AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Hei, jeg jobber i staten og er medlem i en av organisasjonene under akademikerne. Ved lokale forhandlinger har jeg blitt fortalt at tillitsvalgte forhandler på vegne av alle medlemmene. Men hvordan vet bedriften hvem som er medlem og ikke og hvem som skal ta del i potten som skal fordeles? Jeg kan ikke huske å ha oppgitt denne informasjonen til arbeidsgiver. Noen som vet? Beklager hvis dette er et dumt spørsmål😊 Anonymkode: ef776...3cb
ajarRun Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Betaler ikke arbeidsgiver fagforeningskontigenten direkte?
Brunhilde Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 Arbeidsgiver vet som regel hvem som er medlem i hvilke fagforening. Kontingenten trekkes fra lønn i de fleste tilfeller, akkurat som aR sier i innlegget over. Ved lokale forhandlinger er det tillitsvalgte som forhandler på de organisertes vegne mens arbeidsgiver skal sørge for at også uorganisertes interesser ivaretas.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Hos oss gir arbeidsgiver til dem de liker best, uavhengig om du er organisert eller ikke. Det viktigste er å holde seg inne med ledelsen. Anonymkode: c95e7...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå