Gå til innhold

Vanlig å ha fyllefester med familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha fyllefester med familien? (uten barn tilstede selvsagt) Min samboers familie har årlig lutefisklag før jul, hvor det samles foreldre, søsken, tanter, onkler og fettere og kusiner med følge. Hvert eneste år blir de aller fleste ganske påseilet i løpet av kvelden. Vil kalle det fyllefest. Er dette egentlig vanlig? Jeg har fortsatt til gode å se foreldrene mine beruset i midten av 20 årene. Så er veldig rart for min del. Men forstår at man selvsagt er forskjellig, så er bare nysgjerrig på hva andre er vandt med :) 

Anonymkode: 32621...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i min familie, men jeg anstrenger meg for å drikke meg full hver gang det er mat til vinen. 

• Liker 6
Skrevet

Ikke i min familie, ikke i nærmeste svigerfamilie, men litt lenger ut. Men dårlige holdninger til alkohol går gjerne i familie.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å ha fyllefester med familien? (uten barn tilstede selvsagt) Min samboers familie har årlig lutefisklag før jul, hvor det samles foreldre, søsken, tanter, onkler og fettere og kusiner med følge. Hvert eneste år blir de aller fleste ganske påseilet i løpet av kvelden. Vil kalle det fyllefest. Er dette egentlig vanlig? Jeg har fortsatt til gode å se foreldrene mine beruset i midten av 20 årene. Så er veldig rart for min del. Men forstår at man selvsagt er forskjellig, så er bare nysgjerrig på hva andre er vandt med :) 

Ikke i min familie. Er det noe der så kan det hende pappa drikker 2 øl og bestefar/bestemor og stemor tar et par glass vin men det er maks.

Samboers familie derimot så er det slkohol hver gang det er samling og de fleste blir skikkelig dritings. Men etter en tråd jeg la ut her forsto jeg at svigermor er alkoholiker. 

Anonymkode: f9f94...8a4

• Liker 1
Skrevet

I eksen min sin familie var dette helt normalt. Alle var dritings og om det tasset en 12åring mellom bordene så var ikke dette noe noen brydde seg noe om. Bortsett fra meg som alltid var edru og som tok med meg barna og dro når ting begynte å bli for "festlig" 🙄 Sjeleglad for at jeg ikke er en del av den familien mer.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i min familie. Er det noe der så kan det hende pappa drikker 2 øl og bestefar/bestemor og stemor tar et par glass vin men det er maks.

Samboers familie derimot så er det slkohol hver gang det er samling og de fleste blir skikkelig dritings. Men etter en tråd jeg la ut her forsto jeg at svigermor er alkoholiker. 

Anonymkode: f9f94...8a4

Også vandt med at folk kan ta et glass eller to til maten. Kan også forstå at man kan være uheldig en gang å drikke et glass for mye, men det blir som oftest fyll hos min svigerfamilie også. Serveres alkohol i nesten alle samlinger også. Tror ikke svigerfar er direkte alkoholiker, men litt for glad i alkohol i hvertfall.  Samboer har heldigvis ikke tatt etter sin far :) ts

Skrevet

Vi gjør det i min familie, en gang i året er vi på hyttetur, uten barn så klart. Vi spiser god mat, spiller og drikker øl. På slutten av kvelden/natten er vi definitivt beruset. Jeg ser ikke noe problem med det, vi koser oss veldig den kvelden. 

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, Sirah skrev:

I eksen min sin familie var dette helt normalt. Alle var dritings og om det tasset en 12åring mellom bordene så var ikke dette noe noen brydde seg noe om. Bortsett fra meg som alltid var edru og som tok med meg barna og dro når ting begynte å bli for "festlig" 🙄 Sjeleglad for at jeg ikke er en del av den familien mer.

Uff, det hørtes ikke noe koselig ut :( det kommer snart barn inn i familien og håper virkelig de kan ta hensyn da, men er dessverre redd det kan bli slik du har opplevd. Ts

• Liker 1
Skrevet

Ikke i min familie. Vi har også alkohol til 'enhver' sammenkomst, men ingen drikker seg fulle...

Skrevet
2 minutter siden, Dolly-Duck skrev:

Vi gjør det i min familie, en gang i året er vi på hyttetur, uten barn så klart. Vi spiser god mat, spiller og drikker øl. På slutten av kvelden/natten er vi definitivt beruset. Jeg ser ikke noe problem med det, vi koser oss veldig den kvelden. 

Sikkert veldig hyggelig, og er ikke noe problem så lenge det ikke er barn tilstede :) jeg var nysgjerrig da dette er så uvandt for min del :) Ts 

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke en gang til jul er det alkohol hos oss, men jeg gjemte 12 øl på verandaen sist jul og gikk forstyrrende mange ganger opp der. Jeg ble ikke merket før jeg hadde drukket 8 halvlitere og knuste et glass. Faens glass, hadde det ikke vært for det, hadde alle untatt en kikket skyldige opp i taket resten av kvelden uten å si noe. Men da jeg skulle feie opp glasset, bøyde den personen seg ned for å hjelpe og sa "Det lukter alkohol" og da nyttet det ikke å si det var lettøl. Var en kjempekos kveld :ninja:

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, det hørtes ikke noe koselig ut :( det kommer snart barn inn i familien og håper virkelig de kan ta hensyn da, men er dessverre redd det kan bli slik du har opplevd. Ts

Nei det var ikke noe koselig heller. I min verden hører ikke barn og alkohol sammen. Hadde det vært noen få glass vin og at en tante innimellom drakk et glass for mye så greit nok lissom. Men her snakker vi flatfyll på alle fra søskenbarn til bestefedre 🙄 Håper det blir bedre hos deg TS :)

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ikke i min familie, i min familie er det heller ikke alkohol til maten.

Skrevet

Kan godt drikke meg full både sammen med min familie og med min svigerfamilie, ser ikke problemet med det så lenge det ikke er barn tilstede. Har jo ikke noe med å ha dårlig holdning til alkohol det. 

Anonymkode: 2f5aa...661

• Liker 4
Skrevet

Det nytes alkohol til maten, selv drikker jeg ikke, kunne ikke falle meg inn å bli dritings på familiesammenkomster eller være i en sånn "fest".

Anonymkode: d0d20...a31

• Liker 1
Skrevet

I min slekt har vi et årlig fyllekalas med søskenbarna, men det blir lite sånt med foreldregenerasjonen. Da vi var små drakk de aldri med barn til stede. Nå drikker jeg gjerne vin med mor/far og vi kan godt bli brisne, men aldri fest i den forstand. 

Anonymkode: 857cb...125

• Liker 1
Skrevet

Ikke i min familie. Tanken på å se mine familiemedlemmer full gjør meg dårlig. Kunne aldri tenkt meg det. Men i samboers familie er det svært vanlig. De er en stor familie og er glad i alkohol. Flere kvelder i julen samles de til middag, da er det tanter, onkler, søskenbarn, søsken osv, de er gjerne 20-25 stykker samlet. Men de gjør det også med barn tilstede. Et glass vin med maten blir til fem, en whisky eller konjakk med maten blir til 6, en akevitt med dessert blir til fem også fortsetter de til alle er drita full. Helt vanlig at samboer og alle hans søsken drar på fest sammen og drikker seg kanonfull. For meg er tanken pinlig  

Anonymkode: b8b92...990

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke vanlig i min familie.

Anonymkode: 7efdf...bd6

• Liker 1
Skrevet

Î mannens familie er det det på runde bursdager, bryllup osv. Dvs fest med alkohol og kjekk stemning med dans, sang og prat, og gjerne litt partyleker også. Uten barn.

Anonymkode: f05bf...191

Skrevet

På min fars side er det vanlig med fyllefester. Farfar var alkoholiker, og jeg har mange minner fra barndommen der han var ravende full, særlig i høytider. Pappa var også full av og til da jeg var liten. Pappa og søsknene, og de av barnebarna (voksne nå) som vil være med har fyllefester innimellom. 

På mammas side drikker de ikke alkohol. Morfar synes sånnt er styggedommen sjøl. Mamma drikker aldri. Desse forskjellene har ført til endel vanskeligheter opp igjennom. For min del blir slikt familiefyll helt feil, jeg er aldri med på det, altfor mange ubehagelige minner fra barndommen. 

Anonymkode: 3f2f5...fb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...