opp i dem problemene som angår dem selv. At de kan gjøre noe for å hjelpe andre med et problem de ikke selv har/har hatt, virker å være en fjern tanke. "Jeg klarte meg bra på skolen! Sliter andre gutter på skolen handler det om dem, ikke om skolen". Om de selv ikke har et problem, eksisterer det ikke, og det er ikke nødvendig å gjøre noe med det. Anonymkode: 39769...8fa 7
Gjest O.G. Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det kan være noe i det. Jeg mener jeg også har lest at noen menn noen ganger har vanskeligere for å oppsøke hjelp. Mener man skal være sterk å klare det selv og ser på det å oppsøke hjelp for psykiske vansker som en svakhet. Dette er noe som bør tas tak i. Lære fra barndommen av at det er et teng på styrke at man innser at man trenger hjelp og da ber om det for eksempel. Anonymkode: 496b8...666 SAnt det, derfor det er så viktig at vi støtter opp de mennene som er ærlige om at de sliter psykisk.
OPIgirl Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 Menn må lære seg å snakke om problemer. Tørre å be om hjelp. Da tror jeg mange selvmord blant menn ville blitt avverget.
Mari Y Skrevet 29. desember 2016 #13 Skrevet 29. desember 2016 På 13.12.2016 den 16.41, AnonymBruker skrev: 434 menn tok sitt eget liv i 2011, mot 164 kvinner. Gutter er taperne i skolen. 80% av barna som bor hos en forelder bor hos mor. Hvorfor er det ikke noe fokus på dette? http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Flere-ma-bli-bevisste-pa-menns-problemer-609297b.html Anonymkode: e2ea2...951 Kan hende det er tabu- belagt, at menn liksom ikke skal vise følelser foran andre, noe som er fullstendig galt. Alle kan gråte, uavhengig av om man er mann eller kvinne. For de som sliter psykisk, kan man også ringe til mentalhelses hjelpetelefon, eller Kirkens SOS. Og å i det hele tatt snakke om psykiske lidelser, har man blitt bedre på, men jeg tror mange rett og slett fortsatt har mye fordommer rundt psykiske lidelser, eller folk som sliter psykisk. En person som sliter psykisk, kan være hvem som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå