Gå til innhold

Mor sliter litt økonomisk, og jeg slutter aldri å slukke brannen for henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier..

Jeg har en voksen mor som har alltid slitt noe økonomisk. Hun har fast jobb, men tjener ikke all verdens penger og har null oppsparte midler. Må selvfølgelig nevne at hun ikke bor i Norge, men et sted i Øst Europa. Selv bor jeg her i Norge, tjener greit og har alltid hjulpet henne med noe småpenger.

På et tidspunkt havnet hun i luksusfellen og måtte selge sin leilighet for å betale ned gjelda si.  Nå leier hun, og jeg har fått vite at hun ligger litt etter med husleie. Det er snakk om halvannen månedsleie som er da ca 1500 nok. Dette utgjør da en tredjedel av lønnen hennes, men hun har en samboer og antar at han betaler halve beløpet.

Selv har jeg akkurat nedbetalt et par store forbrukslån, så jeg har hatt det litt trangere økonomisk selv de siste årene. Har begynt å spare til noe finere ferie neste år og skulle endelig oppgradere garderoben min. Snakk om luksusproblemer! Jeg er sint og skuffet over henne for at hun har havnet der igjen, men samtidig synes jeg veldig synd på henne. Hun er en som bryr seg om alt og alle. Hun hjelper til og med sin uføre søster med noen småpenger når hun først får inn lønn på konto. Hun grubler mye og pengetrøbbel gjør sikkert ikke saken lettere.

Hjelp. Hva skal jeg gjøre? Redde julen hennes (nok en gang) og betale husleie for henne eller begynne å tenke på meg selv (og dra på en fin ferie og kjøpe meg nye sko)? Dette høres så idiotisk ut, når jeg skriver det her, men... fortvilet.

Anonymkode: adadb...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg syns du skal gi henne julegave og litt å kose seg for, og resten får hun ordne selv. En voksen kvinne kan ikke leve på barna. Hun har samboer, han får ta ansvar også.

Anonymkode: 5c26c...479

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt og sagt det var siste gang siden det er en reglemessig greie. Men nå hjelper vi hverandre økonomisk i familien min. Jeg tjener svært bra og slukker evt branner som dukker opp. Før jeg hadde så god jobb slukket de branner for meg. det skulle bare mangle at man hjelper hverandre.

Anonymkode: 74858...988

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...