AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Facebook-feeden min overstrømmes i disse tider, av bilder av julekaker. Men altså.. 10-15 brett serinakaker, 10-15 brett pepperkaker, 80 krumkaker, 15 brett kransekakestenger, 15 brett tyske skiver, osv osv osv... Hva i alle dager skal folk med slike mengder tørre julekaker??? Jeg lager kakemenn, brune pinner, serinakaker, pepperkaker, havreflarn, krumkaker og kransekaker... Max 2-3 brett av hver sort, noen sorter bare ett brett... Selv om vi er glade i kaker og har mye besøk så klarer vi ikke spise opp halvparten engang, og vi er 2 voksne og 3 barn! Hva i all verden gjør folk som er enslig, eller bare to voksne, med 9-10 sorter og 10-15 brett av hver sort?? Hvorfor bake så mye liksom?? Det er nemlig ganske mange på min venneliste som gjør akkurat det, men jeg ser også at de setter ny status i mars om at der var julekakene gitt til fuglene... Hvorfor bake så mye?? Er det en mani eller hva er det? Jeg begriper det ikke! Er jeg "gjerrig" som baker bare litt? Hva baker dere, og hvor mye? Anonymkode: 7bbd0...96b
Gjest gjest17 Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 (endret) . Endret 18. desember 2016 av Kiselle
Jerry Lee Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Jeg er mer gjerrig som ikke baker i det hele tatt. 😡 Men, seriøst..lager folk SÅ mye, altså? Blir mye å kaste det, vel?!
Angelheart2 Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Jeg baker kun kaker som jeg vet blir spist. Det vil si at alle disse "tørre" kakene som kun går inn og ut av kakeboksene hele jula igjennom de hoper jeg glatt over. Jeg baker også bare 1-2 brett av hvert slag, det pleier å holde i massevis. Men jeg har til gode å se at folk baker 10-15 brett av hvert kakeslag, altså, så det kan da ikke være så vanlig?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Må jo være fordi de har stor familie og/eller gir bort noe til slekt og venner? Hvis ikke må det jo bli ødelagt før de klarer å spise det selv. Selv baker jeg bare rundstykker, og gir bort halvparten til en venninne, og så lager jeg pepperkaker som jeg pynter sammen med "tantebarna". Har ingen familie utover det, så blir jo kun til meg og mannen. Anonymkode: d3678...633
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Kanskje de gir vekk? det gjør jeg. jeg elsker å bake julekaker, og gir til folk som har lyst på men som ikke kan/vil bake selv. eller kanskje de har mye besøk. folk må da få bestemme selv hvor mye de vil bake.. Anonymkode: 93837...c7e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Når vi baker så er det ikke så mye mer arbeid å lage litt ekstra. Det fylles i fine bokser, får sløyfebånd og gis bort. Blir satt pris på og spist opp 🎅 Anonymkode: 3a328...917
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Baker ikke noe i det hele tatt, synes alle julekaker smaker ekkelt. Anonymkode: 9edb2...7c4
Supernova17 Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 Det er tradisjon og det er hyggeling å spandere når man får besøk i jula :D
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #10 Skrevet 12. desember 2016 Har bakt pepperkaker, men den boksen er tom alt. Hadde planer om å bake kakemenn, men blir nok heller neste år. Vi har en toåring og meg (mammaen) som snoker i kakeboksen, så for mye kaker i hus går ikke Jeg er ikke særlig glad i de tradisjonelle julekakene, men skal bake litt mer neste år når sønnen vår skjønner litt mer av jul og førjulstid. Har en svigermor som baker over syv slag, moren min baker 1-2 slag. Det typiske er jo at man blir dyttet på disse småkakene når man er på besøk hos de som baker mye, synes det er så pes. Hjelper ikke å takke pent nei heller, folk blir jo fornærmet.. Anonymkode: fec1e...3bb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #11 Skrevet 12. desember 2016 Jeg baker en del brett av serinakaker årlig, men det er fordi jeg gir bort til familie, gamlehjemmet, og varmestuens venner Anonymkode: 00507...fd6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #12 Skrevet 12. desember 2016 Noen familier gjør det slik at hver av dem baker en sort. Så møtes de og bytter seg imellom, og alle reiser hver til sitt med 3-4-5 slag småkaker i bilen. Det er en løsning jeg liker veldig godt selv (jeg er en jævel på å steike smultringer og å lage stor, engelsk fruktkake etter Delia Smith's oppskrift. Den skal ikke spises av dem som skal kjøre bil den kvelden. Den er ikke alkoholfri, men herlighet så god den er ) Anonymkode: 317de...3dc
Lady T Skrevet 12. desember 2016 #13 Skrevet 12. desember 2016 (endret) Gir bort. Jeg fikk 1 boks krumkaker, 1 boks blondekaker, 1 boks pepperkaker og et slag til, og mange medisterkaker av mamma 👌🏻 Hun bakte til alle barna sine Endret 12. desember 2016 av Lady T
MiamiNice Skrevet 12. desember 2016 #14 Skrevet 12. desember 2016 Det er vel for å vise hvor produktive og flinke de er. Er det ikke derfor man har Facebook? 🙄 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå