Gå til innhold

Si til sjefen at jeg ikke vil jobbe med en av de ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger sårt å skaffe en jobb ved siden av skolen, fordi jeg er helt blakk. Jeg har søkt i flere måneder uten hell, men nå har en mulighet åpnet seg.

En venn av min mor er venn med sjefen i en butikk og har tilbudt å snakke med sjefen for meg slik at jeg kunne få jobbe i denne butikken. Jeg er utrolig takknemlig for det, og har kjempe lyst til å si ja men har et problem;

Det er en ansatt i denne butikken som jeg absolutt ikke orker å være i nærheten av. Hn er en ''venn'' av familien, men hn er dømmende, frekk og utrolig slu og manipulerende. Ingen bekjente av familien liker denne personen, og jeg har siden ung alder prøvd å unngå henne så mye som mulig fordi hn er så dømmende og frekk. Snakker om mobbing liksom - Kommentarer om kroppen og utsende mitt. 

Jeg har kjempe lyst til å si ja til vennen av min mor, for jeg føler jeg har stor sjanse til å få jobbe i denne butikken, men jeg har nesten lyst til å spørre sjefen om det er mulig å ikke få "vakter" sammen med denne ansatte. Jeg skal selvsagt ikke gjøre det, det er jo idiotisk og barnslig, men syns dere jeg skal ta jobben og heve meg over denne personen, eller burde jeg prøve å skaffe meg en annen jobb?

Det virker sikkert som et kjempe teit problem, men dere aner ikke hvor mye jeg misliker denne personen. Jeg har aldri mislikt noen så mye i hele mitt liv, selv ikke mobbere som har mobbet meg gjennom hele barneskolen. Jeg verken orker eller takler denne personen... Hun er jo 30 år eldre enn meg, men likevel...

Anonymkode: ac1df...8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er på jobb så må man ikke omgås hverandre, man er på jobb for å gjøre en jobb. Du skal hjelpe kunder/sitte i kassen/rydde i butikken, ikke henge med de på jobben. Tror ikke sjefen ville gjort noe unikt for deg, da hadde hn heller valgt å ansette noen andre. For det ER stor etterspørsel i det å jobbe i butikk. Synes heller du bør jobbe mot denne "frykten" kanskje personen er bedre å jobbe med enn det du tror. 

Anonymkode: 5da98...c98

• Liker 7
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er på jobb så må man ikke omgås hverandre, man er på jobb for å gjøre en jobb. Du skal hjelpe kunder/sitte i kassen/rydde i butikken, ikke henge med de på jobben. Tror ikke sjefen ville gjort noe unikt for deg, da hadde hn heller valgt å ansette noen andre. For det ER stor etterspørsel i det å jobbe i butikk. Synes heller du bør jobbe mot denne "frykten" kanskje personen er bedre å jobbe med enn det du tror. 

Anonymkode: 5da98...c98

Jeg tviler også på at sjefen hadde brydd seg, og mest sannsynlig gitt jobb til noen andre. For ingen sjef ønsker vel å ha ansatte som ikke kan omgås hverandre. Selvsagt så skal man ikke menge og henge når man er på jobb, men man må jo snakke sammen en gang i blant. Tanken på å holde ut med denne personen i flere timer flere ganger i uken er skremmende, men du har rett i at jeg burde jobbe ''mot frykten''... Men at personen er bedre å jobbe med enn det jeg tror er umulig. Jeg sverger denne personen er en ingen vil ha noe med å gjøre. 

Skrevet

Ta jobben og se det som trening i noe man må lære seg å takle i livet - det vil alltid være folk du må omgås selv om du ikke liker dem.

• Liker 2
Skrevet

jeg ville takket ja. så tenker jeg at hvis denne personer mobber eller trakasserer deg på jobb så sier du ifra til sjefen, for det er ikke greit.

Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Ta jobben og se det som trening i noe man må lære seg å takle i livet - det vil alltid være folk du må omgås selv om du ikke liker dem.

Takk for svar! Dette er jo også en måte å se det på. Snu det ''negative'' til noe nærmest positivt.

Skrevet

Ta jobben og ikke bry deg om han.  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...