Gå til innhold

Porestrips som røsker ut hudormer (som faktisk virker)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget med hudormer siden jeg kom i puberteten, sånn som de fleste andre. Nå er jeg 21 og får heldigvis ikke lenger vanlige kviser som er røde og betente, men plages fortsatt veldig med sorte hudormer. Det har blitt mye verre etter at jeg slutta å ta depa provera (p-sprøyte), og begynte å bruke dermovat mot eksem for 1 år siden. Jeg har både fet og tørr hud, så jeg bruker fuktighetskrem 3x daglig etter at jeg vasker ansiktet grundig. Men nå for tiden har det jo fuck all å si; jeg har ansiktet fullt av sorte prikker igjen med en gang jeg står opp (!). :angry: Formula sine 'down to the pore' strips har fungert bra, men de er forholdsvis dyre når jeg gjerne bruker 4-5 pakker på en måned, og de stripsene drar ikke alltid like godt ut ormene.

Driter i om det skulle være aldri så vondt - anbefal meg noe som river *skikkelig* ut disse nasty urenhetene, om det så måtte være tec7.

Anonymkode: f4626...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd flere strips og black masks uten at det har fungert. Det som derimot har fungert er melkerens mot urenheter, gelrens på bomullspad og toner etterpå. De forsvinner ikke fullstendig, men blir redusert og lysner 

Anonymkode: 8db23...797

Skrevet

Jeg synes mine reduseres med Blackmask.

Anonymkode: 72b83...603

Skrevet

Det regimet du driver med her er helt poengløst. De "sorte prikkene" du snakker om er nok sebaceous filaments. Ser du dem på huden din i "klynger", altså mange sammen, typisk f.eks. på nesen, haken og gjerne også i kinnene...? Og om du klemmer på den kommer det en hvit guffe ut som i samme form som et hårstrå ("lange"?) I så fall; garantert sebaceous filaments. De er en naturlig del av huden din, og å rive de ut flere ganger i måneden gjør ikke noe godt siden de uansett vil fylle seg ganske raskt opp igjen. De fleste har dem, men hvor mange og hvor mye en har varierer mye med genetikk / hormoner. Du kan altså aldri bli kvitt dem.

Istedenfor å rive dem ut (som ikke gjør noe godt), prøv heller å finne produkter som kan være med å regulere sebumnivået ditt / daglig, lett eksfoliering. AHA-syre kan for eksempel prøves her.

Anonymkode: 10615...ba8

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...