Gå til innhold

Ok å la hunden møte mange nye folk i begynnelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal overta en hund rett over nyttår. Jeg vet at mange vil hilse på så tidligst mulig, sannsynligvis vil flere spørre om å holde hunden på tur, leke med hunden osv. 

Jeg synes jo det er koselig, men jeg lurer på om det er noe jeg bør være forsiktig med? Hunden er 1,5år om det har noe å si. Tenker at jeg og hunden må skape et forhold som er bygd på tillit og at hunden skal vite at det er jeg som er eier. Tenker det kanskje kan bli litt kaotisk dersom det blir mye besøk, inntrykk, ulike personer som leker og holder hunden på tur? Jeg vil jo begynne å trene hunden relativt raskt dersom jeg merker den har uvaner, feks hopper på besøkende. Tenker dette kan hindres dersom ulike personer holder hunden og ikke vet om og tar hensyn til mine "regler". 

I første omgang vil jeg presentere hunden for familie, som sannsynligvis vil være de som har mest kontakt med hunden utenom meg og evt. passer hunden om jeg er vekkreist. For meg er det derfor viktig at de får et bra forhold. 

Jeg ønsker også at ting skal skje naturlig, men er for mye inntrykk i begynnelsen negativt for hunden? 

Hva tenker dere om det jeg har fortalt? Tar jeg feil?

Anonymkode: c7e50...8e2

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det kommer helt an på hva hunden er vant med fra før. Men jeg ville latt den bli kjent med sine nye omgivelser først, altså deg og det nye hjemme sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...