Gå til innhold

Noen privatpraktiserende sosionomer, pedagoger, vernepleiere, sykepleiere, fysioterapeuter e.l. her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på om det er noen med helse- og sosialfaglig eller pedagogisk bakgrunn som har satset og greid å starte eget? Hvilke områder har dere satset på, og hvordan gikk dere frem? Hva hadde dere eventuelt ønsket å gjøre annerledes?

Så, er det noen sosiale entrepenører og gründere her? Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Privatpraktiserende logoped. I bunn og grunn ganske enkelt å starte som logoped, men man må være aktiv for å få klienter. Godt betalt, men noe papirarbeid for å sende regning o.l. 

Som logoped må du registrere deg hos HELFO og få godkjenning og selvsagt registrere deg med f.eks. enkeltpersonforetak. 

Anonymkode: 9e84e...8f1

Skrevet

Tusen takk for svar! 

Hvordan jobbet du for å få den første klienten? Og var det en jevn økning med klienter etter oppstart? Hvordan var det å foreta en verdivurdering av din egen bedrift/egne tjenester? Med tanke på blant annet målsetting, budsjett, inntekt og lignende.
Tok du/tar du all markedsføring selv?

Skrevet
17 timer siden, Ospite123 skrev:

Tusen takk for svar! 

Hvordan jobbet du for å få den første klienten? Og var det en jevn økning med klienter etter oppstart? Hvordan var det å foreta en verdivurdering av din egen bedrift/egne tjenester? Med tanke på blant annet målsetting, budsjett, inntekt og lignende.
Tok du/tar du all markedsføring selv?

Her er det mange spørsmål som ikke er relevante for meg, da jeg jobber 100 % og kun driver privat utenom det. Klienter får jeg via kontakter i kommunen og sykehus her i byen, som henviser til meg på vegne av pasientene. Dermed har ikke jeg tatt noen verdivurdering, ei heller et konkret budsjett. Det er få utgifter, mest inntekter. Har ikke eget lokale f.eks., men reiser hjem til pasientene. HELFO betaler lønna mi ( jeg sender regning til de). 

Kan legge til at jeg har kollegaer som kun jobber som privatpraktiserende logopeder, og de har god strøm av pasienter og fyller en hel arbeidsuke med nok klienter til at de har en månedslønn på opp mot 70 000-100 000 brutto. De har gjerne evne kontorer og dermed mer utgifter, samt forsikringer osv. 

Du kunne kanskje tatt kontakt med noen som driver for seg selv? Høre litt med dem om hvordan de har gjort det. Dersom du vil høre med logopeder, så sjekk ut siden til norsklogopedlag.no Der finner du kontaktinformasjon til logopeder rundt om i landet. 

Anonymkode: 9e84e...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...