AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Hei, trenger litt råd.Har ett barn på 3 år, vi vurdere barn nr 2 ,men pga krevende studier , lang pendlevei (1 time hver vei til studiested) så sier FORNUFTEN at det er lurt å vente. Jeg er halveis i min bachelor OG synes det er krevende NÅ med reisevei, studier, barn og hus...Sliter med å få gode resultater, og ligger midt på treet.Jeg er totalt avhengig av å ha hund, hunden vår er nå gammel, og tenker om vi heller burde få oss en hund nr 2. om vi venter for lenge med det og hunden vår dør KAN det blir langt opphold med hund fordi vi bare ønsker å få hund når vi kan være lenge hjemme med valpen, NOE jeg kan nå under studefri som vi har to ganger årlig juli og desember.Da er vi sikret å få ha hund og er ferdig med valpetiden før jeg begynner å jobbe og ferdig med valpetid før barn nr 2 om noen år...FOR VIL IKKE HA BABY OG VALP, og det må vi kanskje om hunden vår nå dør og vi ikke klarer oss uten hund.Ja, jeg virker sprø, trenger råd... Har mistet mange i mitt liv og barnet vårt har ikke mye familie, har dårlig sanvittighet ovenfor han for ikke å få søsken enda, går også å er redd for at det skal skje han noe og vi sitter igjen uten barn eller at det skal skje mannen noe som gjør at vi sitter igjen bare oss to. Mye vanskelige tanker, som også gjør at jeg føler vi burde vente til jeg har fått disse tankene på plass.. Anonymkode: 7c43a...4eb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Jeg forstår ikke helt, Har dere tid til hund da? Hvordan skal dere klare en valp som krever mye oppmerksomhet med det tidsskjemaet der? Du sier jo selvHar ett barn på 3 år, vi vurdere barn nr 2 ,men pga krevende studier , lang pendlevei (1 time hver vei til studiested) så sier FORNUFTEN at det er lurt å vente. Jeg er halveis i min bachelor OG synes det er krevende NÅ med reisevei, studier, barn og hus... Hvor skal denne valpen være når du pendler og går på skole? Ingen er avhengig av å ha hund, men jeg synes det er fint av du elsker dyr, men det må jo passe da. Anonymkode: d2697...7ef 12
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt, Har dere tid til hund da? Hvordan skal dere klare en valp som krever mye oppmerksomhet med det tidsskjemaet der? Du sier jo selvHar ett barn på 3 år, vi vurdere barn nr 2 ,men pga krevende studier , lang pendlevei (1 time hver vei til studiested) så sier FORNUFTEN at det er lurt å vente. Jeg er halveis i min bachelor OG synes det er krevende NÅ med reisevei, studier, barn og hus... Hvor skal denne valpen være når du pendler og går på skole? Ingen er avhengig av å ha hund, men jeg synes det er fint av du elsker dyr, men det må jo passe da. Anonymkode: d2697...7ef Om vi får valp i mai har jeg ikke studier før august, så det går da fint???? Anonymkode: 7c43a...4eb
lokmeister2016 Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 du kan adoptere en mer voksen hund der de har hjemløse dyr? kansje lettere og følge opp 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, trenger litt råd.Har ett barn på 3 år, vi vurdere barn nr 2 ,men pga krevende studier , lang pendlevei (1 time hver vei til studiested) så sier FORNUFTEN at det er lurt å vente. Jeg er halveis i min bachelor OG synes det er krevende NÅ med reisevei, studier, barn og hus...Sliter med å få gode resultater, og ligger midt på treet.Jeg er totalt avhengig av å ha hund, hunden vår er nå gammel, og tenker om vi heller burde få oss en hund nr 2. om vi venter for lenge med det og hunden vår dør KAN det blir langt opphold med hund fordi vi bare ønsker å få hund når vi kan være lenge hjemme med valpen, NOE jeg kan nå under studefri som vi har to ganger årlig juli og desember.Da er vi sikret å få ha hund og er ferdig med valpetiden før jeg begynner å jobbe og ferdig med valpetid før barn nr 2 om noen år...FOR VIL IKKE HA BABY OG VALP, og det må vi kanskje om hunden vår nå dør og vi ikke klarer oss uten hund.Ja, jeg virker sprø, trenger råd... Har mistet mange i mitt liv og barnet vårt har ikke mye familie, har dårlig sanvittighet ovenfor han for ikke å få søsken enda, går også å er redd for at det skal skje han noe og vi sitter igjen uten barn eller at det skal skje mannen noe som gjør at vi sitter igjen bare oss to. Mye vanskelige tanker, som også gjør at jeg føler vi burde vente til jeg har fått disse tankene på plass.. Anonymkode: 7c43a...4eb Mistet litt av svaret mitt. Jeg er personen som svarte deg over her Angående barn så har du jo svaret selv, vente til du er ferdig med studiene og har ting mer på plass er nok lurt. Hunden kan jeg heller ikke se at dere har tid og mulighet til som jeg sa over her. Anonymkode: d2697...7ef 2
Carrot Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 Som AB over får jeg litt problemer med å se at dere har tid til to hunder da jeg som hundeeier selv vet at det er mye en hund trenger av tur, trening, tid osv selv om det så klart ikke står i stil til det man må bruke på et barn kanskje men.. Slik du beskriver hverdagen tror jeg en ny vurdering på hvorfor du heller vil ha hund enn barn er på sin plass 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, lokmeister2016 skrev: du kan adoptere en mer voksen hund der de har hjemløse dyr? kansje lettere og følge opp Vil jo ikke ha en hvilken som helst da... Anonymkode: 7c43a...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil jo ikke ha en hvilken som helst da... Anonymkode: 7c43a...4eb Vel, da burde du ikke ha hund i det hele tatt. Akkurat som man skulle adoptert rmett barn, men ikke kunne ta hvilket som helst. Anonymkode: 2644d...4bf 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om vi får valp i mai har jeg ikke studier før august, så det går da fint???? Anonymkode: 7c43a...4eb To hunder krever jo en del, en hund blir ikke voksen på 3 mnd heller. Hvor skal hunden/valpen være når du begynner på skolen i august igjen? Anonymkode: d2697...7ef 8
undrermegting Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: To hunder krever jo en del, en hund blir ikke voksen på 3 mnd heller. Hvor skal hunden/valpen være når du begynner på skolen i august igjen? Anonymkode: d2697...7ef Du vet tydeligvis ikke mye om hunder, de kan være alene etter 3 mnd.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, da burde du ikke ha hund i det hele tatt. Akkurat som man skulle adoptert rmett barn, men ikke kunne ta hvilket som helst. Anonymkode: 2644d...4bf Herregud!!! Jeg vil jo ha en type hund jeg selv velger etter hva vi ønsker. Gå å legg deg!! Anonymkode: 2abaf...e7d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, da burde du ikke ha hund i det hele tatt. Akkurat som man skulle adoptert rmett barn, men ikke kunne ta hvilket som helst. Anonymkode: 2644d...4bf omg. Hvem er du til å bestemme det ? Dersom noen vil adoptere en hjemløs hund, kjempe flott! Men noen har spesielle krav til hunden. Rase, bruksområde, lynne, osv. Er ikke bare å "skaffe seg en hjemløs hund". HERREFRED. Anonymkode: ebe75...449 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud!!! Jeg vil jo ha en type hund jeg selv velger etter hva vi ønsker. Gå å legg deg!! Anonymkode: 2abaf...e7d Sympatisk du er da... Anonymkode: d2697...7ef 2
