Gå til innhold

Katt som stadig er oppå bord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om katter som går oppå bord? Gjelder bord både med og uten pådekking av mat.

Jeg forstår at det ligger i katters natur å sprette opp på ting som eks bord, men syns det er så ekkelt!!

Har vært gjest der katten har gått på bordet, og også slikket på spiselige ting. Da mister jeg totalt matlysten!

Er det flere som meg? Eller er jeg sær? Finnes det vanlige metoder å trene katten på å ikke gjøre dette? Eller er dette en umulig ting å lære en katt?

Der jeg var gjest, har vedkommende tidligere sagt at h*n syns akkurat dette er ekkelt hos andre. Altså kritisert andre for dette og sier at matlysten stopper etter en slik opplevelse, men har selv en katt som gjør det samme hos seg selv. Syns da det ikke er ekkelt fordi det er sin katt! Tenker ikke på at gjestene syns dette er ekkelt!

Jeg spiser definitivt ikke mat som en katt har smyget seg borti eller slikket på.

Jeg syns katter er flotte og søte dyr å se på. Jeg koser mer enn gjerne med de, og er snill med de så klart. Liker katter og dyr, bare ikke oppå bordet eller i maten! ;) 

Anonymkode: 65fa1...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At katter går på bord er noe de fleste av de gjør om du ikke har lært at det ikke er lov. Selv da kan de finne på å gjøre det når ingen ser det. At folk lar katter slikke på maten og gå rundt på bordet når man spiser har jeg vanskelig for å tro er normalt.

Anonymkode: 7aa29...cf4

Skrevet

Personlig synes jeg ikke noe om at pus kommer og slikker på maten som vi skal spise. Da løfter jeg henne ned fra bordet. Litt vanskelig når man spiser ting pus også liker, så da kan det være greit å sette pus på en stol eller på fanget så kan man dele maten istede..:)

Anonymkode: 9008e...3bc

Skrevet

Kattene her går på bordene hele veien. Jeg bruker spruteflaske i det de er oppå (for å lære dem at det er fy), samt har ikke mat på bordet + vasker jevnlig over med klut :)

Anonymkode: 2e7f3...9bc

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, TS. Jeg har katt selv, som jeg er veldig glad i! Men den hører da ikke hjemme oppå et bord! Jeg har lært den til å ligge på gulvet, evt noen av stolene våre. Da den var kattunge hoppet den ofte på bordene, men jeg sa tydelig "nei" og løftet den ned på gulvet igjen. Etter hvert som den ble eldre lærte han endelig dette, men det tok sin tid! Om katten nå er borte i maten vår kastes det som den har vært nær. Vår katt er utekatt, så vi vet aldri hva den har vært borti!

Skrevet

Katter har ingenting på bordet å gjøre!
Selv har jeg hatt mange katter, men det har aldri vært noe problem å lære dem å ikke være på bordet. En liten spruteflaske gjør susen. Dert skulle bare noen få sprut til før pus skjønte greia. Etter hvert var det nok at spruteflaska sto i nærheten av bordet, mens nå trenger vi ikke ha noe spruteflaske fremme i det hele tatt.
Mat som katten har spist på er selvsagt ikke greit og bør kastes.

Selv om jeg ikke ser katten på bordet lenger, så stoler jeg ikke på at han ikke er der når vi ikke er hjemme. Derfor sørger jeg for å ikke ha noe mat stående fremme på bordet eller kjøkkenbenken og jeg vasker alltid over før jeg lager mat eller dekker på.

Skrevet (endret)

Bare være konsekvent og sprut med vann hver gang man ser den hoppe opp, eventuelt sprute med sitron på bordet i forveien(finnes en slik flaske på dyrebutikk). Det har hjulpet på alle de kattene jeg har hatt opp gjennom årene.

Endret av Nøste~
  • Liker 1
Skrevet

Har to katter nå, og hatt to tidligere, og kun en av dem har pleid prøve hoppe på bordet.
Og nei, dem har ikke noe på bord å gjøre.

Skrevet
På 11.12.2016 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg ikke noe om at pus kommer og slikker på maten som vi skal spise. Da løfter jeg henne ned fra bordet. Litt vanskelig når man spiser ting pus også liker, så da kan det være greit å sette pus på en stol eller på fanget så kan man dele maten istede..:)

Anonymkode: 9008e...3bc

Seriøst?? 😳😳😳

Anonymkode: d8d0e...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...