AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Hei! Bare lurte på om sjefen har lov til å gå tilbake I tid på kameraovervåkningen, uten gyldig grunn, som f.eks ran osv. Har de lov til å gå tilbake for å se hva de ansatte driver med o.l? Mener jeg har hørt de ikke har lov til det, men finner ingen plass hvor det står konkret🤔 Anonymkode: 67210...c85
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Ja, sjefen har lov til å gå tilbake i kameraloggen, såfremt kameraet er lovlig satt opp, dvs. ikke krenker de ansattes personvern. Det sjefen ikke har lov til er å sette opp kameraer på steder hvor kun ansatte ferdes med mindre det er snakk om særlige hensyn eller konkrete mistanker. Det er heller ikke lov til å sjekke kameraloggen for å overvåke den ansattes arbeidsinnsats. Dvs. at sjefen har ikke lov til å "ta" deg på å jobbe tregt eller slappe av. Men sjefen kan ta deg på lovbrudd, f.eks. underslag eller stjeling. Anonymkode: c7dc7...308
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, sjefen har lov til å gå tilbake i kameraloggen, såfremt kameraet er lovlig satt opp, dvs. ikke krenker de ansattes personvern. Det sjefen ikke har lov til er å sette opp kameraer på steder hvor kun ansatte ferdes med mindre det er snakk om særlige hensyn eller konkrete mistanker. Det er heller ikke lov til å sjekke kameraloggen for å overvåke den ansattes arbeidsinnsats. Dvs. at sjefen har ikke lov til å "ta" deg på å jobbe tregt eller slappe av. Men sjefen kan ta deg på lovbrudd, f.eks. underslag eller stjeling. Anonymkode: c7dc7...308 Det er det siste der jeg mener, det andre skjønner jeg de har lov til. Mistenker nesten sjefen for å gå tilbake i loggen for å følge med på hva vi har gjort og hvordan vi jobber her når sjefen ikke er her selv, da h*n tydeligvis vet når ting blir gjort her og ikke.. Ts Anonymkode: 67210...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå