Gå til innhold

Er det noen som har gjort 5:2dietten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal man spise dagen før fasten?  Er det greit å dels spise frokost klokken 8, lunsj 1 og middag klokken 6 ? Har det noe å si hvor mange timer det er mellom måltidene dine dagen før fasten? Tenkte å faste fra klokken 18 i dag. Men er usikker på om det hår siden det er såpass lang tid mellommåltidene i dag ? Dette fant jeg ikke svar på noen sted ;)

Anonymkode: 171b9...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg begynte på 5:2 dietten og gikk opp i vekt. Det fungerer bare for meg å spise jevnt, ikke noe 5:2.

Endret av coffeegirl83
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, coffeegirl83 skrev:

Jeg begynte på 5:2 dietten og gikk opp i vekt. Det fungerer brae for meg å spise jevnt, ikke noe 5:2.

Men går det greit å spise sånn dagen før? 

Skrevet

???????

Skrevet

Går bra? Det kommer jo an på hva du spiser og hvor mange kalorier du spiser i løpet av uka, mnd., året. Er ingen mirakelkur.

Anonymkode: d34dd...dfb

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går bra? Det kommer jo an på hva du spiser og hvor mange kalorier du spiser i løpet av uka, mnd., året. Er ingen mirakelkur.

Du svarte meg jo ikke. Jeg tenker på dagen før fasten, og om det er det samme hvor lang tid det går mellom måltidene. Ikke på hvor mange kalorier hvert måltid bør bestå av. 

Skrevet

du skal spise normalt sundt dagen før. Ikke lite, ikke mye. Du skal ikke bygge opp noe lager for å ha noe å gå på, men du skal heller ikke begynne fastedagen sulten.

Jeg kjører en lett variant av 5:2 dietten. Med det mener jeg at jeg spiser en del mer en 600 kcal på fastedagen, men mye mindre enn vanlig. Det gjør at jeg klarer å holde en stabil vekt, kanskje en liten reduksjon, selv om jeg ikke tenker diett de andre dagene. Nå hører det med at jeg ikke er videre overvektig, men vil bare passe på at jeg ikke gradvis legger på meg slik det ofte skjer. 

Anonymkode: 6ff8f...e54

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men går det greit å spise sånn dagen før? 

Nei, måltidene mine bør være mer jevne og deles opp.

Skrevet

Ja, du kan spise slik dagen før. Du skal spise normalt sundt på alle dagene bortsett fra de to faste dagene. Dersom du skal gå inn for dette, så anbefaler jeg at du kjøper 5:2 kokeboken. Veldig informativ, og mange gode oppskrifter som er på rett kaloriinnhold, med tanke på fastedagen. 

Skrevet

Det har i praksis ikke noe å si om du spiser til de og de klokkeslettene eller om du spiser tre i stedet for fire måltider.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte meg jo ikke. Jeg tenker på dagen før fasten, og om det er det samme hvor lang tid det går mellom måltidene. Ikke på hvor mange kalorier hvert måltid bør bestå av. 

Jeg svarte at det har ingen betydning. Du må gjøre det som passer deg. Det er bare totalt kaloriinntak som betyr noe uansett hva du pakker det inn som.

Skrevet

Hvis du går på 5:2 dietten for å gå ned i vekt spiller det ingen rolle. Poenget med å faste 2 dager er å redusere kaloriinntaket per uke.

Det spiller ingen rolle om du spiser litt mindre 7 dager i uken eller om du spiser normalt sunt i 5 dager og faster 2 dager. Resultatet blir det samme dersom kaloriinntaket per uke er likt.

Anonymkode: 55d36...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...