Gå til innhold

Når strømmen går...

Gyda

Anbefalte innlegg

Vi er plaget med at strømmen går både titt og ofte da kan den gjerne bli borte en time eller to.

Bare koselig det, hadde det ikke vært for at vi har et "flaskebarn" på tre mnd... Hva gjør man dersom strømmen går ubeleilig rundt de tidene hvor klumpen er sint og sulten?? Kan han i nødsfall få kjøleskapskald melk?

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Varmer melka under varmt vann i springen?

Det varme vannet forsvinner vel ikke med en gang strømmen går?

(vet at det ikke var det du spurte om, men det er slik jeg ofte har varmet opp melk til slike små selvom vi har hatt strøm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest molla glemtåloggeinn

Litt kinkig situasjon det der.

Men i og med at du sier at strømmen går i hytt og gevær så antar jeg at du bor på landet.

På landet vet jeg at de fleste hus har vedovn. Om du har en vannkjele så kan du jo varme vann til morsmelkerstatningen i den.

Ellers så kommer jeg ikke på noe annet genialt akkurat nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor nok i en by (Ishavskraft og linjene deres er ikke til å stole på!!) - har vedovn (kubbebrenner) som ikke egner seg noe særlig til koking på. Tar sannsynligvis veldig lang tid til at den er varm nok på toppen til at det går an å koke noe der.

Men ideen med å holde flaska under varmtvannet i springen er jo bra - så lenge strømmen ikke blir borte så alt for lenge i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni kan kanske också köpa såna små potionsförpackningar med färdigblandad MME - den kan serveras direkt från förpackningen. Riktigt bra att ha med både på resor och i akutfall (som när strömmen går).

Hållbarheten på dessa är också rätt så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...