Gå til innhold

Hvilket hundeutstyr er ok å kjøpe brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kanskje kjøpe brukt bur, da det enkelt kan vaskes og ikke er så "personlig". 

Men har sett det finnes alt fra hundesenger, matskåler, leker, seler osv på både finn.no og diverse grupper på facebook. 

Hva er ok å kjøpe brukt? Er det noe en bør holde seg unna?

Vurderer også å kjøpe et skikkelig bilbur brukt, da de er så dyr ny, eller er det slik at disse bør være ny mtp sikkerhet?

Anonymkode: cc3ca...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bur er ok, jeg ville dog ikke kjøpt ett bur som har vert i kollosjon da men ellers ok. Hundeseng, seler ol inneholder den forrige hundens (og eierens) lukt så det står jeg over.

Skrevet

Vi kjøpte nytt bilbur av den enkle årsak at det buret vi ville ha, knapt finnes brukt. Finner du et pent brukt bilbur, er det bare å kjøpe så lenge det ser helt og uskadet ut. Det kan spare deg for noen lapper.

Seng kjøpte jeg på ebay, og da den var utvokst, kjøpte jeg en Biabedkopi på Biltema. Kostet lite og det var greit siden den ble tygget på. Kan sengen/trekket vaskes, ser jeg ikke noe problemer i å kjøpe brukt. Spesielt fordi en valp gjerne tygger seg gjennom et par senger før den er ferdig med valpeperioden. 

Sele kjøpte jeg også på ebay/aliexpress siden dette var samme pris nytt, som jeg måtte ha gitt for et brukt. Men igjen, kan det vaskes er det ok å kjøpe pent brukt så lenge du sjekker sømmer og klipser.

Back on track dekken kjøpte jeg brukt til halv pris, mens Canelana dekkenet måtte kjøpes nytt da dette ikke er å få tak i brukt.

Så finner du pent brukte ting til en fornuftig pris, så er det bare å kjøre på etter min mening. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt å kanskje kjøpe brukt bur, da det enkelt kan vaskes og ikke er så "personlig". 

Men har sett det finnes alt fra hundesenger, matskåler, leker, seler osv på både finn.no og diverse grupper på facebook. 

Hva er ok å kjøpe brukt? Er det noe en bør holde seg unna?

Vurderer også å kjøpe et skikkelig bilbur brukt, da de er så dyr ny, eller er det slik at disse bør være ny mtp sikkerhet?

Anonymkode: cc3ca...3bb

Alt som kan vaskes vil jeg påstå :)

• Liker 2
Skrevet

Alt som kan vaskes ordentlig hadde jeg kunne kjøpt brukt. Så lenge det er helt og pent, sømmer og klips osv er i orden. 

Skrevet

Tror det aller meste kan kjøpes brukt, da det aller meste kan vaskes. 😊

Skrevet

Ja.. du kan kjøpe det meste brukt. Spørsmålet er vel heller hva DU synes er OK å ha i hus, som er brukt. Hunden bryr seg jo ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...