AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Har prøvd å bli gravid i 1,5 år uten å lykkes. Var hos gynekolog i dag og er utrolig lei meg og skuffet etter timen. Jeg sliter med uregelmessige sykluser, noen kan vare over 40 dager men andre er bare 28. Gynekologen kunne konstantere at jeg ikke hadde noen modne egg denne måneden, ergo ingen eggløsning 😔Videre fikk jeg beskjed om at jeg skal fortsette å prøve minst 6-9 måneder til før det vil bli gjort noe mer. Argumentet er at jeg er ung (26) år og har to barn fra før. Jeg er lei meg for jeg har uregelmessige sykluser uten eggløsning, og jeg følte at problemet mitt ikke ble tatt helt på alvor (hun sa "du er tross alt ikke 42 år så du har god tid").Jeg er ikke helt fornøyd med den endelige avgjørelsen hennes, jeg hadde håpet på å bli satt på femar eller pergotime. Jeg vurderer å bestille en ny time privat (enten Aleris eller klinikk hausken), men svært usikker? Orker ikke å bli like skuffet igjen (har grått i hele ettermiddag), da kan jeg like gjerne vente et halvt år til.Noen som har noen råd eller vært i lignende situasjon? Anonymkode: adbc5...999
Gjest Sisti Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Hadde gått til ny gynekolog! Det der er IKKE vanlig respons, å bare skulle prøve et halvt år til når man har prøvd så lenge. Jeg gikk til gynekolog samtidig som jeg begynte å prøve (men visste at jeg hadde tullete syklus), ble tatt på alvor med en gang både offentlig og privat, var 27. Gikk privat etter hvert fordi det gikk så tregt i det offentlige selv om de tok meg på alvor.
littleme92 Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Jeg er 24 og fikk høre av gynekolog at siden jeg var så ung så ble jeg prioritert. Har da gått hos en privat.. så jeg hadde helt klart bytta om jeg var deg, for det der var merkelig oppførsel!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 På 12.12.2016 den 20.36, AnonymBruker skrev: Har prøvd å bli gravid i 1,5 år uten å lykkes. Var hos gynekolog i dag og er utrolig lei meg og skuffet etter timen. Jeg sliter med uregelmessige sykluser, noen kan vare over 40 dager men andre er bare 28. Gynekologen kunne konstantere at jeg ikke hadde noen modne egg denne måneden, ergo ingen eggløsning 😔Videre fikk jeg beskjed om at jeg skal fortsette å prøve minst 6-9 måneder til før det vil bli gjort noe mer. Argumentet er at jeg er ung (26) år og har to barn fra før. Jeg er lei meg for jeg har uregelmessige sykluser uten eggløsning, og jeg følte at problemet mitt ikke ble tatt helt på alvor (hun sa "du er tross alt ikke 42 år så du har god tid").Jeg er ikke helt fornøyd med den endelige avgjørelsen hennes, jeg hadde håpet på å bli satt på femar eller pergotime. Jeg vurderer å bestille en ny time privat (enten Aleris eller klinikk hausken), men svært usikker? Orker ikke å bli like skuffet igjen (har grått i hele ettermiddag), da kan jeg like gjerne vente et halvt år til.Noen som har noen råd eller vært i lignende situasjon? Anonymkode: adbc5...999 Jeg hadde en del problemer med min gynekolog så jeg fikk byttet og ble med en gang henvist til prøverør. Men du sier du har to barn fra før? Er det dine eller deres? Anonymkode: 82163...dd4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Har hørt noe om at om man har to barn(med samme mann). Så har man ikke samme rettigheter som om man ikke hadde noen. Men trodde det kun gjaldt ivf. Kanskje derfor? Ellers ville jeg byttet gym og sett om det hjalp. Anonymkode: 9c71f...365
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 På 26. desember 2016 den 11.28, AnonymBruker skrev: Har hørt noe om at om man har to barn(med samme mann). Så har man ikke samme rettigheter som om man ikke hadde noen. Men trodde det kun gjaldt ivf. Kanskje derfor? Ellers ville jeg byttet gym og sett om det hjalp. Anonymkode: 9c71f...365 Det gjelder IVF ja. Ikke søskenforsøk, og heller ikle om man er 38+. Anonymkode: fa46b...1c7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Gå privat og betal for behandlingen selv hvis du absolutt bare må ha ett 3. barn. Jeg synes på ingen måte at du tilhører en gruppe som bør prioriteres eller få dekket behandling av staten. Anonymkode: 1931a...323 14
