AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 For noen uker siden kom jeg i prat med en mann på en nettside. Han var ærlig om at han nylig var separert og kun ønsket noe ukomplisert og uten forventninger. Jeg følte det samme, og vi holdt kontakten. Fra første øyeblikk var det enkelt å kommunisere med han. Han har barn, og han og eksen har ikke ennå avgjort all logistikken rundt dem. Hverdagen hans er dermed ganske flytende enn så lenge, og jeg forstår det slik at de ikke klarer å kommunisere ennå. Men separasjonen er tatt ut, og hun har flyttet ut av deres felles hjem. Sist uke møttes vi for første gang, og det jeg trodde skulle bli en typisk første date. Hyggelig, men litt pinlig. Det ble det ikke. Det ble timevis med total avslapning, som om vi hadde kjent hverandre i mange år. Det var så enkelt å være sammen med han, vi prater godt, ler mye, og all kjemien er på plass. Vi oppdaget også at vi har veldig mye mer enn vi trodde til felles, inkludert seksuelle preferanser (uten at jeg føler behov for å gå inn på det). Jeg føler at jeg har skutt gullfuglen. Siden da har vi truffet hverandre et par ganger. Jeg har vært hjemme hos han, og selv om jeg kan se at hun ikke bor der lenger henger fortsatt bildene oppe, av dem, av familien, av barna, av henne. Det føles rart.. Det er jo ingen tvil om at vi først og fremst er elskere, men det er også mer enn det. Jeg har forstått det slik at han har vært et stykke nede, og at jeg bidrar til gladere dager, helhetlig. Han er redd naboer skal se oss, og fortelle om det til eksen. Det kan jeg forstå, ettersom de krangler og situasjonen er uavklart. Jeg ønsker ikke å havne i midten av noe, eller bidra til en uhyggelig situasjon for han. Jeg har tross alt ingen anelse om hva som egentlig skjedde mellom dem. Problemet er det, at jeg tror jeg kan forelske meg skikkelig i denne mannen. Han er det varmeste og mest omtenksomme mennesket jeg har møtt. Jeg er så komfortabel, så avslappet, så lykkelig sammen med han. Rent kynisk sett har han alt på stell, god jobb, sunne interesser, flott syn på livet. Men i hans situasjon, med barn i bildet, tror jeg et nytt forhold er en skikkelig dårlig ide. Jeg tror ikke heller det blir noen enkel start på et forhold, om skilsmissen blir vanskelig. Og hva om de finner tilbake til hverandre? Det hadde jo vært det beste for de små! Jeg vet jo egentlig at jeg burde avslutte dette nå, og er der hvor jeg tenker "bare en uke til sammen, eller til over nyttår", selv om jeg vet hvor dumt det er. Trøstende ord? gode tips? Anonymkode: d33d8...5d4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Bare glem det. Idiotisk av ham å ikke kunne KLARE å gå noen måneder uten sex eller kvinnelig bekreftelse i denne fasen. Han burde bruke energien på å finne ut av det med eksen og hjelpe barna i denne fasen, ikke bruke timesvis på deg. Dårlig tegn.....virker ikke akkurat som deømmemannen. Og han vet selv at det er teit. Hadde du vært OMG, sjelevennen! - så hadde han jo ikke gjemt deg for naboene... Anonymkode: 0e18b...470 11
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Og hvorfor fabler du om forhold? Han sier jo at det er uaktuelt. Anonymkode: 0e18b...470 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare glem det. Idiotisk av ham å ikke kunne KLARE å gå noen måneder uten sex eller kvinnelig bekreftelse i denne fasen. Han burde bruke energien på å finne ut av det med eksen og hjelpe barna i denne fasen, ikke bruke timesvis på deg. Dårlig tegn.....virker ikke akkurat som deømmemannen. Og han vet selv at det er teit. Hadde du vært OMG, sjelevennen! - så hadde han jo ikke gjemt deg for naboene... Anonymkode: 0e18b...470 Det er jeg ikke enig i. Etter hva han har fortalt om seg selv trenger han noen, og det unner jeg han. Eksen har stengt han ute og de snakker ikke sammen. Jeg mener ikke han automatisk bør lukke seg for alle, være ensom hver kveld og gi slipp på all fysisk kontakt fordi han er i denne fasen. Han var ærlig fra starten. TS Anonymkode: d33d8...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor fabler du om forhold? Han sier jo at det er uaktuelt. Anonymkode: 0e18b...470 Nettopp. Det er hele poenget med denne tråden. Jeg har plutselig fått det for meg at jeg kunne levd med denne mannen, mens jeg visste hva jeg gikk til, og jeg ønsket jo opprinnelig det samme Anonymkode: d33d8...5d4
Hjertefisk Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Høres ut som om det beste dere kan gjøre i denne fasen er å ta det svæææært med ro. For det første, de aller fleste som går ut av langvarige forhold trenger en pause. Jeg er en av dem som slenger meg rett ut i dating-markedet med en gang jeg har blitt singel. Det er skøy noen måneder, men så går jeg lei. Da innser jeg at jeg bare bruker disse personene som "medisin". Jeg tenker ikke helt klart og har ikke fått bearbeid bruddet ordentlig. Tror det er sånn for veldig mange. Hvis du ønsker et forhold med denne mannen på sikt, bør du roe deg ned en god del hakk. Senk forventningene og unngå å invester alt for mye følelser i han nå. Da unngår du å bli alt for såret om ting skulle gå skeis. Pluss at jeg tror det kan være sundt for denne mannen å bearbeide bruddet for seg selv, uten noe stress. 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg ikke enig i. Etter hva han har fortalt om seg selv trenger han noen, og det unner jeg han. Eksen har stengt han ute og de snakker ikke sammen. Jeg mener ikke han automatisk bør lukke seg for alle, være ensom hver kveld og gi slipp på all fysisk kontakt fordi han er i denne fasen. Han var ærlig fra starten. TS Anonymkode: d33d8...5d4 Han har ingen venner??? Hvis han er i krise, kan han jo ringe kontakttelefonen til Kirkens nødhjelp e.l., eller kanskje be om veiledning på familievernktr for litt konstruktiv dialog. Anonymkode: 0e18b...470 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 3 minutter siden, Hypnosee skrev: Høres ut som om det beste dere kan gjøre i denne fasen er å ta det svæææært med ro. For det første, de aller fleste som går ut av langvarige forhold trenger en pause. Jeg er en av dem som slenger meg rett ut i dating-markedet med en gang jeg har blitt singel. Det er skøy noen måneder, men så går jeg lei. Da innser jeg at jeg bare bruker disse personene som "medisin". Jeg tenker ikke helt klart og har ikke fått bearbeid bruddet ordentlig. Tror det er sånn for veldig mange. Hvis du ønsker et forhold med denne mannen på sikt, bør du roe deg ned en god del hakk. Senk forventningene og unngå å invester alt for mye følelser i han nå. Da unngår du å bli alt for såret om ting skulle gå skeis. Pluss at jeg tror det kan være sundt for denne mannen å bearbeide bruddet for seg selv, uten noe stress. Det var et godt svar. Jeg tror også han er slik, og han har nok også sett etter sin "medisin". Tror absolutt jeg må fortsette å minne meg på å ta et steg tilbake, leve i mitt liv, og la stundene våre sammen bli med det. Men det er vanskelig å ikke la seg bli totalt oppslukt. Særlig når han tar kontakt, savner meg, vil treffes, vil sees. Tror kanskje han drukner seg i alt dette, selv? Anonymkode: d33d8...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har ingen venner??? Hvis han er i krise, kan han jo ringe kontakttelefonen til Kirkens nødhjelp e.l., eller kanskje be om veiledning på familievernktr for litt konstruktiv dialog. Anonymkode: 0e18b...470 Han er ikke fra området så all hans slekt bor på andre siden av landet. Klart han har venner, men hvilken kompis sitter i armkroken og fyller de fysiske behovene med ensomhet? Anonymkode: d33d8...5d4
Britt Banditt Skrevet 12. desember 2016 #10 Skrevet 12. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke fra området så all hans slekt bor på andre siden av landet. Klart han har venner, men hvilken kompis sitter i armkroken og fyller de fysiske behovene med ensomhet? Anonymkode: d33d8...5d4 Man burde klare å være uten noen "i armkroken" mens man går igjennom en separasjon. I det minste vente til eksen er helt flyttet ut av huset og det praktiske med barna er ordnet. Det høres ut som om du er en rebound, dessverre. 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #11 Skrevet 12. desember 2016 19 minutter siden, Britt Banditt skrev: Man burde klare å være uten noen "i armkroken" mens man går igjennom en separasjon. I det minste vente til eksen er helt flyttet ut av huset og det praktiske med barna er ordnet. Det høres ut som om du er en rebound, dessverre. Ja, det vet jeg at jeg er. En distraksjon i slitsom hverdag. For ordens skyld: hun har flyttet. Men bor i midlertidig leilighet i jakten på større hjem til seg og barna. De prøvde tidligere i høst å bo sammen igjen, men ga opp. Anonymkode: d33d8...5d4
Britt Banditt Skrevet 12. desember 2016 #12 Skrevet 12. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vet jeg at jeg er. En distraksjon i slitsom hverdag. For ordens skyld: hun har flyttet. Men bor i midlertidig leilighet i jakten på større hjem til seg og barna. De prøvde tidligere i høst å bo sammen igjen, men ga opp. Anonymkode: d33d8...5d4 Med helt flyttet ut tenkte jeg at han hadde fjernet bilder av henne på veggene, etc. 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #13 Skrevet 12. desember 2016 9 minutter siden, Britt Banditt skrev: Med helt flyttet ut tenkte jeg at han hadde fjernet bilder av henne på veggene, etc. Vel, jeg har ikke tenkt til å mene noe om hva de går igjennom akkurat nå, men å være ensom kjenner jeg meg igjen i. Å kjenne på begjær, lyst, bekreftelse og glede unner jeg alle Anonymkode: d33d8...5d4 1
Gjest O.G. Skrevet 12. desember 2016 #14 Skrevet 12. desember 2016 59 minutter siden, Britt Banditt skrev: Man burde klare å være uten noen "i armkroken" mens man går igjennom en separasjon. I det minste vente til eksen er helt flyttet ut av huset og det praktiske med barna er ordnet. Det høres ut som om du er en rebound, dessverre. Ja, men det er noe hun burde ha skjønt av seg selv.
Britt Banditt Skrevet 12. desember 2016 #15 Skrevet 12. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har ikke tenkt til å mene noe om hva de går igjennom akkurat nå, men å være ensom kjenner jeg meg igjen i. Å kjenne på begjær, lyst, bekreftelse og glede unner jeg alle Anonymkode: d33d8...5d4 Du må jo gjerne unne han alt mulig, men sannsynligheten er stor for at du kommer til å bli veldig såret her. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #16 Skrevet 12. desember 2016 28 minutter siden, Britt Banditt skrev: Du må jo gjerne unne han alt mulig, men sannsynligheten er stor for at du kommer til å bli veldig såret her. Ok. No shit. #applaus Anonymkode: d33d8...5d4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #17 Skrevet 12. desember 2016 Bor barna i huset? Ts? Hva tror du ungene føler når bildene av moren deres forsvinner fra veggene? tror du det er de som er de sårbare i denne situasjonen? Anonymkode: 77844...f6b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #18 Skrevet 12. desember 2016 TS, jeg forstår ikke helt hva du ber om? Det er åpenbart at du allerede har falt for denne mannen. Svært sjelden klarer man da å gi den space som den andre personen trenger. Du kommer til å kreve for mye for fort, og så er du dumpet. Anonymkode: cace9...913 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #19 Skrevet 12. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har ikke tenkt til å mene noe om hva de går igjennom akkurat nå, men å være ensom kjenner jeg meg igjen i. Å kjenne på begjær, lyst, bekreftelse og glede unner jeg alle Anonymkode: d33d8...5d4 Joa, men herregud...du sier de prøvde på nytt i høst, dvs maks 3-4 mnd siden. Hvis han ikke klarer å gå så lenge uten sex bør han oppsøke lege, altså.... Det er jo bare tull av ham å dra inn ei random dame nå, skaper potensielt bare større problemer for dem alle. Anonymkode: 0e18b...470 6
Gjest NorahLudoAllis Skrevet 12. desember 2016 #20 Skrevet 12. desember 2016 Fyren har vært ærlig, og snakker helt sikkert sant når han sier at du er et fint avbrekk i hverdagen. Men slik jeg ser det for din egen del - så er det vel bare å være like ærlig tilbake og be ham ta kontakt om han noensinne skulle bli interessert i noe mer. Du glemmer helt bort potensielt vanskelig eks og samvær med felles barn i denne drømmen din - det er jo hans fremtidige normalliv. Ikke at det(barn altså, vanskelige ekser er pest og kolera) hadde vært en dealbreaker for meg, men hverdagen består av langt flere spaghettimiddager og "bake kake til speider og huske å vaske de skitne fotballskoene til imorra" enn dampende heite sexøkter alene hvor en er helt oppslukt i hverandres selskap liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå