Gå til innhold

Nesten 20 års aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 og traff for ett par uker siden en mann på 46 på byen og ble med han hjem. Veldig kjekk, trent og holder seg bra for alderen. Han fortsettet kontakten etter den kvelden og vi har møttes nesten hver dag. Han sier jeg er så flott og deilig og han er god i sengen. Virker også å være en flott mann. Men jeg er usikker nå. Pga begge jobber lange dager blir det mest tid sammen på kvelden. 

Den første uken var alt spennende. Nå synes jeg det har gått litt fort  samtidig kan det hende han "bytter" meg ut når han blir lei da jeg tror han har en del kortvarige forhold bak seg.

Bør jeg følge den lille rare magefølelsen jeg har, eller prøve videre? Ser jo at aldersforskjellen er mye. Han ønsker jeg skal komme på besøk til han hver dag og noen dager føler jeg for litt egentid.

Håper på innspill :)

Anonymkode: 4966d...bc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magefølelse og tenk fremover. Si at han ble kjæresten din på sikt, så skal du henge rundt med hans venner i 50 årene da? Og han med dine i 20-30 årene? Ta han med hjem til foreldrene dine men de har kanskje mer tilfelles med han enn deg? Kanskje du vil ha barn innen en 5 års tid? Da er han over 50 og 70 før ungen er myndig..

Anonymkode: c75dc...570

• Liker 3
Skrevet

Personlig synes jeg alderforskjellen er alt for stor. Du er fremdeles ung nok til å skaffe deg mann og barn, hvis du ønsker det. :) Det vil nok gå greit enda noen år, men de tre forholde jeg vet om hvor det var fra 18-20 år mellom, så er samtlige av parene skilt. Det tok mellom 10 og 13 år før jentene gikk. Når du er 42 og fremdeles attraktiv og han 61år, så er du fremdeles ung og vil leve livet, men ikke sikkert dere er på samme bølgelengde lenger da. Selvfølgelig er han god i senga for han har lang erfaring, men det er ikke nok å bygge et forhold på synes jeg.Du skriver ikke noe om han har hatt kone og barn. Er du villig til å bli stemor, kanskje også uten egne barn, for en del menn vil ikke ha flere fordi de barna de har kanskje begynner å bli store? Sånne ting bør du også tenke over. Og som den over skriver, han har nok mer til felles med foreldregenerasjonen din enn dine venner. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg avsluttet mens leken er god.
Lykke til med valget!

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg syns det er for høy aldersforskjell, når du er 50 er han 70.

Skrevet

Hva er hans "historikk"? Dersom en mann har fylt 45 uten tegn til å ville etablere seg, så er det som regel en grunn til det.

Anonymkode: 54bd3...4b7

Skrevet

Ts her.

Takk for tilbakemeldinger. 

Jeg var bortreist i helgen og da savnet jeg å være rundt han, men vi har jo bare kjent hverandre i 2 uker og selv om han virker flott er jeg usikker nå og prøver å forstå hvorfor. Kan være aldersforskjellen og det at det ble slutt med eksen etter 8 år i februar. kanskje det er for tidlig? Men så tenker jeg at kanskje jeg bør prøve litt videre. Liker ikke å være usikker og er redd jeg aldri kommer til å finne den rette. 

Ja han har et barn på snart 13 år. 

Anonymkode: 4966d...bc3

Skrevet
21 minutter siden, Blod skrev:

Alderen er vel irrelevant?

Dette! Noe av det dummeste jeg leser. Selvfølgelig er alderen relevant. 

Anonymkode: e86e3...293

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville aldri kastet bort tiden min med et seriøst forhold på noen som var såpass mye eldre. For å få ut seksuell frustrasjon fungerer det fint, men som et langsiktig forhold? Aldri i livet om jeg vil meg selv, eller potensielle barn, så vondt.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Noe av det dummeste jeg leser. Selvfølgelig er alderen relevant. 

Ikke sånn ment. Men å droppe kjærligheten FORDI aldersforskjellen er stor, når det ikke er noen andre grunner, er for dumt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 49 og mannen min 68. Vi har vært gift i 22 år og de første årene var veldig bra. Men så skjedde det noe med aldersforskjellen for en 8-10 år siden og den ble veldig merkbar. Og den har bare blitt tydligere. Nå har vi kommet dit at han er impotent, han er inkontinent, vil bare være hjemme og helst at jeg også skal være der. 

Ville aldri gått inn i et forhold med så stor aldersforskjell hvis jeg kunne velge på nytt.  

Anonymkode: cddee...eaa

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Blod skrev:

Ikke sånn ment. Men å droppe kjærligheten FORDI aldersforskjellen er stor, når det ikke er noen andre grunner, er for dumt. 

Nei, det er høyst rasjonelt. 

Ikke alle er gira på å sitte 20++ år alene som gammel, eller måtte ta mesteparten av ansvaret for barna fordi partneren står med en fot i grava. Jo eldre man blir, jo mer forfaller man, på alle områder. 

Skrevet (endret)
30 minutter siden, Blod skrev:

Synes ikke man skal si noe "er for dumt" når det kommer til valg av kjæreste. Folk har jo forskjellige preferanser og så lenge man ikke velger selvdestruktivt så er ingen preferanser dumme  etter min mening. 

På samme måte som man ikke bør si det er feil å bli sammen med en mye eldre person så burde man ikke si det er feil å ikke ville være sammen med en mye eldre person.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 49 og mannen min 68. Vi har vært gift i 22 år og de første årene var veldig bra. Men så skjedde det noe med aldersforskjellen for en 8-10 år siden og den ble veldig merkbar. Og den har bare blitt tydligere. Nå har vi kommet dit at han er impotent, han er inkontinent, vil bare være hjemme og helst at jeg også skal være der. 

Ville aldri gått inn i et forhold med så stor aldersforskjell hvis jeg kunne velge på nytt.  

Anonymkode: cddee...eaa

Du kan jo gå fra han nå også.

Endret av Summers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...