AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Hei, Jeg har nettopp solgt en leilighet med tap, og sitter igjen med en del restgjeld når overtakelsen er i orden. Dette kan jeg få skattefradrag for, men blir det regnet for i år eller til neste år? Salgskontrakt blir skrevet nå, men overtakelse (og dermed endring i lån) er ikke før februar neste år. Med det tapet jeg går på, skulle jeg gjerne hatt skattefradraget på neste selvangivelse, men jeg har en følelse av at jeg må vente til 2018.. Noen som vet? Anonymkode: 69fae...f13
Akay Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 (endret) Det kommer an på når du får oppgjøret. Dersom overtakelsen ikke er før neste år så blir det på 2018. Dersom overtakelsen er i år så blir det på neste år. Jeg snakket med skatteetaten i dag selv om dette faktisk men det er ikke forsi jeg taper men fordi jeg kan skrive av meglerutgifter ifbm salg pga arv. Salget har skjedd i år men overtakelsen er i januar så får ikke det før på 2018 selv om det også hadde gagnet meg mest å fått det på årets. Endret 12. desember 2016 av Akay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå