Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på en videreutdanning. etter master. Det er to-årig og jeg er akkurat ferdig med det første året. Har hele tiden trodd at jeg var kvalifisert for dette studie, men har nylig oppdaget at jeg mangler 1/2 i praksis for å kunne få tittelen etter avlagt eksamen. Studiestedet har tydeligvis blingset ved opptak, og jeg har hele tiden trodd at jeg er kvalifisert for dette studiet. Men det er jeg altså ikke. Hva gjør jeg nå? Slutter og søker på ny jobb for å få riktig praksis? Da må jeg også ta dette studieåret på nytt. Eller fortsetter og håper på å ikke bli oppdaget. Takknemlig for svar!

Anonymkode: fc59d...6f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått innvilget studieplass, så har du jo det. Du har ikke løyet om noe og du hadde vel heller ikke gått dette året om du hadde fått beskjed om dette. 

Står det på hjemmesiden at denne praksisen er påkrevd, evt. i kontrakten når du takket ja?

Anonymkode: e6e5b...d96

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Ravna skrev:

Er å fortsette og så ta praksis etterpå en mulighet? Og om studiestedet har fucket det til så må de da tilby seg å ordne det? 

Nei, man må ha denne praksisen før studiestart. Så da må jeg starte helt på nytt.

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått innvilget studieplass, så har du jo det. Du har ikke løyet om noe og du hadde vel heller ikke gått dette året om du hadde fått beskjed om dette. 

Står det på hjemmesiden at denne praksisen er påkrevd, evt. i kontrakten når du takket ja?

Anonymkode: e6e5b...d96

Ja, det står i søknadspapirene og på hjemmesiden. Jeg har ikke lest godt nok, så har hele tiden trodd jeg var kvalifisert. Og så kom jeg jo inn også, så har ikke tenkt noe mer på det. Så det er min skyld ja. 

TS

Skrevet

Oppsøk en studieveileder/rådgiver. De har antageligvis mer peiling enn noen av oss her...

Anonymkode: 5fa02...eee

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg nå? 

Snakker med noen på studiestedet som har peiling istedenfor å basere seg på randoms på KG som ikke veit en dritt om saken?

Anonymkode: fa15a...77e

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår at dette ikke er en ideell situasjon å havne i. Ettersom studiestedet har tatt deg opp til tross for utilstrekkelig grunnlag bør de vel være litt imøtekommende. Selv ville jeg ha forsøkt å fått unna praksisen samtidig som videreutdanningen, eller forhørt meg om mulighetene for å ta en pause for å få unna praksisen for deretter å hoppe tilbake der du slapp. 

Leste ikke før nå at dette ikke er oppdaget fra studiestedet sin side. Du er vel fra lovens side pliktig til å informere om dette. Hva du ønsker å gjøre med det er en vurdering du selv må ta. Du bør imidlertid gjøre grundig research for hva slags praktiske konsekvenser det får for deg ved å ikke ha praksisen etter at du er ferdig med videreutdanningen - dersom du ikke skulle si noe. 

Anonymkode: deaa5...a64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...