Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Bare lurte på om sjefen har lov til å gå tilbake I tid på kameraovervåkningen, uten gyldig grunn, som f.eks ran osv.

Har de lov til å gå tilbake for å se hva de ansatte driver med o.l? Mener jeg har hørt de ikke har lov til det, men finner ingen plass hvor det står konkret🤔

Anonymkode: 67210...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sjefen har lov til å gå tilbake i kameraloggen, såfremt kameraet er lovlig satt opp, dvs. ikke krenker de ansattes personvern.

Det sjefen ikke har lov til er å sette opp kameraer på steder hvor kun ansatte ferdes med mindre det er snakk om særlige hensyn eller konkrete mistanker. 

Det er heller ikke lov til å sjekke kameraloggen for å overvåke den ansattes arbeidsinnsats. Dvs. at sjefen har ikke lov til å "ta" deg på å jobbe tregt eller slappe av. Men sjefen kan ta deg på lovbrudd, f.eks. underslag eller stjeling. 

Anonymkode: c7dc7...308

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sjefen har lov til å gå tilbake i kameraloggen, såfremt kameraet er lovlig satt opp, dvs. ikke krenker de ansattes personvern.

Det sjefen ikke har lov til er å sette opp kameraer på steder hvor kun ansatte ferdes med mindre det er snakk om særlige hensyn eller konkrete mistanker. 

Det er heller ikke lov til å sjekke kameraloggen for å overvåke den ansattes arbeidsinnsats. Dvs. at sjefen har ikke lov til å "ta" deg på å jobbe tregt eller slappe av. Men sjefen kan ta deg på lovbrudd, f.eks. underslag eller stjeling. 

Anonymkode: c7dc7...308

Det er det siste der jeg mener, det andre skjønner jeg de har lov til. 

Mistenker nesten sjefen for å gå tilbake i loggen for å følge med på hva vi har gjort og hvordan vi jobber her når sjefen ikke er her selv, da h*n tydeligvis vet når ting blir gjort her og ikke..

Ts

Anonymkode: 67210...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...