AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/869560-nej-killar-hej Hva tenker dere damer om dette? Hilsen en som aldri har forstått seg på jenter/damer Anonymkode: 490e0...8ff
Sphere Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Ikke noe problem etter dette vil jeg tro. Hadde holdt meg langt unna om jeg hadde sett henne. Her snakker vi issues.... 3
Ginavn Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Nej, jag vet inte Ingen sier hei til meg uansett. Like greit, fordi jeg er elendig på sånne sosiale greier 3
I Grosny Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Hun som ikke vil ha hei er profesjonell hei-dame. Hun er reporter og reportere lever av å tigge andres tid og historier. 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Tror hun sikter til nye landsmenn. Tradisjonelt er ikke menn i Norden kjent for å plutselig snakke til fremmede. Det er nok heller nyankommende som lever etter andre koder. I svenske medier så skal det ikke snakkes om kulturell bakgrunn, det beste er å gre alle under samme kam selv om det er grov skivebom. Anonymkode: 41295...8e3 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror hun sikter til nye landsmenn. Tradisjonelt er ikke menn i Norden kjent for å plutselig snakke til fremmede. Det er nok heller nyankommende som lever etter andre koder. I svenske medier så skal det ikke snakkes om kulturell bakgrunn, det beste er å gre alle under samme kam selv om det er grov skivebom. Anonymkode: 41295...8e3 Synes da både svenske og danske menn tar kontakt helt uten videre. Tydeligvis et generasjonsskifte. Og ja jeg mener etnisk svensker og dansker. Jeg er enig med henne at jeg ikke liker kontakt på treningsstudio (jeg er der for å trene) eller på bussen osv, men det gjelder jo fra begge kjønn. Ikke bare menn, men dessverre er det en del menn som ikke tar hint om at man ikke er interessert så hvis hun opplever dette ofte skjønner jeg hun irritererer seg. Anonymkode: c3472...47a 1
SunnivaOslo Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Svensker.... The entitlement is strong in this one.. Aldri noen som sier hei til meg så det hadde bare vært flott om jeg fikk et Hei😊 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Jeg pleier å si hei til folk på gaten om vi tilfeldigvis får øyekontakt, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg vil ha en lengre samtale med vilt fremmede mennesker. I alle fall ikke på bussen, toget, flyet eller lignende. Da vil jeg bare sitte i min egen lille boble. Anonymkode: 805b9...1b8 4
herzeleid Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 Kan kanskje være interessant å trekke paralleller mellom denne typen oppslag og "datingproblemene" en del rapporterer om her. Her inne er det tross alt en del tråder om at det er vanskelig å treffe menn utenfor "kjøttmarkedet" som Tinder og byen, og at sistnevnte arenaer fort blir mer dedikert til sex. Man kan jo tenke seg at når en del menn ser gjentatte oppslag som dette, at flørt eller middagsinvitasjoner er "uønsket seksuell oppmerksomhet" osv. så blir terskelen for å ta kontakt i mer hverdagslige situasjoner høyere, samtidig som de mer seksuelt ladede plattformene er aksepterte arenaer. Da er det kanskje ikke så rart om det blir slik at mange kvinner finner det vanskelig å finne aktuelle partnere for noe mer seriøst. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Hm, vanskelig å si uten å ha hennes erfaringer. Men i eget tilfelle synes jeg ikke det er noe vanskelig å avvise folk som vil snakke om jeg ikke vil. Og da helst på en høflig måte. Men jeg har visst av en eller annen grunn ikke møtt alle disse kjipe mennene som gjør at venninner ikke kan gå i postkassa uten å bli klemt inntil veggen, jeg tar det som et kompliment hvis noen spør om jeg vil være med på fest, jeg gir dem ikke fingeren men sier bare "nei, men takk som spør". Derfor har jeg havnet i klinsj med endel damer når de forteller at de blir krenket overalt hvor de går. Synes det er litt merkelig at de bare møtes de få kjipe mennene jeg sjelden møter. Tror nok endel har med innstilling å gjøre, uten at jeg skal bagatelliserer disses opplevelser. Jeg må være heldig, som er vant til å få respekt av menn, men nekter også å tro at sååå mange menn er sååå kjipe! 4
*Pixie* Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 Hun klager på menn som tror de er guds gave til henne, men for meg virker det mer som at hun tror hun er guds gave til menn - og at de bør være beæret som får lov til å tråkke på samme jordklode som henne. Som @Ulla Ullsokk skriver over her, så opplever heller aldri jeg disse forferdelige mennene som krenker meg hvor enn jeg går. Om noen sier hei, så sier jeg hei tilbake, og om de fortsetter praten og jeg ikke er interresert, så avviser jeg dem på en høflig måte. Det tar meg ikke så veldig lang tid. Hun skriver at hun føler seg ranet for tid, men hvor lang tid tar det å si hei og fortsette å gå? Tar mye lenger tid å skrive kronikker om det ihvertfall. 8
Gjest canacas Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 Hahaha, nå måtte jeg også lese artikkelen. Stakkars jente Jeg opplever ikke dette slik hun gjør, og det hender da rett som det er folk hilser på meg og prater til meg og, folk som jeg ikke kjenner fra før. Men jeg gjør det samme, med menn og kvinner. Barn og voksne. Folk er til for å være hyggelige mot tenker jeg. Vil jeg ikke ha oppmerksomhet tar jeg bare på meg mitt resting bitch face
Gjest Jonasmann Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 Jeg sier hei til alle damer jeg liker, så skal gi meg med det nå. Eller nei forresten, jeg driter i om de vil det eller ikke
pautina Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 2 timer siden, Ulla Ullsokk skrev: Hm, vanskelig å si uten å ha hennes erfaringer. Men i eget tilfelle synes jeg ikke det er noe vanskelig å avvise folk som vil snakke om jeg ikke vil. Og da helst på en høflig måte. Men jeg har visst av en eller annen grunn ikke møtt alle disse kjipe mennene som gjør at venninner ikke kan gå i postkassa uten å bli klemt inntil veggen, jeg tar det som et kompliment hvis noen spør om jeg vil være med på fest, jeg gir dem ikke fingeren men sier bare "nei, men takk som spør". Derfor har jeg havnet i klinsj med endel damer når de forteller at de blir krenket overalt hvor de går. Synes det er litt merkelig at de bare møtes de få kjipe mennene jeg sjelden møter. Tror nok endel har med innstilling å gjøre, uten at jeg skal bagatelliserer disses opplevelser. Jeg må være heldig, som er vant til å få respekt av menn, men nekter også å tro at sååå mange menn er sååå kjipe! 2 timer siden, canacas skrev: Hahaha, nå måtte jeg også lese artikkelen. Stakkars jente Jeg opplever ikke dette slik hun gjør, og det hender da rett som det er folk hilser på meg og prater til meg og, folk som jeg ikke kjenner fra før. Men jeg gjør det samme, med menn og kvinner. Barn og voksne. Folk er til for å være hyggelige mot tenker jeg. Vil jeg ikke ha oppmerksomhet tar jeg bare på meg mitt resting bitch face Signerer disse, tror de er litt vanskelige selv jeg, de som bare treffer sånne håpløse menn, det er noe i det med at når alle rundt en er gale er det muligens på tide å ta en kikk på seg selv.... 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #16 Skrevet 13. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å si hei til folk på gaten om vi tilfeldigvis får øyekontakt, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg vil ha en lengre samtale med vilt fremmede mennesker. I alle fall ikke på bussen, toget, flyet eller lignende. Da vil jeg bare sitte i min egen lille boble. Anonymkode: 805b9...1b8 Øh, hvorfor? Du sier hei til vilt fremmede hvis du får øyekontakt med dem? Dette er jo bare rart. Anonymkode: d515d...c24 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #17 Skrevet 13. desember 2016 Husk at det stort sett bare er unge vakre kvinner som opplever å bli "hilst på" på gata og andre unaturlige steder. Det er egentlig seksuell oppmerksomhet. Som en over her skrev om utenlandske. Som jo ofte er kontaktsøkende, men bare mot unge kvinner. Anonymkode: bf985...b34
Gjest Frederik Skrevet 13. desember 2016 #18 Skrevet 13. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at det stort sett bare er unge vakre kvinner som opplever å bli "hilst på" på gata og andre unaturlige steder. Det er egentlig seksuell oppmerksomhet. Som en over her skrev om utenlandske. Som jo ofte er kontaktsøkende, men bare mot unge kvinner. Anonymkode: bf985...b34 Ville vært rart om man sjekket opp damer på gaten man ikke fant fysisk attraktive.
Stiigen Skrevet 13. desember 2016 #19 Skrevet 13. desember 2016 Den dagen menn slutter å ta kontakt/ta initiativ med damer så dør menneskerasen ut, fordi det skjer ikke andre veien. Sutringen til denne damen er et dårlig skjult forsøk på å sette seg selv i høy verdi. Det er samme med damer som "klager" til venninne sine over hvor irriterende det er å bli sjekket opp av sånn 20 forskjellige menn på en kveld...det er skryting; se så populær jeg er, de hersens menna asså! Et godt eksempel er denne bloggen; http://idawulff.blogg.no/1466867462_desperate_menn.html Hun der klager over at hun ikke får gå ifred fordi hun er så sinnsykt deilig at menn bare sjekker henne opp fra alle kanter...også kommer alle jentene i kommentarfeltet der med sine lignende erfaringer.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #20 Skrevet 13. desember 2016 Hun kan slappe av, norske menn sier stort sett "hei" og ikke "hej" (altså med "i"). Anonymkode: b2cca...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå