Gå til innhold

Hva får kjæreste "bestemme"?

Maetzii

Anbefalte innlegg

Og det skjer uten at han blir det aller minste grinete?

Ja, det gjør faktisk det. Han blir ikke sur fordi han vet at han kan gjøre akkurat som han vil uten at jeg blir sur. Nå vet han jo også at håret mitt går meg på nervene, og han forstår at det er viktigere for meg enn at han liker jenter med langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det jeg vil.

Kjæresten min lager alltid "bråk" når jeg skal klippe meg.

Av en eller annen grunn får han det for seg at jeg skal klippe meg helt kort :-?

Men jeg skal som regel bare klippe tupper og klippe det opp så jeg skjønner aldri styret :ler:

Gjør uansett som jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Nå vet han jo også at håret mitt går meg på nervene' date=' og han forstår at det er viktigere for meg enn at han liker jenter med langt hår.[/quote']

:Nikke:

Jeg klippet meg helt kort og farget håret svart (igjen! jeg hadde den stilen da jeg traff samboeren min) med knallrøde felter for tre måneder siden. Han var skeptisk først, men måtte innrømme at det var finere enn langt i mitt tilfelle, i tillegg er det nok en lettelse av jeg ikke oier meg så mye over uregjerlig hår, samt at JEG selv er mer fornøyd som korthåret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Jeg har alltid gjort som jeg vil... Eksen min likte ikke piercinger, jeg tok fire... han likte også langt svart hår, og det har jeg jo, men kombinert med rosa,grønt,gult,lilla og turkise extensions overalt.. Og han ville helst jeg skullebruke brillene mine hele tiden, men det tror jeg spilte mer på at han tente på det.. Han vennet seg uansett fort til både piercing og hår.. Han har reagert på noe av tøyet mitt også, men det har jeg gitt b lanke i...

de får ta det de får, mine menn, haha :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde heller ikke skadet om du krøp under nærmeste stein og ble der.

:hoho: Godt sagt :hoho:

Sambo bestemmer ikke hva jeg skal ha på meg eller hva jeg gjør med håret mitt, men selvfølgelig, jeg bryr meg om hva han mener, og hadde han spurt meg seriøst om jeg ikke kunne tatt på meg noe annet ved en tilstelning som var viktig for han, hadde jeg gjort det.

Han det samme for meg.

Når jeg klipte lugg så han litt skeptisk ut når jeg kom hjem, og løp inn og kikket på gamle bilder av meg UTEN lugg. "se, så fin du var! Men du er fin nå også da, hehe"

Har fortsatt med lugg jeg, fordi jeg liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg bestemmer selv.

For eksempel så vil kona mi at jeg skal spare til langt hår. Menjeg liker ikke langt hår, trives best med å ha det kort. Og da er det end of story liksom.

Klærne legger hun seg borti. Men det gjør ikke så mye. Jeg sier bare at da får hun låne meg noe av hennes. så blir det stille gitt (kjipe damen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ
Han bestemmer ingenting' date= men meningen hans har nok litt å si for hva jeg bestemmer meg for. Jeg tror det går begge veier- jeg bestemmer ikke over ham heller, men han lytter til hva jeg mener.

Salt har formulert omtrent som jeg mener - sambo BESTEMMER ingenting, men såklart lytter jeg til det han sier, men jeg lytter som regel mer på meg selv enn på han, for å si det sånn :ler:

Men det er vel ganske selvfølgelig i et ærlig forhold at man tar hensyn til hverandres følelser, og da blir man jo som regel nødt til å både gi og ta litt begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør som det passer oss, men man kan jo komme med velmenende kommentarer. Jeg har f.eks. endret på sambos klesstil fordi jeg syntes den typiske IT-konsulentlooken ikke var så veldig spennende. Og når han fikk se seg selv i nye klær var han faktisk enig med meg at han så mye stiligere ut, men hadde han insistert på å gå i IT-skjortene sine skulle ikke jeg ha nektet ham det. På samme måte kan han komme med sine meninger overfor meg, men ingen bestemmer noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spurt menn om råd ang klær osv. og kommer heller ikke til å gjøre det.

Når det gjelder bruk av "parfyme", så har jeg måtte hinte til en av eksene at jeg er allergisk, men bortsett fra det så blander jeg meg ikke inn i hvilke klær folk liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør også det som passer oss, men kommenterer/gir råd hvis vi er uenige. F.eks er ikke sambo så glad for at jeg sminker meg. Han kan si "du er jo så naturlig vakker, så hvorfor må du ha på all denne sminken". Jeg føler meg "naken" uten sminke og bryr meg ikke om hva han syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo har tykt, korketrekkerkrøllete hår som jeg elsker og jeg ville protestert vilt hvis han kom og sa at han ville barbere hodet... Ellers får han gjøre som han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten er nok rimelig enige. Men dersom vi ikke er det når det gjelder hva jeg skal ha på meg e.l står jeg på mitt til helvete fryser.

Han synes for eksempel at det er veldig fint med langt hår. Det synes jeg også, men ikke på meg! Jeg kler det ikke, og alle frisører mener det, men det er søtt at han tror jeg gjør det.

Så er det et par klesplagg jeg har som jeg karakteriserer som "kjøpt i VISA-tåka" som han stadig hinter frempå om at han synes er kjempefine. For eksempel den lyse buksa jeg synes jeg ser feit ut i... Nå er nok det i stor grad en dille jeg har fått, men det bare ikke klær jeg føler meg fin i.

Han forstår heller ikke at en utringet topp og et kort skjørt sammen ikke er like passende i alle sammenhenger.

Så det lønner seg nok å stå på sitt har jeg funnet ut.. Koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør selvsagt som jeg vil, det gjør han også. Men samtidig farges jeg jo av hva han synes, og har lyst til å oppfylle ønskene hans da. :) Så lenge de ikke går helt på tvers av hva jeg selv liker.

Vi har ganske lik smak heldigvis, så har aldri hatt noen problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som bestemmer hvordan jeg vil se ut & hva jeg vil ha på meg.

Det er lov til å komme med råd & synspunkter, men avgjørelsen, den er det jeg som tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør selvsagt som jeg vil, det gjør han også. Men samtidig farges jeg jo av hva han synes, og har lyst til å oppfylle ønskene hans da. :) Så lenge de ikke går helt på tvers av hva jeg selv liker.

Vi har ganske lik smak heldigvis, så har aldri hatt noen problemer med det.

Skriver under på denne jeg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han bestemmer ingenting, men har vel kommet med et aldri så lite ønske om at jeg skal la håret gro litt....

Men jeg vil ha det kort og greit og praktisk, så slik blir det. (Men her om dagen da jeg uttalte meg rosende om en litt lengre frisyre vi så på noen annen, så jeg et glimt av håp bli tent i øynene hans :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Føl dere frie til å gjøre som dere selv vil. Ihvertfall når det gjelder utseende, tatoveringer, piercinger osv.... Dere har like stort hjerte uannsett........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at noen respekterer mannen sin da. Det er faktisk meningen at kvinner skal _adlyde_ sine menn.

Hvor er det spy-smiley her? :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Min sambo har tykt' date=' korketrekkerkrøllete hår som jeg elsker og jeg ville protestert vilt hvis han kom og sa at han ville barbere hodet... Ellers får han gjøre som han vil.[/quote']

Men hadde du egentlig hatt noe du skulle sagt, om det var hans ønske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...