Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hva tjener dere som er sykepleiere? Jeg ble ferdigutdannet våren 2016. Begynte rett i jobb med en årslønn på 415 000. Er dette en grei lønn som nyutdannet?

Anonymkode: 65016...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: f8299...829

Skrevet

Mener det er det samme som en adjunkt (lærer 4 år) har. Siden du "bare" har 3 år så er jo det bra (eller så er det bare læreren som har dårlig ;) )

Skrevet

415 000 er bra ja, er vel 222 i timen?. Har selv 435 000 som nyutdannet, jobber i kommunal sektor litt utpå bygda hvor de "gir" noen år ekstra ansiennitet, samt at jeg hadde noen år ansiennitet fra før av. Kjenner flere som gikk samme kull som meg som bare har rundt 200 i timen.. 

Anonymkode: 663d6...815

Skrevet

Jeg tjener nøyaktig det samme som deg, med ett års ansiennitet, så regner med at det er ganske standard lønn. Går opp til 424 000,- i januar. 

Anonymkode: 73c9e...aba

Skrevet

427 000, sykepleier med max ansiennitet i spesialisthelsetjenesten.

Anonymkode: 43a9d...034

Skrevet

Er dette grunnlønn uten tillegg?

Skrevet
1 time siden, Tuttifrutt skrev:

Er dette grunnlønn uten tillegg?

Ja, det er uten tillegg.

Anonymkode: 65016...7af

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

427 000, sykepleier med max ansiennitet i spesialisthelsetjenesten.

Det høres veldig lavt ut. Jobber du på sykehus eller i kommunehelsetjenesten? Eller privat? 

Anonymkode: ec134...0fc

Skrevet

Jeg har ca 430000 med 8 års ansiennitet i kommunehelstjenesten. 

Anonymkode: d632a...1fd

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig lavt ut. Jobber du på sykehus eller i kommunehelsetjenesten? Eller privat? 

Anonymkode: ec134...0fc

Som jeg skrev er det i spesialisthelsetjenesten, altså på sykehus, og det er faktisk max grunnlønn uten tillegg for sykepleier med full ansiennitet. Stiger fra nyttår til  447 000 fra nyttår. Det er heller de som jobber i kommunen som får bedre betalt, fordi kommunene taper kampen om arbeidskraft med sykehusene, og lokker med lønn for å få tak i folk. 

Skrevet

453.000 i året som nyutdannet. Men det er i landets best betalte kommune.

Anonymkode: 74928...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...