Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt sinne. Å vil ikke fortelle samboer om dette, hvertfall ikke enda. Det har seg sånn at svigerfar ikke er spesielt glad i husdyr, jeg derimot kan ikke tenke meg å leve uten pelsbarna mine. Vi har en hund og en katt. Nå skal vi også få vårt første barn sammen og svigerfar sier det nesten hver gang vi møtes at vi må kvitte oss med hunden før barnet kommer. Svigerfar dømmer nemmelig hunden vår etter utseende, vi har en bull terrier. Greit nok at kanskje ikke alle synes han ser så snill ut, men han er det. Så svigerfar mener vi ikke kan ta noen sjanser, å kan dermed ikke beholde hunden når vi får barnet. I frykt for at barnet skal bli drept..... Kjenner det koker mer og mer i meg for hver gang han nevner det. Han kjenner ikke hunden og han har ingenting han skulle ha sakt. Vi kommer ikke til å kvitte oss med hunden! 

Katten har han tydeligvis også problemer med da han uttallige ganger har gitt tegn med hendene (latt som at han holder et gevær og liksom skutt katten vår) dette skjer i sammenhenger der jeg prater om katten eller hvis den bare er i nærheten. Uff, jeg høres kanskje gal og overreagerende ut for noen av dere, men dette går inn på meg og jeg tenker mye på det. Merker at jeg gruer meg til å treffe svigerfar for tida. Nå er det like før begeret renner over og jeg vet ikke om jeg klarer å holde kjeft neste gang. Men da er jeg redd for at forholdet mellom meg og svigerfar blir ødelagt eller kleint for alltid. Å ta det opp på en saklig måte er jeg heller ikke voksen nok til dessverre. Ikke når han gjør meg så sint.

Anonymkode: 8140c...187

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, føler med deg, blir så provosert av sånne kommentarer. vi skaffet oss katt et halvt år før vi fikk baby. Og fikk så sjukt mye negative kommentarer på det. At det var lite gjennomtenkt. For å si det sånn; den katten var mer planlagt enn babyen.

Anonymkode: 61dd0...0b6

• Liker 37
Skrevet

Ta han for deg når sønnen hans er der

• Liker 12
Skrevet

Tror at du må være like klar og direkte med han, som du er i dette innlegget.

Skrevet

Har en sånn svigerfar selv. Som i tillegg fleiper med dyredrap så fort han har mulighet. Vi har kaniner. Står på mitt og lukker ørene for han.

Anonymkode: f3aaf...0a2

• Liker 8
Skrevet

Er det en spesiell grunn til at samboeren ikke tar det opp? Vet han det ikke i det hele tatt, fordi svigerfaren din gjør dette når han ikke er til stede? Du, eller helst samboeren din, det er jo hans far, kan si fra på en saklig men direkte måte at det ikke er morsomt at han holder på med dette, og at det ikke kommer til å skje at dere kvitter dere med dyra. Ødelegger dette forholdet til han, så er det virkelig ikke deres feil. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Ta han for deg når sønnen hans er der

Tror jeg må det ja. Bli irritert når samboer ikke står opp å forsvarer dyrene. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du klarer å bare late som ingenting, jeg. Jeg hadde blitt utrolig lei meg av noe sånt, og det er hans problem at han ikke skjønner at dyra også er familiemedlemmer. Du må nesten si noe neste gang. Si "jeg blir veldig lei meg og såret når du sier sånt. *Hundens navn* er veldig snill, og vi har lest mye om hvordan man skal tilpasse slik at hunden og babyen blir trygge på hverandre (les deg litt opp så du har noe å si)." og si "Hvorfor gjør du sånn, det er ikke noe morsomt, og det sårer meg at du gjør sånn" når han gjør "skytebevegelser" mot katten.

Jeg er langt over gjennomsnittet konfliktsky, men her hadde jeg ikke klart å holde kjeft. Forholdet dere imellom er jo allerede litt kleint på en måte når han holder på sånn og du blir lei deg. Bedre å gi beskjed.

• Liker 7
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er viktigere å holde svigerfar unna barnet, når han skal ha slike holdninger.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror jeg må det ja. Bli irritert når samboer ikke står opp å forsvarer dyrene. 

Skjell svigerfaren din skikkelig ut. Tør ikke samboeren din gjøre det, må du gjøre det. It's a dirty job, but someone has to do it

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Søgni skrev:

Er det en spesiell grunn til at samboeren ikke tar det opp? Vet han det ikke i det hele tatt, fordi svigerfaren din gjør dette når han ikke er til stede? Du, eller helst samboeren din, det er jo hans far, kan si fra på en saklig men direkte måte at det ikke er morsomt at han holder på med dette, og at det ikke kommer til å skje at dere kvitter dere med dyra. Ødelegger dette forholdet til han, så er det virkelig ikke deres feil. 

Joda faren hans sier det når han er tilstede også, men samboeren min tør ikke å si ifra om noe virker det som. Til og me når svigerbror kommenterer kroppen min så sier ikke samboer ifra. Har fått høre litt av hvert av han til tross for at jeg har en ganske så normal kropp om jeg får uttale meg selv. 

