Gå til innhold

Føler meg allerede for gammel som førstegangsfar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir 31 til våren, men jeg har ikke alt på stell, økonomisk osv.. Jeg frykter at jeg aldri vil kunne få barn.

Anonymkode: 0afb1...6aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær bekymret. 31 er ingen alder. Å selv om du trur at alle har alt på G,  så er det ikke slik. Mange har det ikke helt optimalt med økonomi og hus og har alt på stell. Det er samfunnet vi lever i, i dag,  som at alt skal være perfekt hele tiden. Trur de færreste har det egentlig. Kanskje de sliter med andre ting enn økonomi. Jeg har ikke verdenbeste økonomi jeg heller. Men fokuset på barna er der 100 %. Slapp av,  og finn deg ei dame og ta ting derretter. 

Klem til deg 

Anonymkode: 7e9d8...5dd

• Liker 3
Skrevet

Du tenker feil og helt baklengs. 

Hadde du fått et barn, MÅ du få ting på plass for å ta vare på det. Vanskelig å gjøre det FØR én må. 

Hvis du vil ha barn. Må du lage det, før du tar vare på det. 

Anonymkode: 67cd6...2d3

• Liker 2
Skrevet

Som førstegangsfar er det seint ja.

Skrevet

Da tenker jeg du vanker i veldig uakademiske bygdemiljøer. Gjennomsnittlig alder på førstegangsfødende kvinner i Norge er 28,7, og mannen i forholdet  er jo oftest et par år eldre enn kvinnen. Altså heeelt normalt å være 31 år. 

Anonymkode: 35a23...88b

• Liker 6
Skrevet

31 år. Du er jo en UNG mann !  Men det skjønner du vel ikke før du passerer 50...Har en i min omgangskrets som først ble gift som 50 åring og som er nå to barns far. Det kan man kalle "gammel" første gangs far !!!  Dere menn er heldige slik...

Anonymkode: 00080...d21

• Liker 6
Skrevet

Samboeren min er 31 og vi fikk baby i år. Han er ung pappa i vår omgangskrets. De fleste er nærmere 40. Ro ned nervan :)

Anonymkode: f93e6...2f0

• Liker 6
Skrevet

Mannen min er 44 og ble far for første gang i sommer. Han er en fantastisk far. 44 er jo ikke optimalt hvis vi skal ha flere barn, men 31 er hvertfall ingen alder i forhold. ;)

Skrevet
1 time siden, Nøste~ skrev:

Er ikke det snittet, da?

• Liker 1
Skrevet

Kjære vene, det er absolutt ingen alder. Jeg og mannen min venter vårt første og han er 42. En kamerat av han var 47 da de fikk deres første. 

Anonymkode: c7090...299

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

:ohmy: Trodde først du var godt over 40. 31 er da en vanlig alder å bli førstegangs far.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Er ikke det snittet, da?

Man burde helst få sitt første barn før man fyller 30.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Nøste~ skrev:

Bor langt ute på bygda, du?

Anonymkode: 55c39...7cf

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Nøste~ skrev:

Man burde helst få sitt første barn før man fyller 30.

Hvorfor?

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor langt ute på bygda, du?

Anonymkode: 55c39...7cf

Aldri bodd i ei bygd.

Skrevet

Kjære deg, AB  0afb1...6aa

Det vil uansett være noen som mener både dette og hint om hvorvidt du er for gammel eller for ung. Sjøl som er kommet opp i en nært middelaldrende status, får høre det litt ofr ofte at det er på høy tid. Eller får kjeft fordi jeg har "satset alt på karriere og..." Eller får vite at andre ser ned på meg for at jeg ikke fikk bran tidlig i tjueårene.

Det bare er slik. Det er ingen andre enn deg som kan og skal leve ditt liv. Andre dømmer deg etter sine rammebetingelser, men du lever livet ditt etter dine egne rammebetingelser.

Så de dømmesyke kan du be om å reise og ryke.

Nå.
Det du skriver om at ikke alt er på stell. Er det ikke eller er det ikke helt slik som du vil ha det (dvs: du bor greit og betaler regningene dine, men er kanskje litt kort i forhold til der du vil være) eller lever du på kreditt? Det er nemlig to forskjellige ting det. Uansett: Orden på liv og økonomi skal du ha for din egen del - ikke for noen andre. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hvorfor?

Mellom 20 og 30 år skal man ha sitt første barn. Leser her nå at folk har fått barn når de er 50 år!! Da tenker jeg stakkars unger som må leve med gamle foreldre og så tenker jeg også at jo eldre man er jo mer rustent er kroppen (og sinnet). 

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Mellom 20 og 30 år skal man ha sitt første barn. Leser her nå at folk har fått barn når de er 50 år!! Da tenker jeg stakkars unger som må leve med gamle foreldre og så tenker jeg også at jo eldre man er jo mer rustent er kroppen (og sinnet). 

Vel...du svarte egentlig ikke på hvorfor man må ( SKAL???) få barna sine før man fyller 30.

Du blander inn 50..men her snakkes det om 30! LITT forskjell, det.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 4
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Det går nok helt fint :)  Gammel i kroppen, ung til sinns. Er det ikke det man sier? :) Jeg trodde også du skulle være langt over 40, nærmere 50 når jeg leste denne tråden. Jeg, forsåvidt, kjenner en som fikk sitt første barn i en alder av... Vell, jeg skal ikke røpe, men han er ikke så langt unna min pappa sin alder. :P

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Vel...du svarte egentlig ikke på hvorfor man må ( SKAL???) få barna sine før man fyller 30.

Du blander inn 50..men her snakkes det om 30! LITT forskjell, det.

Fordi det er da man er ment for å ha barn, men folk har vennet seg til tanken om å strekke grensen mye lengre nå til dags og det er liksom blitt mer akseptert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...