Gå til innhold

Faen faen faen! Katten har fått FIV!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen Faen katten min har fått FIV, og må mest sannsynlig avlives fordi han  er alvorlig syk!  Er skikkelig lei meg, da det blir det 3 dyret jeg må se dø på 3 år!  Måtte avlive mine hunder i 2014 , 2015 og nå må min kjære katt dø og i 2016!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd du må avlive, men er det ikke vaksine på FIV?

Anonymkode: b2330...429

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge denne siden finnes det ingen effektiv vaksine mot FIV. 

Stor klem til deg, @Anciol. Det er vondt å miste dyrene sine. :sad:

Anonymkode: de04a...2af

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det finnes vaksine er det vel samme greia som med feks kennelhoste hos hunder; det inngår i en standard vaksinepakke som tas årlig, men hunder kan få det til tross for at de er vaksinert.

Klem til deg Ts, må være utrolig vondt å miste så mange på så kort tid :(

Anonymkode: a7b29...a66

• Liker 2
Skrevet

Hjelper ikke å banne. Det er en katt, noen ganger blir de syke og må dø. Det er trist, men det må man bare finne seg i når man skaffer seg kjæledyr 

Anonymkode: 220f2...0fb

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Klem til deg, veldig trist...  :troest: 

Skrevet

Håper det går bra med både deg og pus, det er forferdelig å miste dyr man er glad i.

Skrevet

Du vet at det tar år og dag før katten din faktisk dør av fiv? Den kan leve i mange år uten plager.

Anonymkode: 2a513...8b2

• Liker 1
Skrevet

Men den har begynt å hoste, spy og skjelve og den har mistet mye vekt! Og apetitten er vekke

Skrevet
3 timer siden, Anciol skrev:

Men den har begynt å hoste, spy og skjelve og den har mistet mye vekt! Og apetitten er vekke

Bestilt time hos dyrelegen ettersom han plages med det du forteller?

Skrevet

Ja ... Og kvir meg skikkelig! 

Skrevet

Firdi dette blir andre gangen på en uke at han skal til dyrlegen

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke å banne. Det er en katt, noen ganger blir de syke og må dø. Det er trist, men det må man bare finne seg i når man skaffer seg kjæledyr 

Anonymkode: 220f2...0fb

Man vet som oftest at man lever lenger en dyrene sine, men det er jammen meg lov å banne å bli lei seg når de blir syke å dør uansett. Man blir virkelig glad i dyra sine, så at man gråter en skvett når de blir syke er helt normalt. 

Lykke til ts. :klem:

• Liker 4
Skrevet
På 12.12.2016 den 1.39, AnonymBruker skrev:

Om det finnes vaksine er det vel samme greia som med feks kennelhoste hos hunder; det inngår i en standard vaksinepakke som tas årlig, men hunder kan få det til tross for at de er vaksinert.

Klem til deg Ts, må være utrolig vondt å miste så mange på så kort tid :(

Anonymkode: a7b29...a66

Det finnes ingen effektiv vaksine. FIV er katteaids, og smitter først og fremst ved bitt/slåssing. 

Skrevet
På 12.12.2016 den 7.15, AnonymBruker skrev:

Du vet at det tar år og dag før katten din faktisk dør av fiv? Den kan leve i mange år uten plager.

Anonymkode: 2a513...8b2

Men, den må holdes inne, så den ikke smitter andre katter. Og vanligvis tar det vel ikke årevis før katten dør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...