Athene Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 Er barna med samme mann? Om ikke vil dere først og fremst bli henvist til sædprøve. Dette ville jeg fikset direkte med mannens fastlege med en gang for å spare tid i videre prosess. Dersom kvaliteten hos mannen er god vil nok neste løsning være clomifenpreparat i og med at du har lange/uregelmessige sykluser. Ville ringt Volvat for en time for dette så snart mannen er "sjekket ut av saken". Det er riktig at man ikke har rett på assistert befruktning dersom man allerede har to barn.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 47 minutter siden, Athene skrev: Er barna med samme mann? Om ikke vil dere først og fremst bli henvist til sædprøve. Dette ville jeg fikset direkte med mannens fastlege med en gang for å spare tid i videre prosess. Dersom kvaliteten hos mannen er god vil nok neste løsning være clomifenpreparat i og med at du har lange/uregelmessige sykluser. Ville ringt Volvat for en time for dette så snart mannen er "sjekket ut av saken". Det er riktig at man ikke har rett på assistert befruktning dersom man allerede har to barn. Gjelder dette når man er prøver med ny mann også? Min mann har ikke barn fra før, mens jeg har og vi har time for utredning på sykehuset rett over nyttår.. Anonymkode: 966f2...56b
Athene Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder dette når man er prøver med ny mann også? Min mann har ikke barn fra før, mens jeg har og vi har time for utredning på sykehuset rett over nyttår.. Anonymkode: 966f2...56b Jeg trur det kan innvilges etter søknad dersom en av partene ikke har barn fra før. I det private er det selvfølgelig fritt frem, grensene i det offentlige er begrunnet med at dette koster mye og skal gå til de som trenger det mest. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 56 minutter siden, Athene skrev: Jeg trur det kan innvilges etter søknad dersom en av partene ikke har barn fra før. I det private er det selvfølgelig fritt frem, grensene i det offentlige er begrunnet med at dette koster mye og skal gå til de som trenger det mest. Takk for svar. Tenker det hadde vært rart om de godkjente henvinsingen min om vi ikke har rett til hjelp. Anonymkode: 966f2...56b
maid Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 På 12. desember 2016 den 20.36, AnonymBruker skrev: Har prøvd å bli gravid i 1,5 år uten å lykkes. Var hos gynekolog i dag og er utrolig lei meg og skuffet etter timen. Jeg sliter med uregelmessige sykluser, noen kan vare over 40 dager men andre er bare 28. Gynekologen kunne konstantere at jeg ikke hadde noen modne egg denne måneden, ergo ingen eggløsning 😔Videre fikk jeg beskjed om at jeg skal fortsette å prøve minst 6-9 måneder til før det vil bli gjort noe mer. Argumentet er at jeg er ung (26) år og har to barn fra før. Jeg er lei meg for jeg har uregelmessige sykluser uten eggløsning, og jeg følte at problemet mitt ikke ble tatt helt på alvor (hun sa "du er tross alt ikke 42 år så du har god tid").Jeg er ikke helt fornøyd med den endelige avgjørelsen hennes, jeg hadde håpet på å bli satt på femar eller pergotime. Jeg vurderer å bestille en ny time privat (enten Aleris eller klinikk hausken), men svært usikker? Orker ikke å bli like skuffet igjen (har grått i hele ettermiddag), da kan jeg like gjerne vente et halvt år til.Noen som har noen råd eller vært i lignende situasjon? Anonymkode: adbc5...999 Du sier jo ikke noe om hvilken dag i syklusen du var hos gyn. Hvis du er der for eksempel på syklus da 9, så har du selvsagt ingen modne egg.. Det er heller ikke bare å bli satt på pergo eller femar. Hun er tross alt spesialist, og de vil helst unngå å bruke preparater for å folk gravide. Synes du skal ta til deg hennes råd, eller eventuelt få napp hos en annen gyn :-) 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 På 29.12.2016 den 12.43, AnonymBruker skrev: Gjelder dette når man er prøver med ny mann også? Min mann har ikke barn fra før, mens jeg har og vi har time for utredning på sykehuset rett over nyttår.. Anonymkode: 966f2...56b Det kan innvilges etter søknad når dere har minst to barn til sammen. Jeg vil tro at sannsynligheten for å få det innvilget er liten for tiden, siden OUS har stoppet alle Søskenforsøk grunnet lange ventelister for IVF. Anonymkode: 3e829...924
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #14 Skrevet 2. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan innvilges etter søknad når dere har minst to barn til sammen. Jeg vil tro at sannsynligheten for å få det innvilget er liten for tiden, siden OUS har stoppet alle Søskenforsøk grunnet lange ventelister for IVF. Anonymkode: 3e829...924 Men vi har ingen sammen? Mannen min har heller ikke barn fra før som sagt. Anonymkode: 966f2...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå