Gå til innhold

En gang utro osv...

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.kk.no/sex-og-samliv/utro-far-utro-sønn-41859

Dette er jo interessant, med arvelig. Det jeg reagerte litt på, var denne setningen:

"Cirka 15 prosent av mennene og 20 prosent av kvinnene sa at de hadde hatt samleie utenfor deres nåværende forhold, dette var også deres definisjon av utroskap i denne studien, sier han til KK.no."

Dette betyr at det er en del stier som bør

gås opp igjen. 5% flere kvinner enn menn har hatt samleie utenfor deres nåværende forhold. Kan man da fastslå at stigmatiseringen av menn som sier at de er kjønnet som ikke klarer å beholde buksene på, er utdatert, og at kvinner nå i tillegg til å være vinnere i utdanning og samfunnsspørsmål, nå også tar for seg mer av godene utenfor ekteskapet?

Anonymkode: aaceb...adf

Videoannonse
Annonse
Gjest impressa
Skrevet

Ja, det kan vi konkludere med på bakgrunn av denne studien. :fnise:

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.kk.no/sex-og-samliv/utro-far-utro-sønn-41859

Dette er jo interessant, med arvelig. Det jeg reagerte litt på, var denne setningen:

"Cirka 15 prosent av mennene og 20 prosent av kvinnene sa at de hadde hatt samleie utenfor deres nåværende forhold, dette var også deres definisjon av utroskap i denne studien, sier han til KK.no."

Dette betyr at det er en del stier som bør

gås opp igjen. 5% flere kvinner enn menn har hatt samleie utenfor deres nåværende forhold. Kan man da fastslå at stigmatiseringen av menn som sier at de er kjønnet som ikke klarer å beholde buksene på, er utdatert, og at kvinner nå i tillegg til å være vinnere i utdanning og samfunnsspørsmål, nå også tar for seg mer av godene utenfor ekteskapet?

Du mener fem prosentpoeng. Stor forskjell på prosent og prosentpoeng. Det er 33% flere kvinner enn menn som har hatt samleie utenfor deres nåværende forhold.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du mener fem prosentpoeng. Stor forskjell på prosent og prosentpoeng. Det er 33% flere kvinner enn menn som har hatt samleie utenfor deres nåværende forhold.

Ja, der gikk det nok litt fort. Det stemmer.

Skrevet

En undersøkelse av 86 par i Tsjekkia, sier ikke så mye om utroskap totalt sett. Den sier noe om de 86 parene i Tsjekkia. Det er forsket på utroskap utallige ganger og i utallige land, og de kommer alle frem til ulike resultater. At både menn og kvinner er utro kan vi selvsagt være enige om.

Ellers var jo dette typisk KK-journalistikk.

- "Det kommer altså frem at risikoen ikke er høyere for utroskap, lenger ut i forholdet. Så dette med å bli "lei" er i grunn ikke bekreftet"

Alle parene i studien var jo i 20-årene. Når folk snakker om å "gå lei" snakker de ikke om årene fra 25 til 27, men når man runder 40, 50, 60 og tilbringer tiårene sammen med de utfordringene det bringer med seg.

- "Undersøkelsen viser merkelig nok ikke at en tidligere historikk med utroskap har noen påvirkning på om man er utro i nåværende forhold eller ikke". 

Igjen, alle parene er i 20-årene. At de ikke har repetert utroskapen i dette tiåret har fint lite å si - de har resten av livet på seg til å gjøre det. 

Så kort sagt lærte vi fint lite her.

Anonymkode: d140d...2fc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En undersøkelse av 86 par i Tsjekkia, sier ikke så mye om utroskap totalt sett. Den sier noe om de 86 parene i Tsjekkia. Det er forsket på utroskap utallige ganger og i utallige land, og de kommer alle frem til ulike resultater. At både menn og kvinner er utro kan vi selvsagt være enige om.

Ellers var jo dette typisk KK-journalistikk.

- "Det kommer altså frem at risikoen ikke er høyere for utroskap, lenger ut i forholdet. Så dette med å bli "lei" er i grunn ikke bekreftet"

Alle parene i studien var jo i 20-årene. Når folk snakker om å "gå lei" snakker de ikke om årene fra 25 til 27, men når man runder 40, 50, 60 og tilbringer tiårene sammen med de utfordringene det bringer med seg.

- "Undersøkelsen viser merkelig nok ikke at en tidligere historikk med utroskap har noen påvirkning på om man er utro i nåværende forhold eller ikke". 

Igjen, alle parene er i 20-årene. At de ikke har repetert utroskapen i dette tiåret har fint lite å si - de har resten av livet på seg til å gjøre det. 

Så kort sagt lærte vi fint lite her.

Anonymkode: d140d...2fc

Det er jo en indikator på at kvinner i større grad enn menn, på grunn av flere valgmuligheter, ikke ser på det som like viktig å holde seg til én partner. At det er i Tsjekkia, er vel snarere en indikator på at forskjellene er større enn i Norge, siden Tsjekkia historisk sett er et mer konservativt land mtp religion og sex, da katolisismen er utbredt der.

Skrevet

Glad for at jeg lever i et åpent forhold, jeg hadde nok ikke klart å være trofast dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen hemmelighet at kvinner er minst like mye utro som menn. Er vel bare på KG at man har sin egen oppfatning av at det er menn som er utro, ikke kvinner.

Denne egendefinerte statistikken på KG er høyst nødvendig for å kunne underbygge sine påstander om at menn er svin.

Anonymkode: 59e3e...7c3

Skrevet (endret)

Når man ikke klarer å være trofast, hvor mye legger man egentlig i kjærligheten da?

Jeg vil alltid være trofast i et kjærlighetesforhold. Hvis jeg ved det minste ønsket noen annen enn den jeg elsker, så hadde jeg spart min kjære for terror og forlatt forholdet først.

Mange forferdelige mennesker som er utro og bare leker med andre sine følelser.

Endret av Leavemealone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...