Gå til innhold

Salmen "Guds kjærleik er som stranda"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Er det noen her som kan hjelpe meg å finne melodien til salmen "Guds kjærleik er som stranda". Vi har valgt denne og den hørtes så fin ut når presten nynna. Tror Ari og Marta hadde den. Den ligger ikke hos Orkdalmenighetene. Er redd vi har hørt litt mye på presten og valgt to salmer om ingen kan. Den andre er "La oss takke Gud" og teksten har lite med bryllup å gjøre. :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Rose, ikke innlogget
Skrevet

Fant ikke melodien på nettet, men det er en veldig enkel sang som alle klarer å delta med når organisten spiller opp. De to første og to siste linjene har jo samme melodi, og det er en salme som er en del brukt så flere vil garantert gjenkjenne den. Dessuten har du rett i at Ari og Martha også brukte den, og flere vil nok gjenkjenne den derifra også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor har dere valgt to salmer dere ikke har hørt selv engang ? Sier kanskje litt om deres forhold til kirken og innholdet i seremonien... :o Og melodi til salmer finner man i en salmebok.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor har dere valgt to salmer dere ikke har hørt selv engang ? Sier kanskje litt om deres forhold til kirken og innholdet i seremonien... :o Og melodi til salmer finner man i en salmebok.

Trenger man å kunne alle salmer på rams når man skal gifte seg da? Den regelen har aldri jeg hørt om!! :o

Synd at dere ikke har valgt noen salmer dere kjenner til, men samtidig er det ikke lett å velge salmer heller. Det blir nydelig uansett, garantert!

Skrevet

"Guds kjærleik" står ikke i den vanlige salmeboken.

Det er en annen salme som har samme melodi, men husker ikke hvilken.

Vi hadde "Guds kjærleik" i vårt bryllup, jeg synes det er den fineste salmen.

Gjest Gjest
Skrevet

Den er fin, men ødelagt på orgel. Det er en mye flottere salme på piano/flygel - da er det litt driv i den!!!! Den skal faktisk ikke være så slow som i prinsessebryllupet.... Vi hadde den i vårt bryllup - nesten ingen kunne den! Med et snev av musikalskhet tar man melodien etter organistens intro.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var i barnedåp i mai, da stod salmen "Guds kjærleik" i salmeboken ?

Det er vel en viss forskjell på å kunne alle salmer på rams og ikke ha noen som helst peiling på hvilke salmer man kan tenke seg å ha, eller..?

For øvrig: De fleste salmer handler faktisk om Gud, og ikke om bryllup, fordi kirken først og fremst er Guds hus. Vielse er kun en av aktivitetene som foregår der.

Skrevet

Beklager, ja den står i salmeboken, blandet den med en av de andre vi hadde, som ikke stod der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...