Gå til innhold

Hva gjorde du for å få ett valpesikkert hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil gjerne høre hva dere gjorde for at hjemmet dere ble tryggest mulig for valpen. Hva børe jeg passe på å fjerne osv? Blir glad for hjelp! :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant dette:

Gjest

Skrevet: Ons Okt 13, 2004 19:22 Tittel: Hvordan få ett valpesikkert hjem?

--------------------------------------------------------------------------------

Hei!

Skal snart få valp, gleder meg som en unge!

Er så redd for at huset mitt har mange potensielle farer jeg ikke har tenkt over. Hva bør jeg passe på? Hva gjør dere med ledninger f.eks?

Blir glad for alle råd og tips!

Til Toppen

Lea

Hjelper til!

--------------------------------------------------------------------------------

Vi dro ut alle løse kabler og "gjemte" dem når vi var borte. I tillegg hadde vi en løs kabel liggende uten strøm i. Denne la vi ofte midt på gulvet og smurte den inn med eddik. Hunder HATER eddik og hun lærte fort å holde seg unna sånt.

Vær obs på at tyggebein og hundeleker lett kan sette seg fast i halsen på en valp.

Dessuten er det lurt å sette valpen i bur når man er borte i mer enn noen minutter. Evt. å sette valpen i et eget rom, slik at den ikke blir urolig.

Hunder som blir stresset av for mye "støy" (dører og vinduer man må passe på) gjør ofte masse ugang for å slite seg ut. Og når de driver med sånt er det lett å tygge i seg noe man ikke skal spise.

Skjærpings

Til Toppen

Gjest

Skrevet: Ons Okt 13, 2004 20:02 Tittel:

Tusen takk for tips!

Kanskje det kunne vært en ide å smurt inn alle ledningene i huset med eddik? Da er det sikkert at hun holder seg unna?

Til Toppen

Lea

Hjelper til!

Ble Medlem: 01 Jan 1970

Skrevet: Ons Okt 13, 2004 20:03 Tittel:

Vi prøvde å smøre inn ALLe ledningen med eddik. men lukten forsvinner etter hvert desverre.. eller heldigvis.

Skjærpings

Til Toppen

Gjest

Skrevet: Ons Okt 13, 2004 20:05 Tittel:

He he det lukter ikke spesiellt godt nei.. Tenkte jeg ikke på. Prøver tipset ditt med en leding på gulvet da den tid kommer.

Skrevet

Kjøpte bur for å ha henne i om natta, snekra grind til å ha foran trappa, har snudd alle dørhåndtak (men det er fordi hun har lært seg å åpne dører..neppe aktuelt for valper på 2 mnd), fjernet alle gulvtepper (frem til hun ble husrein).

Ledninger og sånt er det vanskelig å gjøre noed med, må bare følge med.

Julie

Gjest Anonymous
Skrevet

Feste alle løse ledninger med ducktape, sette grinder foran bratte trapper, hvis du har veranda med sprinkler i gulvet bør du legge på uteteppe så valpen ikke tråkker igjennom og setter fast/brekker labben. Ikke ha lang duk eller løper på bord som valpen kan trekke i så ting som står på duken kan falle ned og treffe den.

Sikre løse gjenstander i gulvhøyde så valpen ikke risikerer at noe velter. Evt. fjerne gjenstandene til valpen har blitt større.

Løse tepper bør fjernes til valpen har blitt husren.

Valpen bør ligge i bur eller grind om natten.

Skrevet

Ta bort gulvtepper !!

Plukk opp alt som ligger på gulvene, valper spiser alt!

Ta bort planter i spisehøyde.

Gjem ledninger.

Ta bort alt du er redd skal bli ødelagt.

Valper spiser på alt, og tisser og driter på alt, så det gjelder å forebygge.

Skrevet

Jeg brukte en "valpe-garde" inne da hunden min var valp. La sengen hans i den ene enden og vannskålen i den andre ... Der hadde han ganske stor plass å bevege seg på - men allikevel så var han avskåret fra resten av huset ... Glimrende for oss som har et stort, åpent hus med masse trapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...