Gå til innhold

Fjordland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skikkelig usunt å spise Fjordland flere dager i uken? Jeg er ikke spesielt god til å lage mat, og heller ikke til å planlegge retter som gjør at jeg får brukt opp ingredienser jeg kjøper før de blir dårlige. Bor alene, forresten.

Men jeg liker likevel å spise forskjellig fra dag til dag, og synes da Fjordland er en greit løsning siden de har ulike middagstyper. Andre dager lager jeg én av de få rettene jeg er ok på å lage selv, så det er ikke alltid Fjordland.. 

Sånn rent ernæringsmessig, er det skikkelig dumt? Jeg tenker ikke i forhold til slanking eller kalorier, da jeg har koll på dette utenom.

Anonymkode: 94b90...a54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Fjordland er et veldig godt alternativ til hjemmelaget.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke usunt. Det blir vel ikke ernæringsmessig noe annerledes enn å lage mat selv og varme den opp. Jeg synes personlig bare det virker kjedelig, og tenker det må bli dyrt. Men så liker jeg å lage mat og lar det gå sport i å spise godt, variert og bruke opp alt. 

• Liker 1
Skrevet

Fjordland er bra mat stort sett, men det er mye salt i noen av rettene og jevnt over litt lite grønnsaker. Er du flink på det resten av dagen så går det greit. Ferdigmat har et dårlig rykte, men det har kommet mange bra produkter på markedet nå.

Anonymkode: 96a9b...9cb

Skrevet

Om man først skal ha ferdigmat så er dette ikke så galt. Men er mye salt i det. Får du i deg nok grønnsaker i tillegg? For å spise Fjordland i ny og ne er greit så lenge man spiser nok grønt ellers. 

Anonymkode: e3f54...db8

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man først skal ha ferdigmat så er dette ikke så galt. Men er mye salt i det. Får du i deg nok grønnsaker i tillegg? For å spise Fjordland i ny og ne er greit så lenge man spiser nok grønt ellers. 

De færreste av de vanlige fjordlandrettene inneholder mye salt. Det er ikke halvfabrikata det er snakk om. Finnes i grunn endel eldre mennesker som enten kjøper fjordlands eller får ferdiglaget fra lokalt storkjøkken i porsjonspakninger, og de er ikke feilernærte eller underernærte de altså. 

Anonymkode: a5ede...b87

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De færreste av de vanlige fjordlandrettene inneholder mye salt. Det er ikke halvfabrikata det er snakk om. Finnes i grunn endel eldre mennesker som enten kjøper fjordlands eller får ferdiglaget fra lokalt storkjøkken i porsjonspakninger, og de er ikke feilernærte eller underernærte de altså. 

Anonymkode: a5ede...b87

Veldig mange eldre lider av underernæring. Heldigvis har det bedret seg noe, men fortsatt er det mange underernærte eldre. 

Vi spiser for lite grønt i dag. 

Skrevet
På 13.12.2016 den 16.09, Pringle skrev:

Det er ikke usunt. Det blir vel ikke ernæringsmessig noe annerledes enn å lage mat selv og varme den opp. Jeg synes personlig bare det virker kjedelig, og tenker det må bli dyrt. Men så liker jeg å lage mat og lar det gå sport i å spise godt, variert og bruke opp alt. 

Fjordland kan være sunt jo. Det spørs helt hvilken type du velger. De har jo stort utvalg, så det kan fint bli like sunt som om du skulle lagt middag hjemme selv. Men som sagt, kjøper du biff stroganof hver dag, så nei..

Anonymkode: 08bb8...5e7

Skrevet

Fjordland er et greit alternativ hvis du ikke orker å lage middag selv. Fjordland har stort utvalg, derfor er noen retter sunnere enn andre.

Skrevet

Altfor mye potet i mange av rettene. Ellers OK. Liker omtrent ingen retter derfra 

Anonymkode: 63288...e59

Skrevet

Det kommer an på hvilke av Fjordlandrettene du bruker. Noen av dem mener jeg inneholder mer grønnsaker ("god og lett" eller noe slikt tror jeg de heter). Men i utgangspunktet er det ikke så dumt. Tilsett gjerne litt ekstra grønnsaker

Anonymkode: 5ffda...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...