Gå til innhold

Hvordan funker forvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ensom husky som hater å være alene. Han har sv og til besøk av en liten chihuahua og da er han mye mer lykkelig, spiser bra osv. Uten selskap er han ganske deppa og vil bare ligge på sofaen. 

Vil ikke eie en hund til fordi jeg er redd for veterinærkostnader. Så har vurdert forvert? Men hvordan funker det? Har man bare en hund hos seg som man behandler som sin egen? 

Anonymkode: 3ff16...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ikke er du som har opprettet to tråder om samme tema, så er det i hvert fall noen andre som lagde en tråd om akkurat det samme rett før deg. Som forvert må du faktisk betale for daglige kostnader som mat og veterinærutgifter.

Anonymkode: 71be9...2e4

Skrevet

Oppdretter/eier betaler alle veterinærutgifter knyttet til avl, forvert betaler det øvrige.

• Liker 1
Skrevet

Om hunden plutselig blir syk da? Alle vetutgifter går vel til eier? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det normale er at fôrvert betaler alle utgifter, også veterinær. Dersom hunden er forsikret (eier bruker å holde forsikring) så dekker jo denne det aller meste minus egenandel. Eier bruker kun å dekke utgifter i forbindelse med avl. Har du fôrhund så er den din - på godt og vondt TS. Du forplikter deg til å "låne den" til eier for xant valpekull.

Det som er skissert over er det mest vanlige. Du og eier lager så klart den avtalen dere ønsker dere i mellom. 

Gjest FarDareisMai
Skrevet

Jeg var forvert for Terrierfjomp i tre år før han ble min. Og jeg måtte betale alle utgifter, som veterinær, mat, kurs, osv. Oppdretter betalte utgiftene i forbindelse med valper, veterinærsjekk som hadde med parring, sædprøver, osv. Vi hadde en avtale om at Terrierfjomp skulle stå under oppdretters forsikring fram til hunden ble skrevet over på meg, det var en avtale vi lagde oss imellom. Men alt det andre må forvert betale, akkurat som om det hadde vært egen hund. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går til eier? Man betaler jo når man er hos veterinær, man får ikke regning tilsendt.

Skrevet

Som oftest lar du hunden din pule andre hunder, og så får du hunden gratis. F.eks etter at den har hatt sex 4 ganger, og det har kommet levende hundevalper ut av det. 

Ganske ekkelt, ikke sant? Prostitusjon, heter det.

Anonymkode: fa6d7...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...