Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om noen har vært i samme situasjon. Jeg er 5 år eldre enn min kjæreste, som er 21 år. Hun er midt i studietiden og dermed er det ofte litt fester her og der. Selv er jeg i arbeid og synes selv det kan bli litt i meste laget for meg. Ønsker å være med så mye som mulig, men må sette en grense.

Har forøvrig full forståelse for at hun vil være ute med venner. Det er viktig å leve sitt eget liv selv om man er sammen med noen. Likevel kan det føles litt tungt. Andre som har vært borti det samme? Er ikke typen som blir særlig sjalu, så det er ikke noe problem. Håper på gode tips til hvordan en kan forholde seg til situasjonen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer litt på om noen har vært i samme situasjon. Jeg er 5 år eldre enn min kjæreste, som er 21 år. Hun er midt i studietiden og dermed er det ofte litt fester her og der. Selv er jeg i arbeid og synes selv det kan bli litt i meste laget for meg. Ønsker å være med så mye som mulig, men må sette en grense.

Har forøvrig full forståelse for at hun vil være ute med venner. Det er viktig å leve sitt eget liv selv om man er sammen med noen. Likevel kan det føles litt tungt. Andre som har vært borti det samme? Er ikke typen som blir særlig sjalu, så det er ikke noe problem. Håper på gode tips til hvordan en kan forholde seg til situasjonen :)

Tror dere bare må snakke sammen om dette. Du må legge frem hvordan du føler det, fortelle at du pga av jobb osv. trenger mer ro i helgene, men samtidig forstå at hun er i en fase av livet der det skjer veldig mye sosialt i forbindelse med arrangementer på skolen, samt at hun vil prioritere en del tid med venner. Samtidig bør hun forstå at du ikke kan delta like mye som henne (nå gjør du vel ikke det heller siden du ikke studerer), og hun må forstå at du ønsker at dere har mere tid sammen. Hun må kunne prioritere bort noen aktiviteter slik at dere får mer tid sammen. Igjen, snakk sammen og forsøk å bli enige om hva dere begge kan leve med, ikke la dette bare være noe som skurer inntil du har fått nok.
Skrevet

Enig, du må fortelle hvordan du føler det. Husk også at dette er et vanlig problem med aldersforskjell, man har forskjellige hverdager og du må også akseptere at hun kanskje er mer interessert i festing, mens du er over det stadiet.

Forøvrig var jeg 20 og samboeren min 29 da vi traff hverandre, men det du beskriver var aldri et problem, sannsynligvis fordi jeg aldri har vært noe fest-menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...