AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 På fredag så var jeg på julebord med jobben. Det ble en del alkohol og sent på natt. På lørdag spurte min svigerinne (søster til mannen), 2 timer før konsertstart, om vi kunne passe barnet hennes mens hun var på konserten. Jeg var fyllesyk og hadde ikke planer om å passe en vilter 6-åring, og mannen måtte en tur på jobb så han kunne heller ikke. Jeg skrev en hyggelig melding til svigerinnen om at jeg var fyllesyk og at jeg derfor ikke "orket" å passe nevøen min. Og jeg beklaget det. Hun svarte ikke så jeg tenkte ikke noe mer over det. I dag var hele familien bedt til svigers på middag. Svigerinnen overså meg totalt. Hun verken smilte eller hilste på meg. Det ble en klein middag. Like før vi skulle dra hjem sa min andre svigerinne (også mannens søster) at Heidi var sur og irritert på meg for at jeg sa nei til å være barnevakt. Jeg var tross alt hjemme likevel som hun sa. Var det urimelig av meg å si nei? Vi har passet nevøen mange ganger i helgene svigerinnen jobber. Sier sjelden nei til henne da. Men akkurat i går var jeg virkelig ikke i form, og kjente at jeg ikke ville ha ansvar for noen andre. Anonymkode: 6be1a...720
Populært innlegg strawberry Skrevet 11. desember 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 11. desember 2016 Det du gjorde litt dumt i var vel å si HVORFOR du ikke kunne passe. At man er fyllesyk kan for noen virke som en dårlig grunn, jeg ville heller bare sagt at jeg ikke kunne uten å spesifisere. Men ikke misforstå meg, jeg mener at du selvsagt skal kunne si NEI til å passe! 52
*nordby* Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Fy f så kjip svigerinne du har. Du har vært grei å vært barnevakt mange ganger, min egen søster har ikke engang lyst til å passe fadderbarnet sitt. Jeg synes svigerinnen din er heldigvis som har deg! 11
*nordby* Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Akkurat nå, *nordby* skrev: Fy f så kjip svigerinne du har. Du har vært grei å vært barnevakt mange ganger, min egen søster har ikke engang lyst til å passe fadderbarnet sitt. Jeg synes svigerinnen din er heldig som har deg!
Arabella Skrevet 11. desember 2016 #5 Skrevet 11. desember 2016 Din svigerinne hadde ingen grunn til å bli sur på deg. Det ville vært mer naturlig for henne å spørre søsteren eller foreldrene om å passe barnet, og ikke deg. I overskriften skriver du "niese", i innlegget "nevø". 11
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #6 Skrevet 11. desember 2016 6 minutter siden, strawberry skrev: Det du gjorde litt dumt i var vel å si HVORFOR du ikke kunne passe. At man er fyllesyk kan for noen virke som en dårlig grunn, jeg ville heller bare sagt at jeg ikke kunne uten å spesifisere. Men ikke misforstå meg, jeg mener at du selvsagt skal kunne si NEI til å passe! Der er jeg helt uenig. Hvis hun ikke hadde sagt hvorfor,så er det mer sannsynlig at det ikke var troverdig. Når man er fyllesyk,bør man ikke ha ansvar for et barn,så det var fint at TS sa ifra om dette. Syns forøvrig denne svigerinnen virker veldig frekk,og det høres ut som om hun tar det for gitt at TS og mannen skal stille opp når det passer henne. Og hva for slags mor er det egentlig som synes det er greit å overlate barnet sitt til noen som er i bakrus? Anonymkode: 86ef6...085 16
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #7 Skrevet 11. desember 2016 Siden hun spurte to timer før konserten antar jeg at den planlagte barnevakten var blitt syk e l og at det var krise? Ikke lett å finne en reserve en lørdag på kort varsel. Kom hun seg på konsert eller ikke, og hva slags arrangement var det? Om det var en sjelden opplevelse, eller en dyr billett, eller en lenge planlagt helaften med venner e l, kan jeg forstå at hun ble litt sur hvis du var siste sjanse og hun endte med å gå glipp av det. Kunne jo se for oss at tante var 'syk' og måtte ligge på sofaen, men med lity lørdagsgodt og en film eller to på tv kunne du kanskje klart å holde det gående til barnets sengetid? Men det var jo ekstremt dårlig gjort å overse deg neste dag og VISE at hun er sur, så da er dere nå hvertfall skuls. Langsure folk som furter er en uting! Anonymkode: 6afc8...3aa 11
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #8 Skrevet 11. desember 2016 Hun er barnslig Anonymkode: 77bdc...561 3
Bananen Skrevet 11. desember 2016 #9 Skrevet 11. desember 2016 Neste gang kan du kanskje spesifisere symptomene uten å forklare årsaken. Det at du er dårlig i magen og kvalm kan virke som en bedre grunn en "fyllesyk". Men det er selvfølgelig din svigerinne som er fullstendig idiot her. Hennes barn er ikke ditt ansvar. 14
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #10 Skrevet 11. desember 2016 Synes det er rart at hun er sur for at du ikke kan være barnevakt 2timer før en konsert jeg da. hadde det vært avtalt på forhånd hadde jeg skjønt det, men 2 timer er kort varsel. virker som om hun bare forventer at du skal stille opp for henne og er vant til å ha deg der på kort notis. Helt ærlig vet jeg ikke om jeg ville at noen skulle passe på mine barn hvis de var fyllesyke. Det hadde jo ikke vært morsomt for verken barn eller voksen! Anonymkode: c9329...6f8 7
Nutz Skrevet 11. desember 2016 #11 Skrevet 11. desember 2016 Svigerinnen din er helt urimelig. Hun har valgt et liv med barn, da får hun ta ansvaret, samtidig som du nyter godene av å ikke ha barn. Hvert sitt valg. 8
Gjest Loffeliten Skrevet 11. desember 2016 #12 Skrevet 11. desember 2016 Veldig kort varsel, antar den opprinnelige barnevakten ikke kunne likevel og at svigerinnen din var lettere desperat? Men hun kan uansett ikke bli sur selv om du sier nei til å passe niesen (eller nevøen ) - hun kan jo ikke forvente at du stiller opp på to timers varsel. Konklusjon: svigerinnen din er teit. (Men neste gang sier du bare at du ikke kan, uten å utbrodere noe mer. Tipper at "fyllesyk" ikke er godkjent fravær i svigerinnen din sin verden, og hun trenger jo uansett ikke å vite HVORFOR du ikke kan passe niesenevøen.)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #13 Skrevet 11. desember 2016 Er foreldrene som har presset ut ungene, de får ta seg av dem selv Anonymkode: c0ea8...7d9 4
Fleur Delacour Skrevet 11. desember 2016 #14 Skrevet 11. desember 2016 Kanskje hun angrer seg litt neste gang hun trenger barnevakt. Du ivrer vel ikke akkurat etter å hjelpe en som har vært så uhøflig mot deg. Du var selvfølgelig i din fulle rett til å si nei. 10
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #15 Skrevet 12. desember 2016 Å forvente at du stiller opp på 2 t varsel syns JEG er uhøfflig. Dette må hun bare legge bak seg. Anonymkode: 73fd0...fa7 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #16 Skrevet 12. desember 2016 Hun er selvsagt sur for at du er så useriøs at du drar på fest og risikerer å være fyllasyk når hun plutselig må ha barnevakt fordi HUN skal på fylla. Hun burde heller være sur på barnevakten som trakk seg. Jeg gidder heller ikke være barnevakt når jeg er fyllasyk. Da skal jeg sove eller chille i sofaen. Kom hun seg på konsert, forresten? Anonymkode: 10fab...1de 14
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #17 Skrevet 12. desember 2016 Hun har på ingen måte rett til å bli sur på deg. Om den andre barnevakta som egentlig skulle passe ikke kunne likevel så er det vel heller den personen hun kan være sur på. Men vil tro det skjedde noe med barnevakta som gjorde at han eller hun ikke kunne. Og sånn er det noen ganger. Kjipt, men det er en del av det å ha barn. Kan ikke tro at alle rundt slipper alt de har i hendene for å passe på så hun kommer seg på konsert. Nei ikke bry deg om henne, la henne være sur så lege hun vil. Du har ingenting å si til henne om noe. Hun er barnslig og tenker kun på seg selv. Anonymkode: cab7f...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #18 Skrevet 12. desember 2016 Siden dere stiller opp så mye ellers som barnevakt, er det lett at dere blir tatt for gitt. Nå fikk svigerinnen din et avslag, og taklet det dårlig, men det var nok en slags påminnelse om at dere faktisk ikke ALLTID kan stille opp. Hun er nok inni sin mammaboble og trengte denne "reality check"-en. Når man ikke har barn er det faktisk helt legitimt å ta seg en fest, og bruke HELE neste dag til å slappe av, når ikke annet er avtalt. Jeg ville spøkt det bort på neste familiemiddag, dersom stemningen fortsatt er klein. Anonymkode: 738ae...264 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #19 Skrevet 12. desember 2016 Du skulle kanskje bare si at du ikke hadde muligheten den kvelden. Mange kan tenke at å være fyllesyk er en dårlig grunn. Men du har ingen plikt til å passe hennes barn og hadde aldri sagt ja til det. Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: 15754...536
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #20 Skrevet 12. desember 2016 Lol, selvfølgelig har ikke svigerinnen din noen grunn til å være sur. Hun virker til å være rimelig kort og enkel som blir sur for noe sånt. Anonymkode: 8a852...474 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå