Gå til innhold

Skal for første gang til syden med baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan jeg kan pakke håndbagasjen til baby? Vi skal være borte noen uker, så tenkte å pakke klærne i en liten bag. Men er det greit at jeg har stelleveske med bleier, mme og flasker i tillegg til bagen? Eller vil det bli stoppet i sikkerhetskontrollen?

Anonymkode: 043b3...318

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, men det kan hende de ber deg smake på morsmelken. Avinor er perverse sadister som liker å se mødre drikke sin egen brystmelk. Og dette godtar vi blindt.

Avinor har masse god informasjon på sine sider hvis du vil ha mer nøyaktig svar. Du kan også spørre flyselskapet ditt.

Endret av amativeReflection
Skrevet
7 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ja, men det kan hende de ber deg smake på morsmelken. Avinor er perverse sadister som liker å se mødre drikke sin egen brystmelk. Og dette godtar vi blindt.

Avinor har masse god informasjon på sine sider hvis du vil ha mer nøyaktig svar. Du kan også spørre flyselskapet ditt.

Hun skrev MME. MorsMelkErstatning. Morsmelk befinner seg stort sett inne i bryster, ikke i flasker. 

Anonymkode: b1b4e...546

Skrevet

Jeg har hatt med en del babymat i håndbagasjen og det har sjelden vært et problem. Ved et tilfelle fikk jeg beskjed om at jeg måtte smake på 50% av den,

men jeg kunne selv velge hva jeg smakte på. Forstår ikke helt logikken..hvis jeg hadde hatt sprengstoff i noe av maten, hadde jeg jo opplagt ikke smakt på den delen...

Anonymkode: c2c3a...5d2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun skrev MME. MorsMelkErstatning. Morsmelk befinner seg stort sett inne i bryster, ikke i flasker. 

Anonymkode: b1b4e...546

Sikkerhetskontrollen ser vel ikke forskjell på den? Og man har lov til å ta med utpumpet melk, de har sånne pumper som melker pupper.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt med en del babymat i håndbagasjen og det har sjelden vært et problem. Ved et tilfelle fikk jeg beskjed om at jeg måtte smake på 50% av den,

men jeg kunne selv velge hva jeg smakte på. Forstår ikke helt logikken..hvis jeg hadde hatt sprengstoff i noe av maten, hadde jeg jo opplagt ikke smakt på den delen...

Måtte du drikke halvparten? Eller smake på halvparten av flaskene?

Tviler på at det er sprengstoff de leter etter, det er vel heller syre og gift de ser etter? Sprengstoff er sjeldent veldig farlig å smake på (sånn i forhold til å ta med seg sprengstoff på et fly mener jeg).

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Sikkerhetskontrollen ser vel ikke forskjell på den? Og man har lov til å ta med utpumpet melk, de har sånne pumper som melker pupper.

Måtte du drikke halvparten? Eller smake på halvparten av flaskene?

Tviler på at det er sprengstoff de leter etter, det er vel heller syre og gift de ser etter? Sprengstoff er sjeldent veldig farlig å smake på (sånn i forhold til å ta med seg sprengstoff på et fly mener jeg).

Bare smake på halvparten av pakkene (jeg hadde med en del sånne smoothies).

Skrevet

Flyselskapet sa at jeg kunne ta med termos med kokt vann, og mme-pulver. Så da går det fint!

Men babyen har vel egentlig ikke håndbagasje, så betyr det at jeg ikke kan ha med både bagen og stellevesken? Vi flyr med Norwegian 😬

Skrevet

Vi reiste med Norwegian i høst, hadde med egen veske med utstyr til babyen. Termos med varmt vann, kaldt vann på flasker, mmepulver i dispenser og original boks, og grøtpulver. Måtte ikke smake på noe av det. På Gardemoen tok de opp flaskene for sjekk, helt uproblematisk, men på de to andre flyplasser vi var innom gjorde de ikke noe. Du får ha med deg det barnet trenger av mat og drikke til reisen. Vi var to voksne da, jeg hadde all babymat og flasker i veska mi og mannen tok skiftetøy, bleier og underholdning til ungene i en sekk. Easypeasy.

Skrevet
15 minutter siden, HarleyQ skrev:

Vi reiste med Norwegian i høst, hadde med egen veske med utstyr til babyen. Termos med varmt vann, kaldt vann på flasker, mmepulver i dispenser og original boks, og grøtpulver. Måtte ikke smake på noe av det. På Gardemoen tok de opp flaskene for sjekk, helt uproblematisk, men på de to andre flyplasser vi var innom gjorde de ikke noe. Du får ha med deg det barnet trenger av mat og drikke til reisen. Vi var to voksne da, jeg hadde all babymat og flasker i veska mi og mannen tok skiftetøy, bleier og underholdning til ungene i en sekk. Easypeasy.

Så da hadde du et stk håndbagasje som var for både deg og babyen? 😊

Jeg så nettopp på nettsiden til norwegian at babyen ikke har egen håndbagasje, men at det som var nødvendig var lov å ha med (mat osv). Så ble så fryktelig i stuss på om jeg må pakke om 😅

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare smake på halvparten av pakkene (jeg hadde med en del sånne smoothies).

Blir ikke de fort ødelagt om man åpner de? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da hadde du et stk håndbagasje som var for både deg og babyen? 😊

Jeg så nettopp på nettsiden til norwegian at babyen ikke har egen håndbagasje, men at det som var nødvendig var lov å ha med (mat osv). Så ble så fryktelig i stuss på om jeg må pakke om 😅

Ja, trengte ikke så mye til meg selv akkurat. Alt annet vi skulle ha med sendte vi som vanlig bagasje. 

Skrevet
9 timer siden, MissPierce skrev:

Blir ikke de fort ødelagt om man åpner de? 

Jo, men dette var på vei hjem, så det gjorde ikke så mye.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men dette var på vei hjem, så det gjorde ikke så mye.

Okey ☺️ Nei da gjorde det jo ikke det. Ellers så hadde jo hele poenget med å ha med seg mat vært borte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...