AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Jeg har hatt et par sykluser som jeg ikke skjønner noe av og jeg har hatt mens i en del år nå. Jeg hadde tydelige EL smerter rundt 8-9 okt. men ingen sex. Det hadde vi derimot den 20. og jeg fikk mens slik jeg skulle den 23. Den 9. nov fikk jeg plutselig en mellomblødning, men langt fra noen mensmengde. Dette er jo likevel alt for seint for en festeblødning hvis jeg mot formodning skulle hatt en 2. eggløsning i samme syklus så jeg vet ikke helt hva dette var. Etter denne blødningen hadde jeg en god del murringer i underlivet og livmortappen har i løpet av perioden tettet seg skikkelig igjen, kan såvidt kjenne en ørlite søkk der. På torsdag (8.des) fikk jeg mensmurringer igjen med skikkelig styrtblødning på kvelden og noen ordentlige tak i underlivet på natta. Fortsatt menssmerter lørdag og søndag med rikelig blødning men jeg har stusset på at blødningen har vært mer rent blod denne gangen og mindre mørkt og med koagler som det pleier under mens. Jeg kjente på livmortappen lørdag morgen og da virket det som om den var på vei til å åpne seg så jeg antok at det var mensen som kom overraskende tidlig. Siden i går kveld har blødningene avtatt og da jeg kjente på livmortappen igjen i dag tidlig så er den tilbake til fullstendig plugget igjen Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har hørt at man kan oppleve blødninger under graviditet, men så kraftige og med smerter pleier da vel være ensbetydende med spontanabort? Og om jeg nå har hatt mens, hvorfor i all verden er livmortappen plugget igjen allerede før blødningene har sluttet? Hvor er det man kan blø fra hvis livmortappen ikke er åpen?? Er det noen som har opplevd dette før og som har hatt smertefulle og kraftige blødninger men likevel vært/forblitt gravid? Anonymkode: 79a16...75c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 1. Ta en test om du tror du er gravid 2. En har alltid bare én eggløsning per syklus. Noe annet er fysisk umulig. En kan derimot ha flere LH topper om kroppen ikke klarer å få til eggløsning av en eller annen grunn. Men egget eller eggene dersom det løses ut flere skjer kun én gang per syklus. 3. Du har hatt forstyrrelser i syklus der en syklus er kort (rundt 3 uker) og neste er over 4 uker. Da blir ofte blødningen anderledes enn normalt. Kraftig blødning kan også skyldes B-vitamin eller jernmangel. Se det an. Får du gjentatte mellomblødninger bør du kontakte lege. Men mest sannsynlig er dette bare hormonforstyrrelser som skjer for de fleste i blant. Har du nylig sluttet på p-piller f.eks? Anonymkode: 1d1bd...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Hei og tusen takk for svar Jeg har ikke sluttet på p-piller nylig og har hatt regelmessig mens siden jeg fikk den tilbake på mai etter fødsel. Jeg hadde nok også slått meg til ro med blødningsforstyrrelse for det skjer jo fra tid til annen, men jeg blir så himla usikker når livmortappen er plugget igjen og har vært det en god stund nå. Hvis jeg har hatt mens så burde den vel være åpen, hvor kommer blodet fra ellers? Og hvordan kan det ha seg at den allerede er igjenplugget før mensblødningen er over hvis den i det hel tatt har vært skikkelig åpen ila helgen? Anonymkode: 79a16...75c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei og tusen takk for svar Jeg har ikke sluttet på p-piller nylig og har hatt regelmessig mens siden jeg fikk den tilbake på mai etter fødsel. Jeg hadde nok også slått meg til ro med blødningsforstyrrelse for det skjer jo fra tid til annen, men jeg blir så himla usikker når livmortappen er plugget igjen og har vært det en god stund nå. Hvis jeg har hatt mens så burde den vel være åpen, hvor kommer blodet fra ellers? Og hvordan kan det ha seg at den allerede er igjenplugget før mensblødningen er over hvis den i det hel tatt har vært skikkelig åpen ila helgen? Anonymkode: 79a16...75c Tviler på du ville hatt en så stor blødning lengre nede. Tenker heller at du enten er gravid eller at det var åpent og var en vanlig menstruasjon. Hadde tatt en test. Og kontaktet lege dersom du fortsetter å få mellomblødninger fremover. Anonymkode: 1d1bd...a0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå