Gå til innhold

Hvorfor blir håret mitt alltid slik etter vask? Bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Er en gutt som vasker håret ca hver 2 dag, men en L'Oréal shampoo. Men dagen etter blir håret helt kaos, og umulig å style. Hva er grunnen til dette?

Endret av Smash00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte shampo, Loreal er drit dårlig. Håret mitt ble også som et kråkerede etter hver vask.

• Liker 2
Skrevet

Bruk balsam? Eller noe som gir mer tyngde til håret. 

Om jeg bare bruker shampoo blir håret mitt ganske "fluffy"

Anonymkode: 60759...2f8

• Liker 2
Skrevet

Fordi du får sovesveis sikkert. Kan hende det hjelper med en god klipp, eventuelt bruk balsam også siden du vasker det ofte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg får også merkelig hår etter å ha bruk noen shampoer, deribland elseve (?) fra l`Oreal...syns ikke det var sånn før.

Anonymkode: f1564...5fe

• Liker 1
Skrevet

Det er vel produkter i håret som må vaskes ut. Jeg har kortere hår enn deg, men bruker diverse hårprodukter og må derfor vaske det daglig, hvis ikke er det umulig å style. 

Anonymkode: e0e01...04e

• Liker 1
Skrevet

Du bør vaske ut hårproduktene før du legger deg, for ellers er det puta som står for hårstylingen for neste dag ;) Med såpass tjukt og fint hår, så kan det kanskje være lurt med ein bedre shampo og balsam. Og muligens sterkere hårprodukter.

• Liker 2
Skrevet

1) Bytte merke

2) Bruke balsam

Fungerer i alle fall for meg som har tjukt hår (som liker å gå amok også). Og vask ut eventuelle hårprodukter om kvelden før du legger deg.

• Liker 1
Skrevet

Hår blir alltid slik etter en natt. Det eneste som nytter er å gjøre alt håret vått igjen på morgenen og style det igjen. Eller klippe seg pigg.

Anonymkode: 8e9ef...375

• Liker 1
Skrevet

Mitt er også slik. Enkelte hårtyper er bare sånn. Rettetang er redningen for meg. Eneste som hjelper. Jeg har prøvd utallige sjampoer og balsamer opp gjennom.

Anonymkode: 6ace9...cb7

• Liker 1
Skrevet

Eller vask håret sjeldnere. Med mimdre du trener mye er det ikke nødvendig å vaske det annen hver dag. Mitt hår et alltid finest tre dager etter vask. 

Anonymkode: 3de5b...3d2

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk balsam? Eller noe som gir mer tyngde til håret. 

Om jeg bare bruker shampoo blir håret mitt ganske "fluffy"

Anonymkode: 60759...2f8

Tusen takk til alle.

Hvilken balsam kan du anbefale? Skal jeg ha det på under selve vasken etter etter?

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Smash00 skrev:

Hei! Er en gutt som vasker håret ca hver 2 dag, men en L'Oréal shampoo. Men dagen etter blir håret helt kaos, og umulig å style. Hva er grunnen til dette?

IMG_4847.JPG

Ekke det bedhead sveis du har da :)
Kanskje du ikke bør vaske håret før du legger deg. 

Evnt. bør du ligge med hårnetting :)

Om morgenen hvis jeg har vaska håret dagen før, tar jeg litt vann i håret, børster det, har på skum og former slik jeg vil ha håret, og setter med en spray :)

I den lengden der så lever håret et eget liv og det krøller seg litt.
De blir bedre om du sparer det lengre da, evnt. sove med flette om natta.
Anbefaler også å bruke et hårserum,f or nå om vinteren trenger håret litt ekstra fukt.

Å bytte shampomerke er også lurt.

Eneste billigmerke jeg har vært fornøyd med er Change med Arganolje som de solgte på Spar, det er et gresk merke de har sluttet med :( Og håret ble fantastisk - og billig var den og!

Nå har jeg kjøpt butikkshampo fra L'oreal og er IKKE fornøyd nei.
Kjøpte en annen billigserie fra spar nå jeg skal teste ut, l'USINE. dVS. DEN KOSTA 49 PER FLASKE, KJØPTE SHAMPO OG BALSAM, men blir spennende å se om den funker bra. Står den er norskutviklet. Likte også den "naturlige" looken på flaskene og pumpeflasker. Skal gi tilbakemelding om jeg er fornøyd! 

Anonymkode: 76d4e...31f

• Liker 1
Skrevet

Hihi så at du er en gutt nå... sorry, men sveisen var litt feminin! 
Vil anbefale å få en frisør til å stusse deg litt, det kan ordne saken. Litt kortere på siden og i nakken :)
Også bare hiver du på meg vann og litt skum eller gel om morgenen, så blir sveisen fin :)

Skrevet

ville hørt med @EpleDrue hva han gjør - han styler håret fint :) 

Anonymkode: 42331...c39

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekke det bedhead sveis du har da :)
Kanskje du ikke bør vaske håret før du legger deg. 

Evnt. bør du ligge med hårnetting :)

Om morgenen hvis jeg har vaska håret dagen før, tar jeg litt vann i håret, børster det, har på skum og former slik jeg vil ha håret, og setter med en spray :)

I den lengden der så lever håret et eget liv og det krøller seg litt.
De blir bedre om du sparer det lengre da, evnt. sove med flette om natta.
Anbefaler også å bruke et hårserum,f or nå om vinteren trenger håret litt ekstra fukt.

Å bytte shampomerke er også lurt.

Eneste billigmerke jeg har vært fornøyd med er Change med Arganolje som de solgte på Spar, det er et gresk merke de har sluttet med :( Og håret ble fantastisk - og billig var den og!

Nå har jeg kjøpt butikkshampo fra L'oreal og er IKKE fornøyd nei.
Kjøpte en annen billigserie fra spar nå jeg skal teste ut, l'USINE. dVS. DEN KOSTA 49 PER FLASKE, KJØPTE SHAMPO OG BALSAM, men blir spennende å se om den funker bra. Står den er norskutviklet. Likte også den "naturlige" looken på flaskene og pumpeflasker. Skal gi tilbakemelding om jeg er fornøyd! 

Altså jeg tenker å spare til manbun og langt hår men vil håret tynne seg ut etterhvert? Eller blir det like tykt å style jo lengre det er?

Anonymkode: dc74f...e44

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg tenker å spare til manbun og langt hår men vil håret tynne seg ut etterhvert? Eller blir det like tykt å style jo lengre det er?

Tanker?

Skrevet

hakke peil, men d ser langt nok ut på toppen til å ta sammen til en liten tur som du har i strikk mens d sparer. Ellers må du bare kjøre på med gel eller skum for å temme håret.

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Frk.K, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...