AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Hei! Det ble slutt med min eks på nyåret 2015. Vi hadde da en grei fordeling slik at jeg kunne jobbe 100%. Jobber turnus. Men nå har situasjonen forandret seg og pga barnefars jobb har han nå bare samvær annenhver helg. Dette har medført at jeg har har vært nødt til å gå ned i stillingsprosent for å få det til å gå rundt. Ca 70%. Begynner på skole til høsten, som forhåpentligvis kan være med å sikre meg en fremtidig dagjobb. I den forbindelse har jeg søkt om overgangsstønad og har idag fått brev om at jeg har fått innvilget en liten sum i mnd. Men bare frem til mars 2017. Da er det litt over 2 år siden jeg ble alene. Trodde man fikk innvilget for hele overgangsperioden? Må jeg da søke helt på nytt i 2017 eller går det an å søke om å fortsette det vedtaket som allerede er gjort? Og et spørsmål til. Jeg vil jo helst jobbe så mye som mulig og klare meg selv. Tar derfor det jeg kan av ekstravakter på dagtid utover min stillingsprosent. Dette fører til at jeg kan ha en noe variert månedsinntekt. Reguleres os. Av seg selv? Eller må jeg melde fra om jeg har tjent mye en måned f.eks? Anonymkode: 49e7d...c46
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Har du mottatt overgangsstønad tidligere? Det vil stå forklaring i vedtaket på hvorfor perioden er innvilget som den er. Har du tidligere brukt noe av perioden får du bare innvilget tilsammen 3 år. Det er mulig å søke om utvidet stønadstid f.eks på grunn av nødvendige studier. Dumå selv melde fra med variasjon på inntekt på mer enn 10%, for noen betyr det at de må melde fra hver måned.. Anonymkode: a3511...24f
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det ble slutt med min eks på nyåret 2015. Vi hadde da en grei fordeling slik at jeg kunne jobbe 100%. Jobber turnus. Men nå har situasjonen forandret seg og pga barnefars jobb har han nå bare samvær annenhver helg. Dette har medført at jeg har har vært nødt til å gå ned i stillingsprosent for å få det til å gå rundt. 1) Ca 70%. Begynner på skole til høsten, som forhåpentligvis kan være med å sikre meg en fremtidig dagjobb. I den forbindelse har jeg søkt om overgangsstønad og har idag fått brev om at jeg har fått innvilget en liten sum i mnd. 2) Men bare frem til mars 2017. Da er det litt over 2 år siden jeg ble alene. 3) Trodde man fikk innvilget for hele overgangsperioden? 4) Må jeg da søke helt på nytt i 2017 eller går det an å søke om å fortsette det vedtaket som allerede er gjort? Og et spørsmål til. Jeg vil jo helst jobbe så mye som mulig og klare meg selv. Tar derfor det jeg kan av ekstravakter på dagtid utover min stillingsprosent. Dette fører til at jeg kan ha en noe variert månedsinntekt. 5) Reguleres os. Av seg selv? Eller må jeg melde fra om jeg har tjent mye en måned f.eks? Anonymkode: 49e7d...c46 1. Har du hatt fast jobb som du har sagt opp for å gå på skole? 2. Hva er begrunnelsen for det? Hva skjer i mars 2017? Har du fått overgangsstønad før? Har du sagt opp jobben din? 3. Ja, det er vanlig å få innvilget for hele perioden du har krav på overgangsstønad. 4. Ja, det er vanlig å måtte søke på nytt da. 5. Nei, du må melde fra selv. Endret 13. desember 2016 av Wanda Maximoff
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Takk for svar:) nei ikke mottat os før. Heller ikke sakt opp jobben. Skal jobbe ved siden av skolen til høsten. Gikk ned i stillingsprosent. Derfor jeg søkte. Jeg kan ikke se at det står noe i vedtaket om hvorfor akkurat den datoen er satt. Så synes det var litt merkelig. Men da får jeg søke på nytt innen den tid, om ikke den økonomiske situasjonen har endret seg. Anonymkode: 49e7d...c46
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Hvor gamle er barna? Anonymkode: e68b6...6a8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Barnet er 7 år. Fyller 8 år i oktober 2017. Og da får man vel ikke os. Etter fylte 8 år. Så mars 2017 stemmer liksom ikke overens med det heller. Anonymkode: 49e7d...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå