Gå til innhold

Funker det for deg å ha sex med eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har ekser som de har sex med, og hvor det faktisk funker? Hvordan klarer du å legge bort følelsen av at det eneste du betyr for personen nå er sex og kos og ingenting mer? 

Jeg har sex med eksen. Jeg er fullt klar over at han ikke vil ha et forhold igjen, og det vil ikke jeg ha med ham heller. Men selv om jeg vet dette, så stikker det litt at jeg ikke har noe annet med livet hans å gjøre. Jeg pleide å være den personen som gjorde mye sammen med ham og som han prioriterte, men nå har han andre folk som har den rollen. Samtidig så føler jeg det er bedre å få tilfredsstilt mine behov for nærhet med en person jeg er trygg på, istedenfor et ons. 

Er interessert i å høre andre sine erfaringer og tanker rundt dette.

Anonymkode: ce22d...42f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En eks er en eks, og slik er det med den saken.

Endret av Kiselle
Skrevet

Jeg var gift med min eks i 14 år, og jeg liker han enda veldig godt som en mann og venn. Men sex, det var vi ferdig med da vi gjorde det slutt, og det har jeg ikke savnet siden, selv om jeg liker han som person og mann. 

Jeg og eksen pleide også å gjøre ting sammen. En må bare venne seg til å ikke være førstepri lenger. Det er man med sin nye kjæreste, ikke med eksen. 

Skrevet

Det fungerte greit for meg og exen, men så hadde ingen av oss det travelt med å finne noen ny.

Anonymkode: 72ed4...68e

Skrevet

Tror neppe det hadde funket. Det blir som regel ikke det samme igjen å ha sex med personen igjen etter brudd. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde sex med x'en i litt over et år, helt til jeg prøvde å introdusere BDSM for ham (fant ut av det helt på slutten av forholdet vårt, så vi utforsket ikke noe da). Det var ikke hans greie, og vi avsluttet :)

Skrevet

Nei. For meg blir det bare rart og ubehagelig. Jeg havnet i senga med eksen for noen år siden (bumpa inn i hverandre på byen og var fulle)  og jeg klarte å sovne i senga. Neste morgen var det shit kleint og rart. Ville bare komme meg ut av leiligheten så fort som mulig. Har aldri hatt sex med en eks etter det og godt er det.

Skrevet

nei seriøst tenner 0 på xer. 0. er det x så er det for en grunn. hallo.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev:

nei seriøst tenner 0 på xer. 0. er det x så er det for en grunn. hallo.

Tja, folk kan ha ulike fremtidsplaner, men fortsatt ha en god tone, både som venner og som sexpartnere.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, folk kan ha ulike fremtidsplaner, men fortsatt ha en god tone, både som venner og som sexpartnere.

nei.

Skrevet

Det funker helt strålende. Derfor er det en sykt dårlig idé..

Anonymkode: 833fa...188

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, cherry blossomed. gone. skrev:

nei.

Jo.
Man kan ha fantastisk sex, være gode venner, fortsatt elske hverandre til og med, men fortsatt gå fra hverandre.
F.eks. på grunn av uenighet om barn.
Om det ikke er et bittert brudd, kan dette faktisk gå an.

Anonymkode: 1e34f...1c0

Skrevet

Ja, det greide jeg. Vi hadde en helt fantastisk god seksuell kjemi, og den stoppet ikke bare fordi vi ikke var sammen lengre. Har aldri vært av den kosne typen heller, så det fungerte ypperlig. Stoppet å ha sex med han da jeg ble sammen med min nåværende.

Skrevet

Nei. Tror ikke det ville ha fungert. Vent, jeg vet det ikke ville ha fungert. Eks er eks, fortid er fortid. Aldri snakka med ham etter bruddet, og ser ikke behovet med det.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har ekser som de har sex med, og hvor det faktisk funker? Hvordan klarer du å legge bort følelsen av at det eneste du betyr for personen nå er sex og kos og ingenting mer

Jeg har sex med eksen. Jeg er fullt klar over at han ikke vil ha et forhold igjen, og det vil ikke jeg ha med ham heller. Men selv om jeg vet dette, så stikker det litt at jeg ikke har noe annet med livet hans å gjøre. Jeg pleide å være den personen som gjorde mye sammen med ham og som han prioriterte, men nå har han andre folk som har den rollen. Samtidig så føler jeg det er bedre å få tilfredsstilt mine behov for nærhet med en person jeg er trygg på, istedenfor et ons. 

Er interessert i å høre andre sine erfaringer og tanker rundt dette.

Mener du at du og eksen din har et seksuelt forhold imens han har funnet seg en annen? (Jeg forstår ikke helt det du har skrevet, siden du sier at han har andre folk som har denne rollen. Dreier det seg om en eller flere?

Er det lenge siden dere gikk fra hverandre, og har dere barn sammen?

Du lar deg tydeligvis utnytte, og det vet du selv. Hvorfor ikke la eks være eks og komme seg videre i livet?

Jeg er sikker på at det er mange som vil ha deg, hvorfor ikke heller satse på et nytt og spennende forhold der du kan risikere å treffe drømmemannen istedenfor en som allerede er opptatt?

Hva om dette blir oppdaget, hva skjer da?

For meg ville det ikke ha funket å hatt et seksuelt forhold til min eks. Jeg ville ikke ha tatt i ham med ildtang engang. Han var utro mot meg, noe som gjorde at det ble et vondt brudd, og som jeg sliter med ennå. Har vondt for å stole på folk, og trenger mye bekreftelse og nærhet for at jeg skal kunne ha et godt kjæresteforhold.

Anonymkode: 6c49b...2d2

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at du og eksen din har et seksuelt forhold imens han har funnet seg en annen? (Jeg forstår ikke helt det du har skrevet, siden du sier at han har andre folk som har denne rollen. Dreier det seg om en eller flere?

Er det lenge siden dere gikk fra hverandre, og har dere barn sammen?

Du lar deg tydeligvis utnytte, og det vet du selv. Hvorfor ikke la eks være eks og komme seg videre i livet?

Jeg er sikker på at det er mange som vil ha deg, hvorfor ikke heller satse på et nytt og spennende forhold der du kan risikere å treffe drømmemannen istedenfor en som allerede er opptatt?

Hva om dette blir oppdaget, hva skjer da?

For meg ville det ikke ha funket å hatt et seksuelt forhold til min eks. Jeg ville ikke ha tatt i ham med ildtang engang. Han var utro mot meg, noe som gjorde at det ble et vondt brudd, og som jeg sliter med ennå. Har vondt for å stole på folk, og trenger mye bekreftelse og nærhet for at jeg skal kunne ha et godt kjæresteforhold.

Nei ingen av oss er sammen med noen andre. Det jeg mente var at han nå er en veldig sosial person med mange venner og finner på mye med dem, men den delen av livet hans er ikke jeg en del av lenger. Når vi er sammen er det bare oss to. Han har andre folk han bruker mye tid sammen med, når han en gang brukte mye tid med meg. Jeg skjønner at jeg er en eks, og at det er derfor det er sånn, men det er allikevel rart. 

Vi gikk fra hverandre for 1.5 år siden. Ingen barn i bildet. Ja bruddet var vondt, men det var nødvendig. Det har tatt meg over ett år å komme meg på det planet vi har i dag. Tidligere ville jeg ha ham tilbake, men nå vil jeg ikke det av forskjellige grunner. Men han er en person jeg trives veldig godt sammen med, og en person jeg delte mye sammen med i 4.5 år. Så det å kutte ham helt ut av livet mitt har jeg ikke lyst til. Hva som skjer når en av oss finner en ny, det får vi ta når det kommer.

Jeg er åpen for å treffe en ny mann. Det er det jeg vil. Men det har jeg dessverre ikke gjort enda. 

Alle rundt meg sier jeg skal kutte ham ut og innse at en eks er en eks, men for meg så blir det så feil. Vi funket ikke som par, men han betyr jo fortsatt mye for meg. Jeg prøvde å kutte ham ut, men jeg takler det mye bedre nå som vi har kontakt. Om jeg ville hatt ham tilbake så ville det ikke vært smart å ha kontakt, men det vil jeg ikke.

TS

Skrevet

Ja, for oss funker det bra. Men det er kun fordi vi egentlig "holder på" for å se om det er en god idé at vi blir sammen igjen. Ingen av oss har kontakt med andre. Vi har et barn sammen og vi har begge prøvd å gå videre, men følelsene er der enda nesten 2 år etter bruddet.. vi gjorde det slutt pga kommunikasjonsproblem og krangling, noe vi vet kan fikses, men det vil nok ta tid. Vi trives veldig godt med ting slik det er nå. Nå er det jo ikke bare sex da, vi oppfører oss mer som kjærester, bare at vi ikke er helt "der" enda. Men i starten, etter bruddet, så var det så mye krangling at han til slutt ikke visste hva han følte, han var helt nummen. Men ville ha sex likevel. Det var helt jævlig, da satt jeg med de samme tankene som du sitter med nå - for da visste han ingenting om han følte noe for meg, om han ville ha meg eller noe. Gråt hver gang etter jeg dro hjem til meg selv etter sex, følte meg så lite verdt. Men likevel fortsatte jeg.. i noen måneder før jeg kuttet det ut. Men nå føles det bare godt, nå som vi vet hvor vi har hverandre og er på bølgelengde. 

Anonymkode: eb1d5...650

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ingen av oss er sammen med noen andre. Det jeg mente var at han nå er en veldig sosial person med mange venner og finner på mye med dem, men den delen av livet hans er ikke jeg en del av lenger. Når vi er sammen er det bare oss to. Han har andre folk han bruker mye tid sammen med, når han en gang brukte mye tid med meg. Jeg skjønner at jeg er en eks, og at det er derfor det er sånn, men det er allikevel rart. 

Vi gikk fra hverandre for 1.5 år siden. Ingen barn i bildet. Ja bruddet var vondt, men det var nødvendig. Det har tatt meg over ett år å komme meg på det planet vi har i dag. Tidligere ville jeg ha ham tilbake, men nå vil jeg ikke det av forskjellige grunner. Men han er en person jeg trives veldig godt sammen med, og en person jeg delte mye sammen med i 4.5 år. Så det å kutte ham helt ut av livet mitt har jeg ikke lyst til. Hva som skjer når en av oss finner en ny, det får vi ta når det kommer.

Jeg er åpen for å treffe en ny mann. Det er det jeg vil. Men det har jeg dessverre ikke gjort enda. 

Alle rundt meg sier jeg skal kutte ham ut og innse at en eks er en eks, men for meg så blir det så feil. Vi funket ikke som par, men han betyr jo fortsatt mye for meg. Jeg prøvde å kutte ham ut, men jeg takler det mye bedre nå som vi har kontakt. Om jeg ville hatt ham tilbake så ville det ikke vært smart å ha kontakt, men det vil jeg ikke.

TS

Beklager, da misforstod jeg det du skrev i HI. 

Jeg antok det som om han hadde funnet seg en annen og fremdeles hadde et forhold med deg.

Så lenge dere begge to er single, så stiller jo situasjonen seg litt annerledes, og dere er jo begge fri til å gjøre hva dere vil.

Jeg skjønner jo at det er fint med et seksuelt forhold til noen du føler deg trygg på, og som kjenner hva du tenner på seksuelt, men hva når han treffer en annen?

Er det ikke da bedre å kutte ham helt ut seksuelt og gå videre før du setter deg (eller ham) i den situasjonen, og fortsette forholdet som venner?

Det er DA de virkelig vonde følelsene og dilemmaene kommer. Noen kommer definitivt til å bli såret, og da er det vanskelig å holde på vennskapet.

Det er mange fisk i havet, og før du aner det så vil du treffe en ny, som er helt perfekt for deg. Det ville vært veldig synd om du gikk glipp av en slik sjanse mens du fremdeles rota rundt med eksen din, som dere begge ikke ser noen felles fremtid sammen med;)

• Liker 2
Skrevet

Nei. Sånt blir for komplisert

Anonymkode: 037ee...01c

Skrevet

Det hadde jeg aldri klart, selv om han er ufattelig god i senga. Hadde aldri klart å legge bort følelser. 

Anonymkode: 418e8...7b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...