Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å være au pair? Usikker på om jeg skal velge Tyskland (hadde tysk på vgs) eller Australia, og om jeg skal være i et halvår eller et helt år.

Takk på forhånd for alle råd og tips :) 

Anonymkode: a3723...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det i Frankrike via Atlantis for ca 10 år siden. Fungerte fint. Fikk eget rom,mat og ukelønn.  Passet barna 6-7t per dag og gikk på Fransk kurs 3 dager i uka.

Hvis de ville jeg skulle passe barna mer,fikk jeg selvfølgelig mer lønn. Gjorde også enkel husarbeid feks av og til stryke klær,lage lunsj til ungene,sette på en oppvask eller handle ting i butikken. Dette var ikke noe som skjedde daglig,var bare når det trengs (bortsett fra lunsjen da)

Folk som har au pair har som regel penger. Familien jeg bodde hos hadde 2 leiligheter i 2 byer pluss ferieleilighet så fikk sett mer av Frankrike. Var der i 6 måneder.  

Go for it er min tanke😃

Anonymkode: 041a4...e7f

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det i Frankrike via Atlantis for ca 10 år siden. 

Var der i 6 måneder.  

Ville du ha reist med Atlantis i 6 måneder om du hadde valgt i ettertid? Er ganske usikker på lengde og byrå. 

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du ha reist med Atlantis i 6 måneder om du hadde valgt i ettertid? Er ganske usikker på lengde og byrå. 

TS

Ja. Men det er fordi jeg kjenner kun til dem og har ikke andre byrå å sammenligne med. Fikk god info+ om det trengs er det lett å få kontakt med kontoret i Norge.

Skrevet

Jeg har mange ganger tenkt på au pair i Tyskland selv. Men man vet aldri om man blir enten kjempeheldig eller uheldig med familien....

Skrevet
12 timer siden, coffeegirl83 skrev:

Jeg har mange ganger tenkt på au pair i Tyskland selv. Men man vet aldri om man blir enten kjempeheldig eller uheldig med familien....

Ja det er jo en risiko men du kan alltids ta kontakt med byrået og forklare problemet☺

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått for Tyskland. "Alle" i dag kan jo engelsk, og det å lære seg et andre fremmedspråk godt kan være en fordel i senere utdanning og jobb. Du kan være heldig og uheldig med familien, men det er jo nettopp derfor det er greit å reise igjennom et byrå.

Anonymkode: a71ff...69f

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått for Tyskland. "Alle" i dag kan jo engelsk, og det å lære seg et andre fremmedspråk godt kan være en fordel i senere utdanning og jobb. Du kan være heldig og uheldig med familien, men det er jo nettopp derfor det er greit å reise igjennom et byrå.

Vet du om det går an å ta det i Tyskland for et litt mindre opphold, som 1-2 måneder?

Anonymkode: 3824c...c65

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg også tenker. Ønsker å reise til Tyskland pga språket, mens Australia pga selve landet..

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om det går an å ta det i Tyskland for et litt mindre opphold, som 1-2 måneder?

Anonymkode: 3824c...c65

Etter som jeg har lest, er minimunsopphold som au pair på 6 mnd.

Skrevet

Hvor lang tid ca. må man beregne på søknadsprosessen? Når burde jeg begynne hvis jeg skal fare i januar 2017?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...