Carrot Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 12 minutter siden, undrermegting skrev: Du vet tydeligvis ikke mye om hunder, de kan være alene etter 3 mnd. Mulig du ikke vet så mye om hund selv heller som svarer slik. En valp på 3 mnd skal ikke være alene hjemme en hel dag, noen timer går nok fint om man har trent på dette - men det ligger mye trening bak før man lar en valp være alene. Så er det et poeng at dere alt har en hund som har sine rutiner og som må venne seg til valpen, samtidig som valpen må finne sin plass - slikt tar tid. Forøvrig er jeg enig i at det ikke "bare" er å ta over en hund, da skal man ha mer erfaring og vite hva man tar imot egentlig - så at du "ikke tar hvasomhelst" er greit men det er kanskje mulig å formulere seg uten å virke nedlatende, irritert eller på andre måter negativ når noen tar seg tid til å svare deg. 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 8 minutter siden, Carrot skrev: Mulig du ikke vet så mye om hund selv heller som svarer slik. En valp på 3 mnd skal ikke være alene hjemme en hel dag, noen timer går nok fint om man har trent på dette - men det ligger mye trening bak før man lar en valp være alene. Så er det et poeng at dere alt har en hund som har sine rutiner og som må venne seg til valpen, samtidig som valpen må finne sin plass - slikt tar tid. Forøvrig er jeg enig i at det ikke "bare" er å ta over en hund, da skal man ha mer erfaring og vite hva man tar imot egentlig - så at du "ikke tar hvasomhelst" er greit men det er kanskje mulig å formulere seg uten å virke nedlatende, irritert eller på andre måter negativ når noen tar seg tid til å svare deg. Valpen vil jo være 5 mnd. Anonymkode: 09f7f...83b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #16 Skrevet 13. desember 2016 21 minutter siden, undrermegting skrev: Du vet tydeligvis ikke mye om hunder, de kan være alene etter 3 mnd. Jeg vet såpass at det er stor forskjell på valper og eiere. Joda en trent valp kan fint være alene noen timer, men ikke en hel dag som dere legger opp til. Noen valper krever lenger tilvenning, og andre igjen klarer ikke å være alene en hel dag. Hunder er like forskjellig som mennesker, men det vet du vel? Synes du er frekk i svarene dine, så jeg gidder ikke bruke mer tid på å svare deg. Anonymkode: d2697...7ef 4
Try2 Skrevet 13. desember 2016 #17 Skrevet 13. desember 2016 2 timer siden, lokmeister2016 skrev: du kan adoptere en mer voksen hund der de har hjemløse dyr? kansje lettere og følge opp Hun sier jo at hun har fri fra mai til augustErgo kan man være hjemme med valpen som sjølvsagt trenger tissepauser, oppfølging osv hele tiden. Innen august er den stueren og trent opp til å være alene hjemme. Lykke til! ps. Ingen her kan si om det er riktig for dere å få hund eller barn
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #18 Skrevet 13. desember 2016 3 timer siden, lokmeister2016 skrev: du kan adoptere en mer voksen hund der de har hjemløse dyr? kansje lettere og følge opp Ikke en god ide når man har småbarn i huset. Man vet aldri hvilke erfaringer en voksen hund har hatt tidligere i livet. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel, da burde du ikke ha hund i det hele tatt. Akkurat som man skulle adoptert rmett barn, men ikke kunne ta hvilket som helst. Anonymkode: 2644d...4bf Ikke rart det er mange omplasseringshunder hvis folk tenker som dette Ha hund for rusleturer og familieliv? Velg en husky eller gråschæfer, sikkert lurt, hund er hund. Anonymkode: f4eb2...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #19 Skrevet 13. desember 2016 Det er nok barn i verden og du har allerede andre å passe på. Anonymkode: 7c100...116 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #20 Skrevet 13. desember 2016 Jeg har to hunder fulltidsjobb og ett barn. Og jeg må ærlig innrømme at jeg har ikke tid til hundene... De får ikke det de fortjener og det har jeg veldig dårlig samvittighet for. Hvor gammel er hunden din? Kan den fortsatt leve noen år? Jeg ville ventet til den gikk bort før jeg skaffet meg en til, hunder blir veldig avhengige av hverandre og den nye hunden kan sørge veldig når den gammle blir borte. Tenk deg godt om.. Anonymkode: 3a98b...656 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå