Gå til innhold

Navelen min klør og er rød

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg merket at navelen min har klødd veldig mye og nå for noen timer siden så jeg at den var knallrød inni (jeg er litt overvektig og ser dermed aldri "inn"). Jeg renset med en gang med noe som likner på pyrisept, og hadde litt grått "gugg" inni som så ut som det var blod på.

Jeg har aldri hatt det sånn før og lurer fælt på hva det kan være? Samtidig så lurer jeg på hvorfor jeg kjenner det stikker "inni" (uten at jeg vet hvordan jeg skal forklare det bedre) kroppen når jeg berører rundt eller vasker navelen, og om det er noen andre som har det samme? Jeg har hatt det hele livet uten at jeg egentlig har tenkt over det.

Anonymkode: 91451...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De siste dagene har jeg merket at navelen min har klødd veldig mye og nå for noen timer siden så jeg at den var knallrød inni (jeg er litt overvektig og ser dermed aldri "inn"). Jeg renset med en gang med noe som likner på pyrisept, og hadde litt grått "gugg" inni som så ut som det var blod på.

Jeg har aldri hatt det sånn før og lurer fælt på hva det kan være? Samtidig så lurer jeg på hvorfor jeg kjenner det stikker "inni" (uten at jeg vet hvordan jeg skal forklare det bedre) kroppen når jeg berører rundt eller vasker navelen, og om det er noen andre som har det samme? Jeg har hatt det hele livet uten at jeg egentlig har tenkt over det.

Hei. Jeg også har det slik at det stikker inni kroppen om jeg berører navnen for dypt. Jeg vil tro at det er naturlig.

De plagene du nevner, kan være sopp og/ eller eksem.

Det er viktig at du får tørket deg godt inni navlen etter dusjing, og også viktig å rense jevnlig slik som du har gjort med pyrisept. Om det ikke går over etter noen dager, ville jeg spurt om råd på apotek eller hos lege, i tilfelle du trenger en salve mot sopp og/ eller mot eksem.

Anonymkode: 6f1f3...514

Skrevet

Har du evt føflekk/ føflekker inni navlen, er det svært viktig at en lege får undersøkt deg og evt tatt prøver. Føflekker som blør skal alltid undersøkes av lege og evt.  tas prøver av.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg også har det slik at det stikker inni kroppen om jeg berører navnen for dypt. Jeg vil tro at det er naturlig.

De plagene du nevner, kan være sopp og/ eller eksem.

Det er viktig at du får tørket deg godt inni navlen etter dusjing, og også viktig å rense jevnlig slik som du har gjort med pyrisept. Om det ikke går over etter noen dager, ville jeg spurt om råd på apotek eller hos lege, i tilfelle du trenger en salve mot sopp og/ eller mot eksem.

Ok, greit å vite at det ikke bare er meg da! Men for meg er det nok å bare ta rundt navelen, så kjenner jeg det. Rart... 

Takk for svar, jeg skal prøve å rense ganske hyppig nå fremover og se om det hjelper! :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, greit å vite at det ikke bare er meg da! Men for meg er det nok å bare ta rundt navelen, så kjenner jeg det. Rart... 

Takk for svar, jeg skal prøve å rense ganske hyppig nå fremover og se om det hjelper! :) 

Du sa at du bruker noe å rense med som ligner på pyrisept. Hva heter det?

Man skal aldri rense med antibac eller annen sprit i sår.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper at det blir bra snart :klem:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sa at du bruker noe å rense med som ligner på pyrisept. Hva heter det?

Man skal aldri rense med antibac eller annen sprit i sår.

Klorhexidin

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klorhexidin

Takk for svar. Jeg vet ikke om dette er anbefalt til behandling av det du har i navelen.

Skaff pyrisept i morgen, og spør gjerne om råd på apoteket til salve/ annet som kan hjelpe. Er det vanskelig å snakke med de på apoteket når du er der, kan du evt ringe et annet apotek anonymt på forhånd. og få vite hva du kan prøve å bruke av salver/ annet.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klorhexidin

Klorhexidin fungerer utmerket, du trenger ikke kjøpe Pyrisept. Men vil og anbefale deg å spørre på apotek/gå til lege om det ikke gir seg iløpet av et par dager. 

• Liker 1
Skrevet

Tenkte jeg kunne oppdatere litt :)

Jeg renset jo som sagt når jeg oppdaget dette, og etter det glemte jeg det egentlig helt av, for det ble bedre nesten med en gang :) Jeg vet ikke hva det var, men klorhexidin fungerte tydeligvis utmerket. Det klør ikke lenger og rødheten er helt borte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...