Gå til innhold

Hva får kjæreste "bestemme"?

Maetzii

Anbefalte innlegg

Innspirert av en annen tråd her så lurte jeg på hva det var vanlig at kjæresten fikk lov til å bestemme angående utseende...

- hvis du har lyst til å klippe deg kort og kjæresten din elsker håret ditt og ikke kan fordra tanken på at det skal bli borte - klipper du det allikevel?

- hvis du har lyst på en piercing/tatovering og kjæresten din synes sånt er stygt/harry/noe annet negativt, gjør du det allikevel?

- om du har lyst til å operere nesa/få silikon/noe lignende, og kjæresten din er veldig imot sånne operasjoner og synes du er perfekt som du er - hva gjør du da?

- om kjæresten din ikke liker måten du kler deg/sminker deg på (enten det er generelt eller for èn kveld), skifter du antrekk/fjerner sminke for hans skyld da?

Hørt at mange sier at kjæresten må ta en som en er, utseende og alt.. Men om man har vært sammen i mange år og var partneres drømmepartner utseendemessig når man ble sammen - er denne forpliktet til å finne seg i alt slags "forfall" uten å mukke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jeg og kjæreste/sambo gjør akkurat det vi har lyst til. Og det til tross for at han er ultrakonservativ, og jeg absolutt ikke er det.

(Han hater kort hår, og jeg skal snart klippe vekk dreadlocks'ene, da får jeg vel en cm eller to med hår.. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og kjæreste/sambo gjør akkurat det vi har lyst til. Og det til tross for at han er ultrakonservativ, og jeg absolutt ikke er det.  

(Han hater kort hår, og jeg skal snart klippe vekk dreadlocks'ene, da får jeg vel en cm eller to med hår..  :wink: )

Og det skjer uten at han blir det aller minste grinete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Samme her; jeg driter i hva kjæresten mener. Han liker konservativt kledde jenter, jeg er jeans-jente. Jeg sparte håret for hans skyld, men følte at personligheten min forsvant med håret. Jeg trives best i svart hår med spikes, og vurderer flere piercinger.

Jeg har lurt samboeren min til å trene, men ikke pga utseende (han er høy og tynn), men mer pga den helsemessige effekten. Om han vil gå i outdoor-klær og fleece, er det hans sak.

Min eks var sykelig opptatt av min kropp og mitt utseende, og kommenterte stadig vekk. Hvis jeg trente for mye, var det galt, for da fikk jeg "store muskler", som jenter ifølge ham ikke skulle ha. Spiste jeg snacks, var det galt, for "da kan du bli feit". Grr...

Nei, live and let live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det jeg har lyst til, men jeg skal ikke nekte for at jeg kan få mindre lyst dersom han er veldig veldig imot det. Men da må han ha en god grunn for å være i mot hva det nå skulle være.

Når det gjelder klær kjøper jeg ofte klær han ikke nødvendigvis synes er fine/kule etc ved første øyekast, men med litt tilvenning, så synes han det er kult likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Live and let live.

Jeg hater skjegget til sambo, men han lar det vokse for det om. Og det synes jeg er fint, for han er jo selvstendig og voksen og har kontroll på utseendet sitt.

Jeg har kort hår og bleker det hvitt. Kjæresten min liker jenter med langt mørkt hår, men han synes jeg er perfekt for det om og vil ikke at jeg skal forandre håret med mindre jeg vil det selv.

Kroppen min er min, og ingen andre har bestemmelsesrett over den. Man kan si meningen sin, så lenge man er respektfull og ikke forventer at den andre skal gjøre det man sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt jeg gjør med mitt utseende gjøres etter hva jeg vet mannen min liker. Klær, hår, sminke, etc.....Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil!!Elsker att han er fornøyd med meg!!

Vi har jo veldig lik smak da, og ville ikke gjort noe som jeg var ukonf med bare fordi han ville det. Han har også kastet en del klær jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kompromisser. Klart jeg vil bestemme noe selv, men liksom - I aim to please.

Motparten skal jo liksom være min beste inspirasjon, og hvem vet vel bedre enn akkurat henne om hva jeg ser teit ut i?

OM noen skal påvirke meg, så er det kun henne, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går stort sett greit, vi har lov til å legge ned veto hvis den ene kommer i et antrekk som den andre synes er helt fælt. Men det skjer ikke ofte da. Jeg henger meg ikke så mye opp i hva kjæresten går i, så lenge jeg slipper å skjemmes av han. Og det går selvsagt andre veien også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min eks ville ha meg så naturlig som mulig, noe som innebar at jeg ikke skulle farge håret, ikke bruke linser med farge, ikke barbere meg, ikke gå med BH, ikke bruke sminke eller parfyme, og helst gå opp minst fem kilo... :o

Jeg ga etter på de punktene som plaget meg minst å forsake - det vil si at jeg droppet BH og parfyme. Alt det andre gjorde jeg som jeg ville med - det får da være måte på å utslette seg selv og egne ønsker for å tekkes en mann. Da tok jeg heller en krangel eller grinete kommentarer fra ham. Mot slutten av forholdet ble jeg så lei av hele fyren at jeg begynte med både BH og parfyme igjen. Takk og pris for at han er et avsluttet kapittel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som jeg vil, han kan komme med kommentarer, og sine meninger, men til syvende og sist så gjør jeg som jeg vil. Nå er samboeren min stort sett positiv til det meste da, og selv om han var litt skeptisk til at jeg skulle klippe av meg det lange håret mitt, så syntes han resultatet ble veldig bra, ettersom jeg tidligere ble veldig borte i håret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bestemmer ingenting, men meningen hans har nok litt å si for hva jeg bestemmer meg for. Jeg tror det går begge veier- jeg bestemmer ikke over ham heller, men han lytter til hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg gjør med mitt utseende gjøres etter hva jeg vet mannen min liker. Klær, hår, sminke, etc.....Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil!!Elsker att han er fornøyd med meg!!

Vi har jo veldig lik smak da, og ville ikke gjort noe som jeg var ukonf med bare fordi han ville det. Han har også kastet en del klær jeg ikke liker.

Bra at noen respekterer mannen sin da. Det er faktisk meningen at kvinner skal _adlyde_ sine menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør akkurat som jeg vil,...sambo kan få si sin mening, men han forventer ikke at jeg skal gjøre som han sier.

Han kan være veldig negativ til ting før det skjer, men når forandringen har skjedd er komplimentene aldri langt unna. :)

Vi diskuterte faktisk hverandres klær igår , og da kom det frem at han liker klessmaken min :wink:

(Han er utrolig negativ til plastiske operasjoner, men det gjør ingenting, for det er i utganspunktet jeg også,...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Min kjære kan gjerne komme med meningene sine, men valget er mitt. Jeg går ikke i klær bare for å glede han, for jeg må trives i de selv.

Håret er og blir mitt :wink: og det samme gjelder resten¨av meg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å bestemme/la seg bestemmeover og å mene/ta hensyn.

Jeg og sambo er voksne individer med egne meninger om det meste, men det betyr ikke at vi turer frem kun etter egen vilje. Man må gi og ta i et forhold.

Når jeg kler på meg, sminker meg, klipper håret osv. så er det jo en del av meg som gjør dette for at han skal like det og syntes at jeg ser ok ut, men man må finne en middelvei mellom egne ønsker og ønsket om å glede. Man skal ikke bli selvutslettende for å oppfylle andres ønsker.

Når det er sagt, så tror jeg at jeg hadde stilt spørsmål ved det om sambo plutselig hadde begynt å skulle ville forandre meg i noen grad. Han har da værsågod med å nøye seg med den jeg er. :wink: Om han hadde satt krav til at jeg skulle kle meg og gre meg på spesielle måter hadde jeg nok revurdert forholdet vårt opptil flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hade nok ikke skadet om dere tenkte over det en gang i blandt.

Det hadde heller ikke skadet om du krøp under nærmeste stein og ble der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...