Gå til innhold

Skyllemiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som har noen gode tips ved klesvask, i forhold til skyllemiddel? Hvordan få lukten til å sitte i klærne? Liker at klærne lukter godt, men føler ikke at mitt skyllemiddel setter seg like godt i klærne over lengre tid. Hvis noen erfarer at klærne dufter lenge, hvilket skyllemiddel eller "teknikk" bruker du?

Anonymkode: b7313...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker aldri skyllemiddel og klærne våre dufter nyvasket og rene. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at skyllemiddelet sitter i klær mer enn et par dager.  Du får heller sprute parfyme på klærne hvis du vil de skal lukte hele tiden.

Skrevet

Det sitter i, men du har nok vent deg til lukten og kjenner det ikke så godt lengre. 

For oss som bruker uparfymerte produkter er det kjempeslitsomt med folk som går rundt i en overdose av Apple blossom eller noe sånt. Særlig fælt er det om noen har vasket et av mine eller barnas plagg med sånt. Det tar flere vask før lukta begynner å gå ut. 

• Liker 1
Skrevet

Den beste lukten i klærne får du hvis du lar være å bruke skyllemiddel. Det er egentlig unødvendig, og skaper mer allergiske reaksjoner på grunn av parfymen enn noe annet som brukes av oss mennesker. Beklager å si det så direkte, jeg er ikke allergisk, men det lukter ikke godt!

Jeg bruker aldri skyllemiddel, og mine klær lukter rent - ikke parfyme. Vask på så høy temperatur som klærne tåler for å få tatt så mye som mulig av bakterier, bruk et godt vaskemiddel (ikke nødvendigvis et som lukter) som fjerner skitt og flekker. (Bakterier og skitt skaper dårlig lukt.) Ikke la de ligge i vaskemaskinen etter at de er ferdige, det skaper også stygg lukt. Rist dem når du tar de ut, og heng til tørk i luftige omgivelser (ute om sommeren). Klærne lukter rene, og omgivelsene får ikke opplevelsen av at du har badet i skyllemiddel.

Skyllemiddel ødelegger også elastan, så hvis du har klær med stretch, så må du iallefall ikke bruke skyllemiddel på dem.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...