Skrevet

Klarer ikke å ta folk som ikke vet forskjellen på sagt og sakt helt alvorlig.

Anonymkode: 6d626...eeb

• Liker 3
Skrevet

Takk for støtten alle sammen :) har skjønt at noe må gjøres nå, jeg må nok også fortelle samboer hvordan jeg føler om dette, å muligens få han til å ordne opp!

• Liker 3
Skrevet

Joda faren hans sier det når han er tilstede også, men samboeren min tør ikke å si ifra om noe virker det som. Til og me når svigerbror kommenterer kroppen min så sier ikke samboer ifra. Har fått høre litt av hvert av han til tross for at jeg har en ganske så normal kropp om jeg får uttale meg selv. 

Dette må jo stoppes, før det går for langt. Jeg tror faktisk jeg hadde krevd at han skal ta tak i dette, altså. Du kan selvsagt snakke for deg og gi beskjed, men en sånn unnfallenhet fra samboeren når det gjelder hans egen familie, er jo virkelig ikke greit. Noen må si fra, og det bør være han. De virker jo temmelig "spesielle", om man kan si det sånn. 

Om din familie hadde holdt på sånn, hadde du stilletiende sett på? Hadde samboeren din syntes det var greit at du gjorde det? 

• Liker 10
Skrevet

Svar med samme mynt. Lag luftpistol/gevær bevegelser hver gang han snakker om seg selv. 

Spør kona hans om ikke hun skal snart kvitte seg med den ekle mannen sin.

Men nei, litt mer seriøst, dette må du snakke med din mann om. Kanskje også si direkte til din svigerfar at du ikke setter pris på denne "humoren" hans, og at du hadde blitt glad om han kunne gi seg med det. Du kvitter deg ikke med dyrene, punktum finale.

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Søgni skrev:

Dette må jo stoppes, før det går for langt. Jeg tror faktisk jeg hadde krevd at han skal ta tak i dette, altså. Du kan selvsagt snakke for deg og gi beskjed, men en sånn unnfallenhet fra samboeren når det gjelder hans egen familie, er jo virkelig ikke greit. Noen må si fra, og det bør være han. De virker jo temmelig "spesielle", om man kan si det sånn. 

Om din familie hadde holdt på sånn, hadde du stilletiende sett på? Hadde samboeren din syntes det var greit at du gjorde det? 

Jeg hadde absolutt ikke bare sittet å sett på om dette var min familie. Du har rett i at de er litt spesielle flere av dem. Men synes som sakt at det er samboer sin jobb å beskytte dyrene og meg mot frekkheten deres.

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke bare sittet å sett på om dette var min familie. Du har rett i at de er litt spesielle flere av dem. Men synes som sakt at det er samboer sin jobb å beskytte dyrene og meg mot frekkheten deres.

Det de driver med er helt hinsides all folkeskikk og normal oppførsel. Man skulle egentlig ikke måtte si fra i det hele tatt, men når dere nå først er i denne posisjonen, så ville jeg krevd (!) at samboeren min tok tak i det. Det blir vel sikkert ikke lettere etter barnet kommer, heller, å forholde seg til denne typen oppførsel. 

Vet samboeren din hvor såra og forbanna du (naturlig nok) blir av dette? Ikke for at jeg tror han er dum altså, men mange med sånn familie blir til slutt litt immune, på et vis.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Nerdemamma skrev:

Svar med samme mynt. Lag luftpistol/gevær bevegelser hver gang han snakker om seg selv. 

Spør kona hans om ikke hun skal snart kvitte seg med den ekle mannen sin.

Noe sånt tenkte jeg også ;) Jeg kunne funnet på å sagt at jeg foretrekker dyrene framfor enkelte mennesker..

• Liker 9
Skrevet

Ikke vent på at noen forsvarer deg eller dyrene dine for deg

Sett ned foten klart og tydelig selv, vis at du er verdt å respektere. 

Anonymkode: f3aaf...0a2

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Søgni skrev:

Det de driver med er helt hinsides all folkeskikk og normal oppførsel. Man skulle egentlig ikke måtte si fra i det hele tatt, men når dere nå først er i denne posisjonen, så ville jeg krevd (!) at samboeren min tok tak i det. Det blir vel sikkert ikke lettere etter barnet kommer, heller, å forholde seg til denne typen oppførsel. 

Vet samboeren din hvor såra og forbanna du (naturlig nok) blir av dette? Ikke for at jeg tror han er dum altså, men mange med sånn familie blir til slutt litt immune, på et vis.

Han vet hvor sint og såra jeg er for at broren hans har fått sakt all mulig dritt om meg, men han har fortsatt ikke gjort noe med det. Men dette med dyrene er noe jeg har holdt inne i meg og har håpt at det skulle gå over eller at svigerfar skulle gi seg, men jeg skal ta det opp med samboer nå så han får vite hva jeg føler og så skal han få ta seg en prat med faren sin. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...