AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 har dere julerengjøring hjemme hos dere? Hva gjør dere i så fall? Anonymkode: 4ba42...4dc
Gjest AnonGangerTo Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Jeg vurderte tanken men nå at jeg endelig vet med stor sikkerhet at absolutt ingen kommer på besøk hos oss, skal jeg gi blanke faen i det. Blir ikke juletre heller. Er så forbannet!
Veslefrikk Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 På 12.12.2016 den 11.53, AnonymBruker skrev: har dere julerengjøring hjemme hos dere? Hva gjør dere i så fall? Anonymkode: 4ba42...4dc Ja her er det god gammeldags julerengjøring. Veldig hyggelig da. Vi bruker jo bare en liten del av huset resten av året, så til jul blir hele huset åpnet og varmet opp. Alle gjesterom og stuer og ikke minst krystallkroner blir rengjort, møbeltrekk fjernet og julen flytter inn. Koseligste tiden på året! Vi gjør det ikke selv da, men jeg nyter likevel synet, lydene og luktene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 På Monday, December 12, 2016 den 10.53, AnonymBruker skrev: har dere julerengjøring hjemme hos dere? Hva gjør dere i så fall? Anonymkode: 4ba42...4dc Ikke julerengjøring som før i tiden. Tar vanlig helgavask. Her er mye vedfyring, levende lys. Siter mye. Mye steking av mat. Så storrengjøring tas etter jul. Anonymkode: e8286...62c 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Vi skal ha julerengjøring den 22 og morgenen 23. Bare litt vanlig vask + litt skikkelig støvtørking. Ikke vask av vegger og tak og inni hver eneste krok, for det orker vi ikke altså. Det er veldig rent fra før, så er ikke så mye å gjøre. Jeg tenker å ta badet ganske nøye da og skure flisene i dusjen skikkelig og rydde litt i skuffer og skap Anonymkode: 44a9b...7fc
SweetM Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Tar en vanlig ukesrengjøring pluss de gjesterommene som skal brukes (vasker ikke gjesterom hver uke, bare før og etter bruk).
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Nei. Holder det rent hele tiden. Nedvask av kjøkken og badene gjøres 1-2 ganger i året. Har hushjelp, så det gjør det enkelt. Anonymkode: 75899...a54
pautina Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Ja Hvis jeg ikke hadde julerengjøring og vårrengjøring er det mange ting som aldri hadde blitt gjort...litt teit egentlig å legge det midt i annet stress, men man husker jo ikke det i oktober og februar liksom...type vaske inni skap og skuffer på kjøkkenet og badet, olje benker og smøre skinnmøbler, vaske nedi sluk og rense vannlåser alt det jeg ihvertfall ikke har med i den jevne rengjørings lista...
Ginavn Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Nei, fordi her er det veldig rent til vanlig. Hvorfor kan man ikke vaske skap 12.10 og rengjøre sluket 1.11? Må alt presses inn i juletida? Tror det er en av grunnene til at jule ikke er helt det store for min del; før det er tvangskos er det tvangsvasking og slikt. Hvorfor må skap være rene innvendig når man bare sitter rundt bordet/juletreet, gir ikke nissen gaver til de med uvaska skap?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 Siden vi nettopp flyttet inn for 3 mnd siden så tar vi bare utenpå fronter kjøkken og bad. Men tar skikkelig renhold av dusj. Ellers blir det storvask av klær osv for å ikke ha noe fremme til jul. Har utrolig liten leilighet så det er ikke mye vi gjør som vi ikke gjør ellers. Anonymkode: 32bc0...1dd
Gjest Selfie Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Vi får vinduene vasket ute og inne, i tillegg til det vanlige husarbeidet som gjøres hver uke. Skikkelig nedvask gjøres her om våren.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har det, ja. Har ikke begynt enda da. Må gå gjennom en haug med klær som ble samlet opp i 2016 og kvitte meg med det først! Så mye å gjøre.. Anonymkode: 36109...7c4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 Jeg skal ikke feire jul inni skapene mine, så der blir det ikke vasket nei! Skal rydde og vaske som normalt, og få unna mest mulig klesvask så vi slipper å snuble i tørkestativ rundt juletreet. Anonymkode: 9831e...aac 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 På 14.12.2016 den 16.24, Veslefrikk skrev: Ja her er det god gammeldags julerengjøring. Veldig hyggelig da. Vi bruker jo bare en liten del av huset resten av året, så til jul blir hele huset åpnet og varmet opp. Alle gjesterom og stuer og ikke minst krystallkroner blir rengjort, møbeltrekk fjernet og julen flytter inn. Koseligste tiden på året! Vi gjør det ikke selv da, men jeg nyter likevel synet, lydene og luktene. Bor du i Downton Abbey? Anonymkode: c049f...10b 4
MarianneE Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 På 14.12.2016 den 16.24, Veslefrikk skrev: Ja her er det god gammeldags julerengjøring. Veldig hyggelig da. Vi bruker jo bare en liten del av huset resten av året, så til jul blir hele huset åpnet og varmet opp. Alle gjesterom og stuer og ikke minst krystallkroner blir rengjort, møbeltrekk fjernet og julen flytter inn. Koseligste tiden på året! Vi gjør det ikke selv da, men jeg nyter likevel synet, lydene og luktene. Dronning Sonja? Er det deg? Her brukes helgen på litt "utvidet helgevask" også drar jeg over gulvet en gang på lillejulaften. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Skjønner ikke hva som er så "latterlig" ved å vaske i skap..Det samler jo seg støv der også og det kan komme flekker så en gang i blant må de jo vaskes. Så om det er til jul så må vel det være innenfor? Anonymkode: e4ba7...36a
Veslefrikk Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor du i Downton Abbey? Anonymkode: c049f...10b 3 timer siden, MarianneE skrev: Dronning Sonja? Er det deg? Her brukes helgen på litt "utvidet helgevask" også drar jeg over gulvet en gang på lillejulaften. Haha , må nesten le litt av sammenligningene og skjønner jo at det nesten kan se sånn ut. Men den brutale virkeligheten er dessverre at jeg sjelden går i galla og andre flotte antrekk som Sonja, men at vi har et enormt stort og iskaldt våningshus fra 1800-tallet. Vi har drøye 1200 m2 boligflate + en, fra gammelt av, tjenerfløy (som i dag kun brukes som norges største bod). Har til og med egen ballsal . Men vi bruker til daglig bare omtrent en fjerdedel av huset, for å slippe å holde det varmt og for ikke å gjøre noe annet enn å støvsuge, vaske og bytte lyspærer. Så drømmen min er en lettstelt terrasseleilighet. Men det kommer nok aldri til å skje. Det er for mange familietradisjoner som ligger hardt forankret her. Men om det er en gang i året som jeg virkelig elsker huset, så er det til jul. Når stuene ligger opplyste på rekke og rad og det er pyntet til jul i alle rom.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 Prøver å få vasket under der som kjøkkenskapene er (mellom skapene og gulvet), det har jeg en tendens til å glemme bort resten av året. Skapdører på kjøkkenet og inni skuffer (jeg er ikke så flink til akkurat de tingene resten av året heller, så det skal bli godt å få det gjort). Så tenker jeg å endelig få vasket glass-delene vi har på en dør mellom stua og gangen. Utover det blir det kun vanlig rengjøring. Anonymkode: f419d...5a3
Arkana Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 Nei, vi gjør rent som vanlig. Jeg gidder ikke bruke førjulstiden på vasking av steder vi uansett ikke ser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå