Gå til innhold

Trekk for ikke lang nok oppgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet ca hvor mye man blir trekt hvis man ikke skriver en oppgave som er så lang som den skal være? Jeg mangler litt under 200 ord, men klarer ikke å skvise ut mer nå...:grine: Er snakk om ex phil forresten

Anonymkode: 5065a...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fort minste to karakterer, så det er helt idiotisk. Kan gjøre en A til en C eller en C til en E. 

Bare gjenta noe du allerede har skrevet, eller skriv noe bambus. Å ignorere de formelle kravene er veldig risikabelt.

Men du har ikke sånn 4000 ord +/- 10%? De fleste har jo litt slingringsmonn (siden det er vanskelig å skrive AKKURAT 4000 ord).

• Liker 2
Skrevet

Det er vel en regel som sier at man bør være innenfor antall ord med +/- 10% ?
Hva er antall ord du bør oppnå?

Anonymkode: 81102...12d

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en regel som sier at man bør være innenfor antall ord med +/- 10% ?
Hva er antall ord du bør oppnå?

Ganske sikker på at det er skal være, ikke bør.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter alltid med å skrive langt nok. Mangler alltid noen hundre ord, men har så vidt jeg vet aldri blitt trukket for det. Ber om begrunnelse på alle eksamener og at oppgaven har vært for kort har aldri blitt nevnt. 

Skrevet
12 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du kan fort minste to karakterer, så det er helt idiotisk. Kan gjøre en A til en C eller en C til en E. 

Bare gjenta noe du allerede har skrevet, eller skriv noe bambus. Å ignorere de formelle kravene er veldig risikabelt.

Men du har ikke sånn 4000 ord +/- 10%? De fleste har jo litt slingringsmonn (siden det er vanskelig å skrive AKKURAT 4000 ord).

Skal være 3000 +/- 10%, altså 2700. Har litt over 2500 og sikkert 3-400 av de er bare bullshit

Anonymkode: 5065a...52f

Skrevet

Hvor i landet tar du ex phil? På mitt universitet skal man i utgangspunktet ikke bli vurdert hvis det ikke er innenfor grensen, altså stryk.

Anonymkode: 3d446...00f

Skrevet

Hold deg til formelle krav.

På mitt studie fikk vi beskjed om at det var stryk.

Anonymkode: bbb26...525

• Liker 1
Skrevet

Tror det kommer ann på skolen, studiet, hvem som skal lese og gi deg karakter. Jeg er nylig ferdig studert, på bachelor oppgaven hadde vi maks 10.000 ord om vi skrev alene (med -/+10%). Flere skrev under 9000 ord, men sto igjen med en bra karakter. 

Skrevet
12 minutter siden, amativeReflection skrev:

Er det høyskole eller Uni er det +- 10% ja!

Anonymkode: 9cd11...006

Skrevet

Det kommer vel an på sensoren. 

Her jeg studerer er det bare en maxgrense, ikke et gitt antall ord vi skal oppnå. Er likevel redd jeg skrev for kort - skrev to oppgaver parallelt (i tillegg til fulltidsjobb) og var helt vanvittig presset med tid. 

Anonymkode: 7d42f...0dc

Skrevet
24 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ja. Feil ordbruk av meg. 

Skrevet

Mange sensorer ser ikke bare på innholdet, men også på hvorvidt du overholder krav. 
Er det krav om lengde, språk, oppsett, tidsbruk eller lignende, så skal det overholdes.

Anonymkode: 3514a...299

• Liker 2
Skrevet

Skriv om setninger der du kan, beskriv mer. Plott på noen sitater fra litteraturen. Lag en ordentlig innledning hvor du beskriver hva du skal gjøre i oppgaven, gjenta punkter fra hoveddelen i konklusjon/diskusjondelen. Har nettopp levert exphil selv, og måtte selv plotte på ekstra for å fylle ordkravet.

Anonymkode: f3f1f...8f2

Skrevet

Skriv noen setninger til, det er bare for dumt å stryke pga 200 ord. Det er ikke verdt å ta sjansen.

Anonymkode: a14b5...93d

• Liker 1
Skrevet

Sleng inn et par relevante sitater.

Anonymkode: a159b...cd0

Skrevet

Altså, 3000 ord er jo bare ca 6 sider. Det er jo ingenting! Selvfølgelig klarer du å fylle det hvis du har satt deg godt nok inn i teorien og har en god problemstilling. Bare å stå på litt, så er det i boks :) 

• 4 år senere...
Skrevet
ajarRun skrev (På 11.12.2016 den 19.28):

Gjelder det også utkast (!) for mappeeksamen? Vi leverer altså en tekst til sensor. H*n gir oss feedback og vi kan forbedre teksten / skrive mer før den leveres til eksamen. 

Da er det ok å skrive en litt dårlig tekst på 1000 ord? 

Anonymkode: 5f964...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder det også utkast (!) for mappeeksamen? Vi leverer altså en tekst til sensor. H*n gir oss feedback og vi kan forbedre teksten / skrive mer før den leveres til eksamen. 

Da er det ok å skrive en litt dårlig tekst på 1000 ord? 

Noen som vet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen som vet? 

Ja, selvfølgelig. Dere leverer jo bare inn skjelettet til sensor, da. Når dere skal levere inn den endelige oppgaven blir det noe annet. 

Anonymkode: 024ea...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...