hytteost Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Æh, litt bekymret her. Tok en liten, veldig tynn tatovering på fredag. Idag så jeg at et sort flak datt av tatoveringen, og er livredd for at det skal bli hull i den. Strekene er så tynne, at hele greia blir ødelagt om jeg mister noen biter. Har smurt den 2 ganger daglig siden jeg fikk den. Brukte plasten i et døgn, som anbefalt. Kommer tatoveringen til å miste biter? Tok den i Norge, om det har noe å si. Hva skjer egentlig?
dillyduzit Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Nei. Er du i tvil, ta kontakt med de som tatoverte. De skal flasse, da huden er skadet, men husk at blekket ligger nå under huden. Forsett å smør, ikke pil på flasset eller skorpene. Flasset skal flasse av seg selv.
Siri_H Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Det er skorpen på tatoveringen som detter av. Den skal dette av, og du får ikke hull i tatoveringen med mindre du drar av skorpene før de løsner av seg selv. Smør den godt etter dusjen, og la den være.
hytteost Skrevet 13. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2016 Akkurat nå, dillyduzit skrev: Nei. Er du i tvil, ta kontakt med de som tatoverte. De skal flasse, da huden er skadet, men husk at blekket ligger nå under huden. Forsett å smør, ikke pil på flasset eller skorpene. Flasset skal flasse av seg selv. Takk for svar! Men hvorfor flasser det sort, om blekket er under huden?
dillyduzit Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Akkurat nå, hytteost skrev: Takk for svar! Men hvorfor flasser det sort, om blekket er under huden? Nå tar jeg bare med erfaringene fra min (relativt stor) tatovering. Grunnen er fordi noe av blekket ligger under huden, mens en liten brøkdel sitter på det skadete hudlaget som flasser. Det er kroppens metode for å rense vekk det som er et fremmedlegme, om det gir mening? 90% av blekket (som skal være der) sitter nå under huden, 10% på toppen, de 10% er blekk som uansett vil flasse av, og det vil gjøre at flasset ser sort ut. Får du dog feber, verkende område, så ta turen til legen. Eventuelt igjen, kan du ringe tatovøren og høre med dem 100% sikkert. Min flasset i alle type farger (av de fargene jeg har) og tenkte at; nå! Nå har jeg kastet bort penger, hele tatoveringen kommer jo av. Men neida, like fin den dag i dag.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 Riktig som Dillyduzit sier, og om det så skulle være at det ser litt ujevnt ut, så er det gratis å farge opp igjen (gjerne innafor et år). Det er min erfaring, og jeg har en del tatoveringer Anonymkode: d968a...974
super-s Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 Det er helt normalt. Jeg har flere tatoveringer, og hver gang jeg har tatt en ny, så blir jeg livredd når det begynner å flasse. Men det går alltid bra
Gjest canacas Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Den av mine som flasset avga MYE "flass" på sengetøyet og da fikk jeg lettere panikk. Men tatoveringen har ikke trengt å farges opp igjen og er nå halvannet år Husk å smøre masse, ikke gni!
Emelisse Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Det er overskuddsfarge som flasser av, ikke hudlaget der den varige fargen sitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå