Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 Populært innlegg #1 Skrevet 11. desember 2016 Er det rart de mister omsorgen for barna sine? De hetser kommunalt ansatte, fosterforeldre og barna deres. De legger ut bilder og navn og oppfordrer andre til å sende anonyme bekymringsmeldinger. Noen mener også de burde skytes.Takk Gud for at det finnes et barnevern som prøver å beskytte barn mot disse gale folka. Har samlet en del av galskapen og utsagnene deres på denne facebook siden: Ting barnevernsmotstandere sier I går la ei dame ut navn og bosted på et fosterforeldrepar og navnga sønnen i huset og kom med påstander om at han seksuelt misbrukte fosterbarnet familien hadde! Anonymkode: cff3e...6ee 53
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Takker ikke slike heller, men når det er sakt så er ikke barnevernet perfekt heller, jeg anser meg selv for å være i en slags mellomposisjon; barnevernet gjør mye bra, men har også en del forbedringspotensial i forhold til organisatorisk svikt. Jeg meldte meg inn i en lukket gruppe for tidligere barnevernsbarn på facebook i går, og ble faktisk sjokkert over hvor mange som var veldig negativt innstilt til bv der (de kan vel grupperes sammen med de ts nevner, bare at de ikke delte navn osv og at de har vært fosterbarn eller på institusjon). Jeg forventet et mer nyansert bilde av bv hvor jeg kunne prate med andre om mine opplevelser og bekymringer, men fant raskt ut at det antagelig var litt feil plass å drøfte det. Jeg savner personlig et sted man kan prate diskutere barnevernet uten å havne i en polarisert debatt. Et sted hvor man ikke blir karakterisert som "bv -hater" eller "bv -elsker" og hvor man respekterer at folk kan ha forskjellig syn på ting samtidig som at man ikke avfeier deltakerne med at "det skjer ikke" (som egentlig bare er antakelser). Anonymkode: 8f06f...b7f 15
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Noen kan stille seg i et dårlig lys pga slikt og det er synd at ting går så langt. Samtidig er det så mange fagfolk, advokater og tidligere barnevernansatte som kritiserer BV for sitt arbeid på ulike plan. Så kritikken er på sin plass. Når den europeiske menneskerettighetsdomstol nå har bestemt seg for å gå inn i syv BV saker bare her i Norge så sier det litt. Anonymkode: 51e44...ca1 3
Cyndaquil Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 Helt enig, blir så rystet over hvor umoden og lite reflektert mange av dem som uttaler seg på Facebook er. Legger ut bilder av kreftsyke saksbehandleren og kommentarfeltet overøses av lykke over at hun er døde. Seriøst, om disse mene de er voksen nok til å ha barna sine? det er ingen grenser over hva de får seg til å skrive. Oppfordrer vanskeligstilte ungdom på institusjoner til å brenne ned i stutisjon "for å knekke barnevernet en gang for alltid" sabla umodne mennesker ass. Tenker de ikke at uskyldige kan dø eller bli skader? Huffameg 18
Cyndaquil Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det rart de mister omsorgen for barna sine? De hetser kommunalt ansatte, fosterforeldre og barna deres. De legger ut bilder og navn og oppfordrer andre til å sende anonyme bekymringsmeldinger. Noen mener også de burde skytes.Takk Gud for at det finnes et barnevern som prøver å beskytte barn mot disse gale folka. Har samlet en del av galskapen og utsagnene deres på denne facebook siden: Ting barnevernsmotstandere sier I går la ei dame ut navn og bosted på et fosterforeldrepar og navnga sønnen i huset og kom med påstander om at han seksuelt misbrukte fosterbarnet familien hadde! Anonymkode: cff3e...6ee Prøvde å søke etter gruppen men finner den ikke 😕
Grovmel Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Dette er jo folk som har problemer selv og som selv, ofte har hatt en meget vanskelig barndom, det skal vi heller ikke glemme. Så Det er ingen unnskyldning dersom de har utført grove overgrep mot barna sine, men litt dumt å rakke ned på folk som er helt nederst i stigen og som ikke vet bedre. Vi vil jo folks beste, eller? Det som er synd, er at debatten når det gjelder barnevern er fullstendig polarisert på grunn av radikaliserte ytringer fra enkelte foreldre som har blitt fratatt barna sine til staten og semi gale folk på andre siden som tror at all kritikk mot barnevernet er ment som om man ønsker å legge det ned nærmest. Det finnes garantert kritikkverdige forhold med det systemet vi har i dag og dette skal være lov å ta opp, uten å bli bombardert med "du er mot barnevernet" type utspill. 4
Grovmel Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takker ikke slike heller, men når det er sakt så er ikke barnevernet perfekt heller, jeg anser meg selv for å være i en slags mellomposisjon; barnevernet gjør mye bra, men har også en del forbedringspotensial i forhold til organisatorisk svikt. Jeg meldte meg inn i en lukket gruppe for tidligere barnevernsbarn på facebook i går, og ble faktisk sjokkert over hvor mange som var veldig negativt innstilt til bv der (de kan vel grupperes sammen med de ts nevner, bare at de ikke delte navn osv og at de har vært fosterbarn eller på institusjon). Jeg forventet et mer nyansert bilde av bv hvor jeg kunne prate med andre om mine opplevelser og bekymringer, men fant raskt ut at det antagelig var litt feil plass å drøfte det. Jeg savner personlig et sted man kan prate diskutere barnevernet uten å havne i en polarisert debatt. Et sted hvor man ikke blir karakterisert som "bv -hater" eller "bv -elsker" og hvor man respekterer at folk kan ha forskjellig syn på ting samtidig som at man ikke avfeier deltakerne med at "det skjer ikke" (som egentlig bare er antakelser). Anonymkode: 8f06f...b7f Det er jeg enig i.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 På 12/11/2016 den 23.50, AnonymBruker skrev: I går la ei dame ut navn og bosted på et fosterforeldrepar og navnga sønnen i huset og kom med påstander om at han seksuelt misbrukte fosterbarnet familien hadde! Anonymkode: cff3e...6ee Dette er da ulovlig? Kan man ikke anmelde slike da? Anonymkode: 6678c...a0d 1
Honey Dew Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 Barnevernet er der for barn av foreldre, som ikke evner å se sin egen utilstrekkelighet. Foreldrene tror kanskje de gjør en god jobb, men når bevisene sier noe annet, er det ikke rart barnevernet reagerer. Jeg støtter barnevernet 100%. Jeg har selv vært nødt til å sende bekymringsmelding til denne instansen pga min svigerinne og samboeren. Barna ble hentet og har det bra hos fosterforeldrene. Heldigvis 18
Honey Dew Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er da ulovlig? Kan man ikke anmelde slike da? Anonymkode: 6678c...a0d Det kan man. Det er ærekrenkelse
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 Tenker det er en god grunn til at ungene til sånne folk er fjernet fra de jeg da. Anonymkode: 3dbf7...af0 14
Kittykat Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 De som gjør dette, evner ikke å gå inn i seg selv og se hvorfor barnevernet kom og fjernet barna. Og da utagerer de på denne måten og påstår at de har blitt falskt anmeldt og at barnevernet har tatt barna uten grunnlag. Jeg personlig kan virkelig ikke fatte at de som er så i mot barnevernet, ikke ser situasjonen i sin helhet. Og da er det rett og slett bare bra at barna ble tatt vekk, for sånne foreldre har ikke barna godt av å være sammen med. Og hvis de også legger ut fosterforeldre med navn, adresse og navn på barna til fosterforeldre, og i tillegg finner på så grove beskyldninger, så håper jeg faktisk politiet kommer og banker på døren til disse galne folkene. 8
slagelse Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 19 timer siden, Honey Dew skrev: Barnevernet er der for barn av foreldre, som ikke evner å se sin egen utilstrekkelighet. Foreldrene tror kanskje de gjør en god jobb, men når bevisene sier noe annet, er det ikke rart barnevernet reagerer. Jeg støtter barnevernet 100%. Jeg har selv vært nødt til å sende bekymringsmelding til denne instansen pga min svigerinne og samboeren. Barna ble hentet og har det bra hos fosterforeldrene. Heldigvis Nå er det faktisk slik at barnevernet i de fleste tilfeller skriver falske årsaker for å kunne ta barn. Det er mange som opplever å lese den ene løgnen etter den andre i sine saksdokumenter når de er blitt voksne. Og da er det barnevernet som har skrevet opp dette. Hvor de har disse opplysningene fra er et veldig godt spørsmål ettersom det ikke har rot i virkeligheten. Og du skriver at barnevernet er der for barna og deres beste. Hvis du mener at det er barnas beste å bli tatt vekk fra foreldre på barnevernets oppdiktede grunnlag, så forventer din saklige begrunnelse for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #15 Skrevet 10. mars 2017 På 11.12.2016 den 23.50, AnonymBruker skrev: Er det rart de mister omsorgen for barna sine? De hetser kommunalt ansatte, fosterforeldre og barna deres. De legger ut bilder og navn og oppfordrer andre til å sende anonyme bekymringsmeldinger. Noen mener også de burde skytes.Takk Gud for at det finnes et barnevern som prøver å beskytte barn mot disse gale folka. Har samlet en del av galskapen og utsagnene deres på denne facebook siden: Ting barnevernsmotstandere sier I går la ei dame ut navn og bosted på et fosterforeldrepar og navnga sønnen i huset og kom med påstander om at han seksuelt misbrukte fosterbarnet familien hadde! Anonymkode: cff3e...6ee De er ikke gale, de er redde og fortvilet. Det finnes ikke noe de og oss, bare vi. Hvor går skillet mellom galskap og "normal"? Jeg mener at den går der hvor mennesker kommer i en så sårbar situasjon at de må blottlegge seg for å få hjelp. Heldigvis forstår barnevernet dette, og lar være å utlevere mennesker, også i tilfeller de løses fra taushetsplikten. Anonymkode: ea46f...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #16 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, slagelse skrev: Nå er det faktisk slik at barnevernet i de fleste tilfeller skriver falske årsaker for å kunne ta barn. Det er mange som opplever å lese den ene løgnen etter den andre i sine saksdokumenter når de er blitt voksne. Og da er det barnevernet som har skrevet opp dette. Hvor de har disse opplysningene fra er et veldig godt spørsmål ettersom det ikke har rot i virkeligheten. Og du skriver at barnevernet er der for barna og deres beste. Hvis du mener at det er barnas beste å bli tatt vekk fra foreldre på barnevernets oppdiktede grunnlag, så forventer din saklige begrunnelse for dette. Barn vet ikke alltid hva som er falskt eller sant. I tillegg, burde INGEN be barn om å velge side i en slik konflikt. Anonymkode: ea46f...c0e 8
slagelse Skrevet 10. mars 2017 #17 Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barn vet ikke alltid hva som er falskt eller sant. I tillegg, burde INGEN be barn om å velge side i en slik konflikt. Anonymkode: ea46f...c0e Det kommer en tid hvor de barna blir voksne og henter ut saksdokumentene. Og da finner de ut hva barnevernet har gjort mot dem personlig og eventuellt foreldre.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #18 Skrevet 10. mars 2017 5 minutter siden, slagelse skrev: Det kommer en tid hvor de barna blir voksne og henter ut saksdokumentene. Og da finner de ut hva barnevernet har gjort mot dem personlig og eventuellt foreldre. Du er neppe enig med meg, men personlig mener jeg at det er langt færre barn som får hjelp enn de som trenger det. Det er HØY terskel. Tiltak er i stor grad frivillige, foreldre kan si nei. Uheldigvis, selv om VELDIG få av bekymringsmeldingene fører til omsorgsovertakelse er veldig mange livredde barnevernet. Anonymkode: ea46f...c0e 15
slagelse Skrevet 10. mars 2017 #19 Skrevet 10. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er neppe enig med meg, men personlig mener jeg at det er langt færre barn som får hjelp enn de som trenger det. Det er HØY terskel. Tiltak er i stor grad frivillige, foreldre kan si nei. Uheldigvis, selv om VELDIG få av bekymringsmeldingene fører til omsorgsovertakelse er veldig mange livredde barnevernet. Anonymkode: ea46f...c0e Tiltak er ikke frivillig når barnevernet går inn og tar barna som følge av at foreldre sier nei til å unødvendige tiltak. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #20 Skrevet 10. mars 2017 1 minutt siden, slagelse skrev: Tiltak er ikke frivillig når barnevernet går inn og tar barna som følge av at foreldre sier nei til å unødvendige tiltak. Da betyr det at foreldrene sannsynligvis ikke så barnas behov for hjelp. Tvang er som regel siste utvei. Anonymkode: ea46f...c0e 13
Anbefalte innlegg