Gyda Skrevet 30. november 2004 #1 Skrevet 30. november 2004 Samboeren elsker kokosmakroner, og skal derfor bake det til jul. Problemet er at de bare siger utover på plata når jeg steker dem. Har sett at andre har sånne fine som ikke har seget noe i det hele tatt. Så derfor: Noen som har en oppskrift, de vil dele med oss andre, på kokosmakroner som ikke siger?
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #2 Skrevet 30. november 2004 Jeg brukte oppskriften som står bak på posene med kokosmasse. Tror det var 4 eggehviter, en pose kokosmasse (250 gram) og 2 dl sukker (men sjekk!) Jeg puttet alt i en kjele, blandet det og lot det stå på svak varme en liten stund. Deretter satte jeg dem med teskje på plate. De seg ikke utover i det hele tatt!
Arkana Skrevet 30. november 2004 #3 Skrevet 30. november 2004 Kokosmakroner 4 eggehviter 180 g melis 250 g kokosmasse ¼ ts vaniljesukker Pisk eggehvitene stive. Rør forsiktig inn melis, kokosmasse og vaniljesukker. Sett topper på stekebrett og stek ved 150 grader i ca 15 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå