Gå til innhold

Vil ikke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! min sønn er 3 år og begynte i barnehage nå i høst. Han går annenhver dag. innkjøringen gikk kjempefint, men NÅ har vi fått det! Han vil IKKE i barnehagen lenger. Gråter helt fortvilet og må bæres fra bilen og inn. Han har for tiden hjemmeværende mamma og lillesøster,så det kan muligens ha en sammenheng med det. Han er ellers en snill storebror. Virker ikke særlig sjalu. Tror han har det kjekt i barnehagen når han først er på plass, men gråter voldsomt hver eneste morgen. Sånn har vi hatt det i 3-4 uker. Orker snart ikke mer. Noen som har noen gode råd :( ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Molla harglemtåloggeinn
Skrevet

Dette er nok ingen lett situasjon nei. Er nok en stor sjanse for at dette har med at babyen får være hjemme hos mamma og ikke han og gjøre.

Det eneste rådet jeg kan komme med er å endre rutinene litt de dagene han skal i barnehagen.

Om det er så at det er far som har ansvaret med å levere jr. før jobb, så vil jeg foreslå at du gjøre det litt senere på dagen. Sånn at det ikke blir så lang dag. Om dere ikke bor så langt unna, så er det nok fint om du og babyen går dit sammen med storebror.

Kanskje du kan prøve å snakke litt med han og finne ut hva som plager han, kanskje han har en annen voksenperson han er knyttet til som kan snakke med han?

Ellers så kan det være at det kan være fint om han får litt ekstra tid alene med mamma noen ganger. Kanskje sette av en spesiell dag i uka til det.

Lykke til !!

Skrevet
Dette er nok ingen lett situasjon nei. Er nok en stor sjanse for at dette har med at babyen får være hjemme hos mamma og ikke han og gjøre.

Det eneste rådet jeg kan komme med er å endre rutinene litt de dagene han skal i barnehagen.  

Om det er så at det er far som har ansvaret med å levere jr. før jobb, så vil jeg foreslå at du gjøre det litt senere på dagen. Sånn at det ikke blir så lang dag. Om dere ikke bor så langt unna, så er det nok fint om du og babyen går dit sammen med storebror.  

Kanskje du kan prøve å snakke litt med han og finne ut hva som plager han, kanskje han har en annen voksenperson han er knyttet til som kan snakke med  

han?

Ellers så kan det være at det kan være fint om han får litt ekstra tid alene med mamma noen ganger. Kanskje sette av en spesiell dag i uka til det.  

Lykke til !!

Dette syntes jeg var et godt råd. Var som om jeg skulle sagt det selv. :P

Skrevet

Akkurat sånn hadde vi det også. Jeg var hjemme med babyen og hadde halv plass i barnehage til storesøster på to og et halvt. Innkjøringen gikk også helt fint her, var først etter 3 - 4 uker at hun slo seg helt vrang. Var ikke bare når jeg leverte henne heller, hun var ofte sutrete på dagen og det hendte jeg måtte hente henne tidligere..

For oss virket det som hun ikke følte seg trygg i barnehagen rett og slett, uten at vi vet grunnen. Hun er jo ellers ei blid og glad jente. Har desverre ingen løsning på problemet, vi tok henne ut av barnehagen. Det var ikke bare derfor, men både hun og søsteren har fått plass i samme barnehage til våren, så vi får prøve igjen da. Mulig vi bare utsetter problemet, men det var det beste for oss akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...