Tigerlily Skrevet 30. november 2004 #1 Skrevet 30. november 2004 Jeg har kort, bleket-kritthvitt-hår. Det er litt tørt, naturligvis. Shampoen jeg bruker er fra frisørproduktene til L'Oreal, av den typen som skal bevare det hvite i håret. Stylingprodukt er Tigis Hard to Get-paste/voks. Hva annet bør jeg gjøre med håret? Håret vaskes ca. hver andre dag, og fønes kanskje 1 gang i måneden. Jeg bruker ikke balsam eller hårkur, mye fordi jeg har mye&tynt hår som blir elektrisk og umulig å style når jeg har hatt balsam i. Finnes det balsam som gjør at håret mitt ikke blir flyaway og elektrisk? Jeg kunne også tenkt meg et nytt stylingprodukt, gjerne en veldig tørr voks eller lignende. Hjelp?
Gjest Ethereal Skrevet 30. november 2004 #2 Skrevet 30. november 2004 Du burde kanskje tilføre håret ditt proteiner? Redken Extreme Anti-Snap er en leave-in proteinkur som ikke gjør håret tungt. Ellers bruker jeg selv Sebastian Roxx og Shaper Mega hårspray til mitt korte hår som jeg vil få til å stå til alle kanter. Hvis du vil ha en tørr voks, anbefales MOP Orange Peel Molding Cream fra LF. Den er ikke fettete i det hele tatt, og lett å jobbe med, siden håret blir litt 'stivt' av den.
Tigerlily Skrevet 30. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2004 Så en proteinhårkur kan være en løsning altså? Jeg er fornøyd så lenge jeg slipper unna balsam (uten unntak blir håret teit av balsam). Kravene er at håret ser litt sunnere ut og får litt mer glans, men uten at det blir helt flatt, elektrisk og flyaway som sagt. Jeg får prøve hårkuren og kanskje kikke litt på voksen du anbefalte - må bare vente til studielånet kommer. takk for hjelpen!
Gjest Ethereal Skrevet 30. november 2004 #4 Skrevet 30. november 2004 Bleket hår trenger proteiner mest av alt. Samtidig trenger du ikke overdrive når du har kort hår, ca to ganger pr uke holder lenge. Anti-Snap er en slags flytende geleaktig sak, og håret blir ikke flatt og mykt av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå