Gå til innhold

svigers sure for at jeg jobber mye. (100%turnus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber turnus 100%, lang arbeidsveg og hektiske arbeidsdager. I julen jobber jeg og mye, og det er allerede vanskelig å få nok folk på jobb, ser ut til å bli kraftig underbemannet. Har en fridag og de er sure for at jeg da ikke kan love at jeg orker et digert familieselskap. Hverken jeg eller mannen min liker disse familieselskapene( mannen hater de). Men vi har ikke sagt vi ikke kommer heller, synes det hadde vært godt å være hjemme sammen  en dag. Er det så vanlig å bli sure for slik?  De har aldri jobbet en helg, aldri kveld eller natt. De vet ikke hvordan det er å måtte sjonglere familie og å måtte jobbe alle tider på døgnet og snu om fra natt til dag, jobbe til 23 på kveld og så stå på jobb kl 7 dagen etter.  Bør vi si nei til å komme nå først som sist, si vi ikke er I form når det nermer seg, eller å ødelegge en fridag vi har lyst å tilbringe sammen? Har et ok forhold til svigers. Men får alltid tyn og stikk for at jeg har valgt yrke med turnus. 

Anonymkode: 7095c...1a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan aldri gjøre alle fornøyde alltid, desverre! skjønner at du ikke har så lyst til å bruke den ene fridagen din på et mega familie selskap, men kanskje svigers har veldig lyst til å ha dere der for å vise dere frem, inkludere dere? Det er jo hyggelig å høre at de vil ha dere der, men uheldig at de ikke kan se deres behov. Prøv å se det hyggelige i det. 

Prøv å bøte på det med å planlegge en hyggelig sammenkomst en gang etter jul? Der dere tar ansvar slik at det blir hyggelig for dere også?

Anonymkode: ef870...514

Skrevet

Si nei nå, hvis dere ikke orker å bruke eneste felles fridag på dette. Så kan de kanskje legge selskapet til en dag du jobber? Og så kan mann og barn dra?

• Liker 2
Skrevet

Drit i dem! Jobber også turnus. Få dager fri og de få dagene vi har fri så blir det i ro og fred her hjemme. Orker ikke masse styr. 

Anonymkode: 027a3...b12

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan aldri gjøre alle fornøyde alltid, desverre! skjønner at du ikke har så lyst til å bruke den ene fridagen din på et mega familie selskap, men kanskje svigers har veldig lyst til å ha dere der for å vise dere frem, inkludere dere? Det er jo hyggelig å høre at de vil ha dere der, men uheldig at de ikke kan se deres behov. Prøv å se det hyggelige i det. 

Prøv å bøte på det med å planlegge en hyggelig sammenkomst en gang etter jul? Der dere tar ansvar slik at det blir hyggelig for dere også?

Anonymkode: ef870...514

Vise oss frem tror jeg ikke det er, vi er ikke noe trofeer akkurat. Vi har tenkt å invitere dem senere etter jul. Men det var ikke bra nok. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i dem! Jobber også turnus. Få dager fri og de få dagene vi har fri så blir det i ro og fred her hjemme. Orker ikke masse styr. 

Anonymkode: 027a3...b12

Ikke sant. Og det er alltid så formelt og stivt. Aldri hygge når alle er samlet. Jeg tror vi bare sier vi har planer om en familie dag hjemme. Så får vi se om de blir gladere på nyåret. 

Anonymkode: 7095c...1a4

• Liker 3
Skrevet

I min familie har alle jobbet turnus, så for oss er det alltid naturlig at det er noen som mangler i ulike situasjoner. 

Da jeg traff mannen min kjente jeg veldig på at både han og svigers ikke helt forstod at det ikke bare er å be om fri eller bytte vekk vakter i alle mulige sammenhenger. Følte veldig på at de trodde jeg ikke ville være med på ting. Vet ikke om det stemmer da :) 

måtte uansett bare drite i det, for jeg måtte jo jobbe. Ville nok kanskje vært med i selskap når jeg haddd fri da, men jeg liker jo sånne selskap, så det blir jo litt annerledes. 

Skrevet

Stiller meg undrende til hvorfor du bare har EN fridag i hele jula.... Har du ingen f3, f5 eller helligdagstillegg å avdpasere (f4) ?

I tillegg er jul og nyttår i helg i år, hvordan kan det ha seg at du skal jobbe begge? Og jobber du virkelig alle rød-dageve? Da skal det i såfall bli helligdagstillegg å avspasere...

Jeg jobber også 100% turnus, men jobber ikke hele jula selvom! 😳 Går av lille julaften, da skal jeg ikke på jobb før torsdag 29. Da har jeg hatt helgefri i julehelga og avspasert tilleggene. 

Får det virkelig ikke til å stemme at du i 100% fast turnus kun har en dag fri.

Anonymkode: 2161a...f96

• Liker 4
Skrevet

Synes de er urimelige.

Mannen min jobber også turnus, og jobber natt hele romjula. Vi har avklart at det KAN være vi kommer dersom han får sove på natten, men at de ikke trenger å regne med oss. Dette er for dem helt ok.

Mannen min jobber turnus utenfor bostedet vårt, så vi tar inn på hotell de nettene han jobber slik at vi får vært sammen på dag/kveldstid noen timer. Ikke den ultimate juleopplevelsen, men jeg synes det er viktig å støtte opp de som jobber turnus - det er jo ikke akkurat gøy for dem å miste mye av julefeiringen heller, så synes ikke at vi rundt burde klage. 

Anonymkode: b90e1...6ff

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber også veldig mye i jula ( høysesong de dagene hos oss) Derfor jobber jeg fra morgen til kveld hver eneste dag. Jeg er heller ikke glad i familieselskaper, men den dagen jeg har fri, drar jeg til svigermor( i et digert familieselskap) og setter pris på alt hun har ordnet i stand til oss.

Jeg tror ikke svigerforeldrene dine blir sure for at dere ikke kommer, men heller lei seg for at dere ikke kan avse en eneste dag til dem i hele jula! Tenk om det var din sønn som ikke ville besøke deg....

Anonymkode: 2e77a...af0

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stiller meg undrende til hvorfor du bare har EN fridag i hele jula.... Har du ingen f3, f5 eller helligdagstillegg å avdpasere (f4) ?

I tillegg er jul og nyttår i helg i år, hvordan kan det ha seg at du skal jobbe begge? Og jobber du virkelig alle rød-dageve? Da skal det i såfall bli helligdagstillegg å avspasere...

Jeg jobber også 100% turnus, men jobber ikke hele jula selvom! 😳 Går av lille julaften, da skal jeg ikke på jobb før torsdag 29. Da har jeg hatt helgefri i julehelga og avspasert tilleggene. 

Får det virkelig ikke til å stemme at du i 100% fast turnus kun har en dag fri.

Anonymkode: 2161a...f96

Ts skriver at de er veldig underbemannet!  

Anonymkode: cbea0...c57

• Liker 1
Gjest Sugemerke
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts skriver at de er veldig underbemannet!  

Anonymkode: cbea0...c57

De må likevel forholde seg til normale turnusregler, så jeg regner med ts har tatt på seg ekstravakter. Da må man velge. Vil man tilbringe tid med familien eller vil man jobbe? Velger man jobben så får man tåle at svigers blir sure. 

Skrevet

Det har da ikke de noe med.

Skjønner ikke at du gidder å bry deg om kritikken fra de. Det er ditt liv! :) 

• Liker 1
Skrevet

Jobber også 100% turnus. Vi har beholdt de gamle tradisjonen, men takker nei til alle forsøk på å skape nye, og jobber man så jobber man. Er grenser for hvor mye julemat man klarer å stappe i seg mens man skal fly rundt og levere gaver. Vi møter heldigvis forståelse for det.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som veldig egoistiske svigerforeldre. Stå på deres og kos dere hjemme. De har ingen verdens ting å være sure over. 

Anonymkode: 0fa55...0ac

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Sugemerke skrev:

De må likevel forholde seg til normale turnusregler, så jeg regner med ts har tatt på seg ekstravakter. Da må man velge. Vil man tilbringe tid med familien eller vil man jobbe? Velger man jobben så får man tåle at svigers blir sure. 

Det er vel ikke så mange scenarioer der svigers har rett til å bli sure for at man jobber, er det vel? Det trnger man slett ikke bry seg om.

Gjest Sugemerke
Skrevet
1 minutt siden, MapleSirup skrev:

Det er vel ikke så mange scenarioer der svigers har rett til å bli sure for at man jobber, er det vel? Det trnger man slett ikke bry seg om.

Trenger svigerforeldre rett for å bli sure? Det høres ut som en fin ordning. Slik jeg kjenner svigerforeldre blir de bare sure av seg selv. Rett eller ikke. 

Skrevet
5 minutter siden, Sugemerke skrev:

Trenger svigerforeldre rett for å bli sure? Det høres ut som en fin ordning. Slik jeg kjenner svigerforeldre blir de bare sure av seg selv. Rett eller ikke. 

Jeg tror ikke det er så vanlig at folk blir sure, men da får de jo bare være sure. Det angår jo ikke andre. Men det er vel en mann her som burde ha sagt noe antagelig...

Skrevet

Si at mannen og ungene kan gå. Hvis de da ikke går så er det mannen din som er kjipingen, ikke du.

Anonymkode: 37b62...b9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...